• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • matildaochniklas

Jag läste nyss en kurs där vi gick göra intervjuer och transkribera.. Har aldrig gjort det tidigare.. det var ju rätt svårt, fast otroligt lärorikt!

• Cantaton

Det tar sin lilla tid. Men ja, vissa aspekter framträder så mycket tydligare när man får ner dem i skrift.

Jag ska också jobba imorgon så jag dra mig nog faktiskt till sängen nu. Sov gott!

matildaochniklas skrev 2008-05-04 00:59:47 följande:
    Jag läste nyss en kurs där vi gick göra intervjuer och transkribera.. Har aldrig gjort det tidigare.. det var ju rätt svårt, fast otroligt lärorikt!
  • matildaochniklas

Jag såg inte ditt inlägg.. Jag har lite olika jobb.. men idag är jag församlingsvärdinna i en kyrka här i eskilstuna.. jag hoppar in varannan söndag när den ordinarie värdinnan är ledig. Jättebra jobb faktiskt! Jag slutar kl. 13

Cantaton skrev 2008-05-04 00:59:02 följande:
    Vad jobbar du med förresten? Du skrev att du skulle upp och jobba imorgon.
  • Cantaton

Mmm, det låter bra. Jag fick erbjudande om ett sådant jobb, men samma vecka hade jag redan erbjudits två andra jobb (varav jag hade sökt ett), så jag tackade nej.

Men det är ett trevligt jobb Själv kommer jag att BÖRJA 13. Men jag ska ta mig ut ända till Ytterjärna, och det är lite knepigt... så jag måste åka senast om någon timma hur som.

matildaochniklas skrev 2008-05-04 08:05:20 följande:
    Jag såg inte ditt inlägg.. Jag har lite olika jobb.. men idag är jag församlingsvärdinna i en kyrka här i eskilstuna.. jag hoppar in varannan söndag när den ordinarie värdinnan är ledig. Jättebra jobb faktiskt! Jag slutar kl. 13
  • Fjosok

japp, försökt somna läääääänge och väl redan. Men när det är mörkt ute ska man väl vara vaken? Eller hur var det?

• Cantaton

Jag kom precis (för en halvtimma sedan) hem från skolan... så här har inga somningsförsök ens påbörjats.

• Fjosok

oj, jag har varit sängliggande sen 22:30 ...

jobb imorgon, bara en kortis dock :)

• Fjosok

Fick just en enorm längtan efter att åka båt på fjärden i sommarstugan ... hmm ...

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på