• Virvel

080809 del 3

Nu är det dags att starta upp del tre för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.html

• Svar på tråden 080809 del 3
  • nilia
    AoM skrev 2008-04-18 17:35:19 följande:
    Är det många av er som har tänkt ha vickning framåt natten? I sådana fall vad och ungefär vid vilken tid?
    Vi kommer att ha vickning. Det blir grillad korv, stället som vi har festen på har jättestora grillar dit kocken kommer och grillar lite=) Hoppas bara att det inte regnar.. då får det väl bli kokt istället. Jag kan tänka mig att det blir någongång vid 1 kanske.. För då förflyttar vi oss en trappa ner där det blir ännu mera party=)
  • Vi2alltid

HEJ
    jag gifter mig oxå 9/8 :)

• cindell

Vi kommer också ha vickning, vet inte riktigt om det blir korv eller kanske nått annat smidigt. Tid... hmmm vet inte...

Skickade in hindersprövningen och anmälan om efternamn idag

• kalevala
    Vi2alltid skrev 2008-04-18 19:42:22 följande:
    HEJjag gifter mig oxå 9/8 :)
    välkommen till tråden!
  • Vi2alltid
    kalevala skrev 2008-04-19 08:56:03 följande:
    välkommen till tråden!
    tack tack :)
    hur långt har ni andra kommit i planeringen, undrar om jag är sen eller så, hehe :)
  • lindahallman

välkommen! vi har skrivit tidigare i tråden om det. det är aldrig försent ;) de flesta har väl skickat inte hindersprövningarna och efternamnsansökningarna nyss.

själv har jag fixat det mesta, som kläder till alla, menyn + tårtan, folk till allt som ska göras, kyrka, präst, festlokal, fotograf, frisör, all dekoration till festen bland annat

• Nufsan

Nu har vi ansökt om hindersprövning och jag har lämnat in om namnändring

Dessutom har jag pratat med guldsmeden så nu ska jag bara rita upp ringen och lämna in den så kommer de fixa den
    Ska bli sååå roligt att få en ring som ingen annan har

• lindahallman

Vad ska folket ha för psalemer i kyrkan?

själva funderar vi på sommarpsalmer som en välnlig grönskas och den blomstertid nu kommer fast med bröllopstext. men det kanske blir föör avslutningsaktigt så vi får se...

• Nufsan

Jag funderar på att ha Agneta Fältskogs psalm: en helt underbar vanlig dag

Lite smårolig och annorlunda

• Emkalo

Ni som skickar in om namnändring, kollar bara att ni har rätt namn på biljett och pass om/när ni ska på bröllopsresa!

Jag ska skicka in om namnändringen efter bröllopet tror jag, eller i samband med det, eftersom vi har bokat bröllopsresans biljetter i våra nuvarande namn. Iofs är dte bara att inte skaffa nytt pass, men vill inte riskera!

Vi2alltid, välkommen!

Svar på tråden 080809 del 3