• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Fjosok

Okej, ja "Una Voce ..." är ju inget lätt stycke med alla kolloraturer.

Läste ju färdigt en b-nivå i klassisk sång själv. LIte småstolt. Men har aldrig utnyttjat den

• Cantaton

Hihi. Sov så gott

Rosenpetunia skrev 2008-04-29 23:29:03 följande:
    Vad kul med ditt besök i två skolor Måste ha varit en upplevelse för barnen (och för de närvarande vuxna också, för den delen ), tänk om sådana besök fick vara ett "naturligt inslag i undervisningen"...Men nu, som sagt, ropar tandborsten på mig Kunde bara inte låta bli att skriva några rader till, det var så himla intressanta tankar här Ha det!
  • Cantaton

Inte så lätt, kanske, men kul Vet inte om "Mein Herr Marquis" är så mycket lättare koleraturmässigt. Dessutom går den högre. Men sååå rolig att sjunga

Fjosok skrev 2008-04-29 23:29:46 följande:
    Okej, ja "Una Voce ..." är ju inget lätt stycke med alla kolloraturer.Läste ju färdigt en b-nivå i klassisk sång själv. LIte småstolt. Men har aldrig utnyttjat den
  • Fjosok

svåra stycken är ofatst roligare, men ajojoj om man inte gör dom iaf 95%iga. 100 är snudd på omöjligt men det hörs direkt om man inte riktigt klarar av ett svårt stycke tycker jag- Svårt att dölja ...

• Fjosok

Men min sångkarriär är över, lagt av för mycket nu :)

• Cantaton

Jag förstår. Jag skulle behöva komma igång med lektionerna igen. Har inte haft råd när jag pluggat.

• Fjosok

Jag med, sitter med photoshop, sjukt mycket roligare när man har bra med minne

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på