• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Thailand 08
    Fjosok skrev 2008-04-28 23:57:12 följande:
    Sitter och kollar på den nya klänningen ...stolt (för att byta bort matsamtalsämnet)
    Klänning? du skulle väl ha frack??
  • Anja 19 juli 2008

fjosok

är det du som syr klänningar? Minns att jag stötte på en man här inne som sydde brudklänningar av den lite puffigare modellen, eller?

• Anja 19 juli 2008

Thailand08

Tack

(du är möjligtvis inte gravid förresten kräksjuka och sen svullen mage )

• Thailand 08

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-29 00:04:19 följande:

Thailand08Tack (du är möjligtvis inte gravid förresten kräksjuka och sen svullen mage )
    NEJ!!!! Hoppas jag verkligen inte vid 45 årsålder.jag vill ha en katt när vi flyttar + barnbarn
  • Anja 19 juli 2008

Thailand08

hihi men man VET aldrig... fast jag kollade din pres nu och jag förstår att man inte vill börja om när man har vuxna barn och längtar efter barnbarn (som man kan passa då och då, få godbitarna men sedan lämna tillbaka så att man själv får sova hela natten osv )

• Thailand 08

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-04-29 00:38:05 följande:

Thailand08hihi men man VET aldrig... fast jag kollade din pres nu och jag förstår att man inte vill börja om när man har vuxna barn och längtar efter barnbarn (som man kan passa då och då, få godbitarna men sedan lämna tillbaka så att man själv får sova hela natten osv )
    EXAKT!!Näe fy fasen o börja med blöjor o välling!!
    Jag älskar barn o bäbisar,men isåfall barnbarn lr jobba som dagmamma igen
  • Thailand 08

Får nog krypa ner bredvid maken nu.

• Fjosok

Är glad att jag inte kommer bli pappa en dag av just dessa skäl, men visst finns det sidor man kommer sakna :)

just det där att inte ha nån arvinge en dag ...

• Anja 19 juli 2008

ja exakt... du har ju lixom redan gått igenom det där.

Ibland kan jag tänka, att åh så mysigt när barnen är vuxna och man har en helt annan relation till dem (en bra sådan förhoppningsvis) och man inte har det här "ansvaret" (fattar ju att man aldrig slutar oroa sig osv) som man har just när de är små och man själv förväntas ta hand om precis allt, det är hämtningar, lämningar, läxläsningar, kalas, kompisar som ska komma och leka, tvätta en massa kläder, fixa mat i tid och otid, blöjor, kladdande haha och en hel massa UNDERBARA saker...

men just alla maktkamper, allt tjat, tja allt sånt där som hör till coh som gör en så otroligt trött ibland. Jag undrar vad jag ska hitta på sen, när barnen är så stora att de flyttar hemifrån.

Daniel sa innan idag att antingen köper vi ett hus på landet eller en vacker lägenhet mitt i stan och så ska vi resa massor (fast då talade vi om när vi blir pensionärer alltså)

Man ska ju ha framförhållning *asg*

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på