• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • matildaochniklas

Ja du har så rätt! Jag är nog ungdom ibland, när jag känner för det..

Jag pluggar egentligen men såhär innan bröllopet vill man ju få ihop lite extra pengar Jag jobbar på ett äldreboende, trivs jättebra!

• Cantaton

Jag har vindruvor & naturgodis. Ska fixa lite te också. Sitter och jobbar frenetiskt med uppsatsen. Vi har pajseminarium nästa vecka (fördelat över tid, ons & fre). Trodde att alla skulle lämna in dagen innan respektive sem (o vi har på fre), men det visade sig att alla skulle lämna in på mån! Fick vi klarhet i typ vid 18 ikväll... Så hela nästa veckas arbete måste vi nu typ hinna göra på en helg!!! Ahh.. Men det ska väl gå någotsånär i alla fall. Sitter och regogör för teorier för stunden:

* Marknadsmixen (främst promotion) - Kotler
    * Den centrala kommunikationscirkeln - Grönroos
    * Involvement Theory - Fill/Blackwell.

Hoppas ni andra har en något roligare fredag

Rosenpetunia skrev 2008-05-02 22:36:28 följande:
    Hej hej!Jobbar du med nåt spännande?Ungdomar, ja. Allting är relativt Vår äldsta är inte mycket yngre än dig Och själv var jag mamma i din ålder, betraktade mig verligen inte som en av "ungdomarna" då... hade ju familj, jobb osv. Det är rätt lustigt det där, att beroende på perspektivet kan personer i samma ålder vara ljusår ifrån varann på nåt sätt.Äter godis här. Fortfarande fingrarna i aceton, seeeeegt... Mannen bara flinar, ser road ut... Ungdomarna (!) lirar elgitarr i rummet intill, tack o lov är grannarna bortresta
  • Rosenpetunia

Cantaton, kämpa på!

Sånt där med ändringar i tidsschemat är såååå irriterande
    Man behöver ju varenda sekund när man håller på med examensarbetet... till slut drömmer man om uppsatsen också.

När det väl är klart o godkänt så är det en jätteoverklig känsla efter att ha "levt inpå uppsatsen" så länge. Först efter en lång tid kan man på riktigt njuta av den färdiga uppsatsen... och då känns det kanon

• Melis

Cantaton....blev nyfiken på vad det är för något du pluggar till? Grönroos och Kotler känner man väl till...

Själv håller jag också på med min magisteruppsatsen och ska samtidigt hanskas med en ögoninfektion så var tredje timme ska jag ha slava i och då e jag blind som en liten kattunge i cirka 30 minuter....

• matildaochniklas

Canaton o Melis - Lycka till!

• Melis

Tack tack... om exakt en månad så ska jag ha opponering för min uppsats och sen den 5 juni tar jag examen, emn sån enorm känsla och sedan har jag två månader på mig att flytta och ladda om inför bröllopet...

• matildaochniklas

Vad pluggar du?

Melis skrev 2008-05-02 22:49:11 följande:
    Tack tack... om exakt en månad så ska jag ha opponering för min uppsats och sen den 5 juni tar jag examen, emn sån enorm känsla och sedan har jag två månader på mig att flytta och ladda om inför bröllopet...
  • Melis

Jag pluggar Service management vid Lunds Universitet, men i Helsingborg och jag tar min magisterexamen....

Om du vill ha mer ingående förklaring på vad det är för utbildning så säg till men jag tyckte att detta räckte för nu...

• Cantaton

Jo, precis. Men vi funtar på att vara lediga på måndag istället för under den uteblivna helgen. Visst drömmer vi

Rosenpetunia skrev 2008-05-02 22:45:24 följande:
    Cantaton, kämpa på!Sånt där med ändringar i tidsschemat är såååå irriterande Man behöver ju varenda sekund när man håller på med examensarbetet... till slut drömmer man om uppsatsen också.När det väl är klart o godkänt så är det en jätteoverklig känsla efter att ha "levt inpå uppsatsen" så länge. Först efter en lång tid kan man på riktigt njuta av den färdiga uppsatsen... och då känns det kanon
  • Cantaton

Jag pluggar till företagsekonom (inom service management) och kulturproducent. Alternativt de två i kombo om man så vill: kulturekonom. C-uppsatsen är i företagsekonomi. Vi undersöker fria teatergruppers marknadsföringsstrategier.

Melis skrev 2008-05-02 22:45:42 följande:
    Cantaton....blev nyfiken på vad det är för något du pluggar till? Grönroos och Kotler känner man väl till...Själv håller jag också på med min magisteruppsatsen och ska samtidigt hanskas med en ögoninfektion så var tredje timme ska jag ha slava i och då e jag blind som en liten kattunge i cirka 30 minuter....
Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på