Det var det jag menade att jag gjorde här om dagen. Själva sorterandet och vikandet.
Ser ut som om jag kan få sova snart trots allt. En informationsfolder jag skapat åt en gymnasieskola gick till tryck här om dagen och de klagade på att bilderna bara hade 72 i upplösning. Jag tyckte att det var jättekonstigt eftersom jag hade utgått ifrån originalbilder (som foto- och datakunnig personal på skolan skickat) och hela tiden hade varit noga med att behålla aktuell storlek vid överföringar mellan program och filformat.
Dessutom är jag självlärd, och har förr bara skrivit ut på pappas skrivare - aldrig på tryckeri. Därför blev jag rätt förskräckt när de (personalen på skolan) ringde och sa att det inte funkade. "Vad har du gjort?", "Har du förminskat..." etc... Och jag kände inte att jag borde ha gjort något fel utifrån det sunda förnuftet sade mig, men med vissa brister vad gäller kunskap om designprogrammet.
Nu ikväll kollade jag originalbilderna. DE ligger på 72 i upplösning!!! Alltså är allt skolans fel... Bäst för dem att jag för mer betalt om jag ska göra om allting på grund av dem. Däremot är det väl klantigt av mig att bara lita på att de skickar bra grejer, och inte kollar storleken på bilderna.
Min natt skulle alltså gå till att fixa till problemen med foldern (som jag inte visste vilka de var eller hur jag skulle lösa dem)... Men nu ligger alltså problemet hos någon annan, så det är väl bara att släppa för stunden.