• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Cantaton

Jag ska gå till skolan och lämna in vår uppsats som den ser ut så här långt sedan ska jag gå hem och sova... och tvätta, och städa och söka jobb och... och... och liksom.

• Fjosok

tja, en askeladden segeljolle med utombordare från 70-talet

och sommarstugan är totalt värdelös på papperet, kan du tänka dig ett hus som är värderat till noll spänn?

• Fjosok

tings like that can only happend in norrland, framföralt 500 meter från havet

hur gick trycksaken du jobbade med förresten?

• Cantaton

Jag fick ett mail tillbaka där det stod typ "Jag anade det. Har fixat bilderna nu, samt gjort dem mindre för att de skulle gå lättare att maila."

Ehh liksom. Det går inte att fixa bilder från 72 till 300. Det går att skriva in i bildprogram ja, men kvaliteten kan ju inte bli bättre än den är... Och gjort dem mindre? Hela grejen var ju att de var för lågupplösta/små!!

• Fjosok

han som beställde hade med andra ord ingen koll? om bilderna är i så låg upplösning så går det ju inte fixa till.

Låter som en sådan lirare som kallar datorn för "datan", towern får "hårddisken" och slår på skärmen om datorn hänger sig

• Cantaton

Man kan ju undra i alla fall. Jag har inte svarat på mailet än, har haft fullt upp med uppsatsen och sången. Men imorgon så..

• Fjosok

kollade förresten in Micrografx och deras mjukvara.

Köptes av Corel 2001. Då mjukvaran du sitter på har nog en del år på nacken. INget fel i det dock, det gick ju bra att göra tidiningar med DTP redan 1992

Enligt wikipedia kom den sista versionen av programmet under det namnet 2001. Idag heter det tydligen Corel Designer. Corel kämpar på ... kul

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på