• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Fjosok

flykemiskt index, du håller blodsockerhalten på en konstant nivå och undviker kolhydrater i större mängd så kroppen förbränner fett mer än tomma kolhydrater :)

typ ...rätta mig om jag har fel

• Thailand 08

Kan ju inte rätta dej för jag vet inget om det !
    Kan inte nämna vikten härhemma för då blir jag idiotförklarad.( TYP)

• Fjosok

låter trevligt ... idiotförklaringar är alltid lajbans ...

får jag fråga varför du skulle bli det?

• Anja 19 juli 2008

jadu fjosok där har du en stor fördel att du är man

Är oftast betydligt drygare o tar längre tid för en kvinna att gå ner i vikt. Vi förbränner inte lika mkt + att våra kroppar har en tendens att verkligen "hålla kvar" det där fettet. Antar att det är värst när man är i fertil ålder oxå. Kroppen får spatt när den märker att det är "svält" på gång eller energiintaget minskar.

Grrrr... så jä..la trist!

jag provade GI. Körde STENHÅRT, inga kolhydrater, följde ett schema slaviskt. inte f..n gick jag ner. 2 kg var allt och dem gick jag upp över en enda helg, trots att jag inte ens varit onyttig då, utan bara ätit vanligt, från kostcirkeln.

Var helt knäckt!

• Cantaton

Den metoden funkar för mig också. När jag väl följer den, vill säga

Fjosok skrev 2008-04-28 23:26:35 följande:
    GI, och strikt sådan i kombination med 4-5 pass promenad alt simning i veckan.Tack och lov att jag älskar kyckling ;)
  • Anja 19 juli 2008

körde då stenhårt i fyra veckor GI med långa snabba promenader varje dag.

• Fjosok

oj, jag tapapde 10 kilo på 8 veckor den gången, ballade ur i slutet :)

• Cantaton

Gonatt på er! Imorgon ska vi göra första enkätundersökningarna till uppsatsen. Ojoj.

• Anja 19 juli 2008

ja, kan tänka mig det. Suck...

Min sambo går ju oxå ner busenkelt. Bara han struntar i alla kakor, efterrätter, godis, läsk, socker etc så går han ner. han behöver inte röra på sig nåt extra eller så (han har ett fysiskt jobb) medan jag måste anstränga mig som attan för att gå ner ett enda gram.

Jag har ju kört cambridge nu ett tag. Gick då ner 5 kg på 2 veckor. Har lyckats gå upp 3 av kilona för att jag inte står ut med att enbart dricka pulver.

fattar inte, förr hade jag en karaktär som hette duga och en kropp som oxå hette duga *asg* Idag har jag inget av det

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på