Det gick absolut fram! Det där "lycka till" behövdes för övrigt. Anledningen till ämnet vi undersöker riskerar nämligen att vara den som stjälper oss.
Vi (jag och min uppsatskamrat) tittar på fria teatergruppers marknadsföringsstrategier avseende ökade biljettintäkter och ökat publikantal. Jämför deras strategier med vad publiken faktiskt vill ha. Detta utifrån att teatermarknaden är "mogen". Teaterscenerna blir alltfler, publiken har minskat och sedan legat konstant, bidragen tenderar att minska med nya bidragspolitiken osv...
Ett av våra studieobjekt fick tacka nej pga fördubblad hyra, vilket föranledde ett akut bidragssökande.
Publiken vi skulle göra enkätundersökning på idag... tja... Vi ville få in minst 30 för att kunna göra en normalfördelningskurva. I publiken satt 12 pers inklusive oss själva. Morgondagens föreställning är inställd pga för få sålda biljetter...
Rosenpetunia skrev 2008-04-29 22:21:45 följande:
Hej hej Precis, det blev många krya på dig där... Kan ju vara bra att repetera ibland... *fniss*Budskapet kom fram iaf Jag var för otålig helt enkelt, klickade på som bara den *he he*