• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Rosenpetunia
    Fjosok skrev 2008-05-02 21:24:31 följande:
    Tja, vi som aldrig ska gifta oss får hitta någon form av kompensation?
    Såklart!
  • Cantaton

Låter mysigt
    Jag var på en ungefär lika lugn middag hos pojkvännens föräldrar.

Rosenpetunia skrev 2008-05-02 21:21:32 följande:
    Bal på slottet o allt. Det kan jag inte slå Här var det finfint. Äldsta barnet spelade vid en majbrasa tillsammans med "sin" orkester och då var vi förstås där. Sen satt vi och väntade hem yngsta barnet som var på Valborgsrock till halv två på natten Mys i soffan o hundpromenader däremellan. Lugnt o skönt med andra ord
  • Rosenpetunia

Lugna middagar är ett underskattat fenomen! Kul att du också haft det fint

Och visst är det bra att ha en hund som måste ut... för då kan man ju passa på o gå förbi där ungdomarna håller till
    Fast i år var det väldigt lugnt här iaf, regnet jagade nog in många

Här har mannen precis kommit hem, han var o bytte till sommardäck på bilen. Själv sitter jag med vänsterhandens fingrar i aceton, ska se till att det sista av acrylnaglarna lossnar nu Orkar inte med "bröllopsfina" långa naglar i vardagen...

Cantaton skrev 2008-05-02 21:29:49 följande:
    Låter mysigt Jag var på en ungefär lika lugn middag hos pojkvännens föräldrar.
  • Rosenpetunia
    Fjosok skrev 2008-05-02 21:24:31 följande:
    Tja, vi som aldrig ska gifta oss får hitta någon form av kompensation?
    Hur kommer det sig, förresten, att du vet att du aldrig ska gifta dig? *nyfiken*
  • Fjosok

Är i äldsta laget och har inte förutättningarna som krävs. Är för mycket ensamvarg och ser inte så bra ut, för att uttrycka det milt. Var rätt bitter övr detta fram till några år sedan men nu är det helt okej

Så, hoppas svaret iaf sa nånting

• Cantaton

Mina naglar är sådär lagom långa & fina av sig själva En rätt söt historia från när jag var barnvakt till min kusin för några år sedan. Han var kanske 4-5 då. När jag skulle natta honom frågade han om jag kunde klia honom på ryggen, och visst det kunde jag.

Precis när jag skulle börja vände han sig tvärt om och frågade om han fick titta på mina naglar. Det fick han. De dög.

När jag sedan kliat honom en stund på ryggen säger han: "Du har riktiga naglar va? Mammas bara trillar av..."

Haha, så sött

Rosenpetunia skrev 2008-05-02 21:36:15 följande:
    Lugna middagar är ett underskattat fenomen! Kul att du också haft det fint Och visst är det bra att ha en hund som måste ut... för då kan man ju passa på o gå förbi där ungdomarna håller till Fast i år var det väldigt lugnt här iaf, regnet jagade nog in många Här har mannen precis kommit hem, han var o bytte till sommardäck på bilen. Själv sitter jag med vänsterhandens fingrar i aceton, ska se till att det sista av acrylnaglarna lossnar nu Orkar inte med "bröllopsfina" långa naglar i vardagen...
  • Rosenpetunia

Svaret sade mycket Tack för att du stillade min nyfikenhet en aning Reagerade särskilt på ordet ALDRIG...

Kan inte låta bli att säga vad jag tänker (obs! sett ur mitt perspektiv, är medveten om att det finns många... )såhär "på direkten"...
    Åldern är en relativt oviktig sak. Förutsättningarna har du. Även en ensamvarg kan springa på sin själsfrände, när man minst anar det. Två ensamvargar kan rätt vad det är finna varann
    Utseendet tänker jag inte ens kommentera. Skönheten sitter alltid i betraktarens ögon, äkta kärlek uppstår på plan där alla är vackra.
    Jag hoppas verkligen att du håller dörrarna i ditt liv öppna, stäng inte vissa dörrar o säg "aldrig". För man vet aldrig. Livet är en gåta i sig
    Vad som helst kan hända, när som helst.

Fjosok skrev 2008-05-02 22:00:28 följande:
    Är i äldsta laget och har inte förutättningarna som krävs. Är för mycket ensamvarg och ser inte så bra ut, för att uttrycka det milt. Var rätt bitter övr detta fram till några år sedan men nu är det helt okej Så, hoppas svaret iaf sa nånting
  • Rosenpetunia

Sicken gullnos, din kusin

Cantaton skrev 2008-05-02 22:02:18 följande:
    Mina naglar är sådär lagom långa & fina av sig själva En rätt söt historia från när jag var barnvakt till min kusin för några år sedan. Han var kanske 4-5 då. När jag skulle natta honom frågade han om jag kunde klia honom på ryggen, och visst det kunde jag.Precis när jag skulle börja vände han sig tvärt om och frågade om han fick titta på mina naglar. Det fick han. De dög.När jag sedan kliat honom en stund på ryggen säger han: "Du har riktiga naglar va? Mammas bara trillar av..."Haha, så sött
  • matildaochniklas

Hejsan!
    Jag har jobbat. men det har varit rätt skönt. Det är ju ändå bara ungdomar som ränner runt på stan.
    hahahaha, säger jag som är 20 år. liite ironiskt kanske. skönt att höra att ni andra haft en trevlig valborg!

Rosenpetunia skrev 2008-05-02 21:13:38 följande:
    Hej hej, god afton på er Haft en trevlig valborg? Hope so!
  • Rosenpetunia

Hej hej!

Jobbar du med nåt spännande?
    Ungdomar, ja. Allting är relativt
    Vår äldsta är inte mycket yngre än dig
    Och själv var jag mamma i din ålder, betraktade mig verligen inte som en av "ungdomarna" då... hade ju familj, jobb osv. Det är rätt lustigt det där, att beroende på perspektivet kan personer i samma ålder vara ljusår ifrån varann på nåt sätt.

Äter godis här. Fortfarande fingrarna i aceton, seeeeegt...
    Mannen bara flinar, ser road ut...
    Ungdomarna (!) lirar elgitarr i rummet intill, tack o lov är grannarna bortresta

matildaochniklas skrev 2008-05-02 22:29:01 följande:
    Hejsan!Jag har jobbat. men det har varit rätt skönt. Det är ju ändå bara ungdomar som ränner runt på stan. hahahaha, säger jag som är 20 år. liite ironiskt kanske. skönt att höra att ni andra haft en trevlig valborg!
Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på