• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Cantaton

Vem gör det? Jag kollar bara när det är ett ord jag inte vet hur det stavas. Men korrar gör jag då aldrig i en chatt.

Fjosok skrev 2008-05-02 01:08:45 följande:
    Kan stava, men är en obotlig slarver på att korrläsa när jag skriver i chattstil
  • Thailand 08

Hej gumman.Hur har du haft det i valborg?

• Fjosok

Tycker dock att på ett sätt är Linux/Open Source sjukt skoj. Om du kör exempelvis en Ubuntu-dist har du en programhanterare som installerar alla möjliga program åt dig med några klick. I stort sett alla saker som finns inom OPen Source bara sådär.

Inklusive GIMP och Scribus, som ju är sjukt kompetenta program.

Inte lika bra som Adobes, men va 17, dom kostar ju inget. Enda felet är ju att inlärningströskeln ibland är lite högre.

Men testa gärna Scribus, finns till windows. www.scribus.net

sitter och gör en tresidig folder själv just nu för att testa

• Cantaton

Tack, fint. Igår skulle vi (uppsatskursaren och jag) skriva på uppsatsen. Vi jobbade på till sen lunch, sedan åt vi, tog en glass i solen och hamnade i ett (emellanåt) djupt och långt samtal tillsammans med en tredje kursare. Om alltifrån skitstövlar till pojkvänner, frierier, graviditeter och skostorlekar...

Sedan gick vi hem, haha. Väl hemma somnade jag. Sedan packade jag ihop grejer och åkte iväg till pojkvännen och hans föräldrar. Vi var 10 pers som åt middag - grillat kött och potatisgratäng! Mums.

Idag hade vi bestämt oss för att ha en ledig dag. Den har jag utnyttjat till att fylla i deklarationen och fixa en affisch. Kvällen gick till att göra enkätundersökning på en teater (samt se föreställningen).

Thailand 08 skrev 2008-05-02 01:10:01 följande:

Hej gumman.Hur har du haft det i valborg?
  • Cantaton

Någon annan dag
    GIMP laddade jag ner, men förstod mig aldrig på det och avinstallerade det igen. Installerade pappas program istället - det jag är van vid.

Fjosok skrev 2008-05-02 01:13:42 följande:
    Tycker dock att på ett sätt är Linux/Open Source sjukt skoj. Om du kör exempelvis en Ubuntu-dist har du en programhanterare som installerar alla möjliga program åt dig med några klick. I stort sett alla saker som finns inom OPen Source bara sådär.Inklusive GIMP och Scribus, som ju är sjukt kompetenta program.Inte lika bra som Adobes, men va 17, dom kostar ju inget. Enda felet är ju att inlärningströskeln ibland är lite högre.Men testa gärna Scribus, finns till windows. www.scribus.netsitter och gör en tresidig folder själv just nu för att testa
  • Fjosok

GIMP är småsvårt i början, men riktigt bra när man kommit igång. man måste tänka annorludna än Photoshop. Men för mina småjobb använder jag hellre en laglig GIMP än en olaglig Photoshop. Stödjer inte direkt olaglig användning av mjukvara då det finns alternativ :)

Men har man licens är det ju inget snack om att man ska köra Photoshop, regerar på alla punkter

• Thailand 08

Vi har varit ner i verkstan / kontoret och husvagnen idag och grillat.Sen ville ungarna hyra film och sova i husvagnen.Jag har tatt en citodon för värken så snart KANSKE det går att sova

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på