• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • Nufsan

Tack vad snäll du är!

Spännande med hindersprövningen, för det är ju lixom det som krävs för att få gifta sig Gäller bara att inte glömma papperen sen när man ska vigas

bridesilly skrev 2008-04-08 23:06:41 följande:
    va tråkigt. Men du jag tror du kommer vara jättevacker på din bröllopsdag. Oroa dig inte, din m2b kommer tycka att du är vackrast i världen och alla gäster med när dom ser hur lyckliga ni är och så fina och uppklädda
  • bridesilly

ett tips är att ta med hiindersprövningen redan när ni ska ha samtal med prästen eller vigselförrätaren. vår präst ville ha papprena innan vigsel

Nufsan skrev 2008-04-09 16:22:46 följande:
    Tack vad snäll du är!Spännande med hindersprövningen, för det är ju lixom det som krävs för att få gifta sig Gäller bara att inte glömma papperen sen när man ska vigas
  • kalevala

vi skickade idag o m2b valde att ha mitt namn som mellan namn , vilket gjorde mig glad , vi var helt överens att behålla våra efternamn och barnen har mitt namn som mellan namn så det känns liksom som vi hör ihop ändå !!!!!!!!!!!
    hoppas ni fattar vad jag menar !!!!!!!

• kalevala

vi skickade in papprena alltså .........till skatteverket...

• AoM

Hur ska jag göra???
    Jag ska antingen stryka ett av mina namn eller lägga till ett förnamn.
    Men ska jag göra detta innan hindersprövningen skickas in, eller samtidigt eller?

Så här tänker jag:
    Skickar jag in det nu så måste jag väl byta körkort och allt två gånger (nu och när jag byter till sambons efternamn i samband med vigseln)
    men om jag skickar hindersprövningen först så kommer ju den stå i mitt gamla namn`...

Förstår ni vad jag menar?

• blivandefrularsed

Ska du ha ett förnamn till?? Inte efternamn?? När jag pratade med polisen om vilket namn jag skulle boka bröllopsresan i så sa hon att jag bokar i mitt nuvarande namn eftersom jag inte hinner byta till mitt nya mellan vigseln och resan. Fattade det alltså som att jag inte kan ta hans namn förräns vi är gifta.

• nilia

Haha idag är den mindre än 4 månader kvar=)

Om polisen säger att man ska boka i sitt gamla namn så hoppas vi att de har rätt=) Känns lite oroligt i just den frågan eftersom det ibland är så känsligt när man bokar resa just med namnen. Hade en kompis som bara hade råkat skriva en bokstav fel i sitt namn och det blev väälidgt struligt!
    Men när börjar det nya efternamnet att gälla då?

Idag har jag fått tag på en tjej som ska sjunga på vår vigsel, är såååå glad=) Känns kanonbra!

• blivandefrularsed

På blanketten står det att man förvärar det nya namnet vid vigseln, men på en dag hinner man ju inte fixa ett nytt pass så jag antar att det var det polismyndigheten menade.

• nilia

Okej, men då åker man ju egentligen "under falskt namn";)
    Men det brode väl inte vara några problem om polisen sa så till dig ju!

Svar på tråden 080809 del 3