• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • Nufsan

Nej det är så. Om du bokar i ditt "nya" namn och kommer med ett gammalt pass så får du inte åka och då får ni problem!

nilia skrev 2008-04-10 16:02:40 följande:
    Okej, men då åker man ju egentligen "under falskt namn";) Men det brode väl inte vara några problem om polisen sa så till dig ju!
  • blivandefrularsed

Tror nog att det är ganska vanligt att man åker i sitt gamla namn, alla måste väl göra så som åker på smekmånad direkt efter bröllopet.

• bridesilly

när ska man skicka in namnändringsblanketten? måste den vara samtidigt som hindersprövningen eller när?

• cindell

Ja jag har också haft funderingar över namnet, just när det gäller bröllopsresan. Tycker att det är lite synd att man dagen innan gifter sig och dagen efter heter man fortfarande Dahlin... Men men, i huvudet är jag ju fru

• Bride in England

Man maste val ha samma namn pa passet som pa biljetten va? Vi aker inte forran 3 manader efter brollopet sa jag kanske har tid o fixa tills dess. A andra sidan fick jag tipset att inte byta pass forran det gar ut, eftersom man da far det gratis, annars maste man betala. Och alltsa resa i sitt gamla namn ett tag. Funkar det sa i Sverige ocksa dar man ar sa bunden till sitt personnummer osv?!

• AoM

Idag var jag på stan med min tärna, tittade först på klänningen jag har beställt, sen på ringen jag ska köpa och sen hittade jag SKOR!!! Visserligen kostade de mer än jag hade tänkt mig men å andra sidan är detta skor som jag kommer att använda mer än till bara bröllopet! Sköna och snygga!

• bridesilly

trevligt med lite shopping när man hittar det man är ute efter

AoM skrev 2008-04-10 17:08:21 följande:
    Idag var jag på stan med min tärna, tittade först på klänningen jag har beställt, sen på ringen jag ska köpa och sen hittade jag SKOR!!! Visserligen kostade de mer än jag hade tänkt mig men å andra sidan är detta skor som jag kommer att använda mer än till bara bröllopet! Sköna och snygga!
  • AoM

Ja precis :)

Dessvärre blev jag lite nervös när jag provade klänningen... måste verkligen ta tag i min viktnedgång nu så att jag kommer i klänningen när det är dags!! Förstå om jag en månad före bröllopet inser att klänningen är och förbli för liten.... HEMSKA TANKE!!!!

• bridesilly

oj har du köpt klänning redan då? om den inte är mycket för liten kan du väl ta korsett eller shape wear?

AoM skrev 2008-04-10 17:14:35 följande:
    Ja precis :) Dessvärre blev jag lite nervös när jag provade klänningen... måste verkligen ta tag i min viktnedgång nu så att jag kommer i klänningen när det är dags!! Förstå om jag en månad före bröllopet inser att klänningen är och förbli för liten.... HEMSKA TANKE!!!!
  • AoM

jag har beställt klänningen. När jag provade den första gången sa tjejen i butiken att du kan lätt ta en mindre storlek för det fattas bara ngn cm.

HAHA, ngn cm... jojo. Inte idag iaf!! Så klänningen är nu beställd i stl 40. Provade både 40 och 42 idag. Den större storleken var rymlig, men det kändes väldigt avlägset att jag skulle komma i en 40!!

Men som du säger, på med en korsett om det skulle krisa! :)

Svar på tråden 080809 del 3