• Cantaton

Nattchattare - vi som är vakna pratar på

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

• Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på
  • Anja 19 juli 2008

usch jag känner att jag BORDE lägga mig nu med tanke på att yngsta sonen brukar komma uppklivandes runt 6-6.30 och sambon ska jobba imorgon så han sticker hemifrån vid den tiden. alltså INGEN sovmorgon för mig

Smart att sitta uppe så här länge när man ska vara ensam med tre ungar hela dagen imorgon... Suck...

Älskar natten, för då får jag vara ifred m mina tankar och min dator haha

Menar inte att jag inte ÄLSKAR mina barn för det gör jag, men ibland kan man inte höra sig själv tänka

• Fjosok

Själv saknade jag barn enormt fram till det att det blev klart att jag aldrig kommer kunna bli pappa. Sorgligt samtidigt som det var mycket skönt, och idag känns livet bättre än nånsin.

Men visst saknar man barn ibland. Tror det är en naturlig del i att vara människa.

• Anja 19 juli 2008

*asg*

vilken galning... hur kommer man ens på en sån sak. Fatta hur länge han måste ha tränat o drillat sitt rövhål hehe

• Fjosok

minst sagt, samtidigt kan jag inte förstå vad som är så hemskt.

ståuppkomiker som önskar livet ur folk "på skoj" och ren mobbing ala bröderna Schulman är helt okej enligt många i humorsyfte. Men en kille som kan konstprutta (dra in luft) och gör en kul grej av det är så fruktansvärt hemsk som en del tycker ...

• Anja 19 juli 2008

Mmmm har hört liknande från andra som fått reda på att de ej kan få biologiska barn, att när man får besked att man inte kan så är det både en sorg och en lättnad. Ovissheten är ju sådan. Att hålla på och försöka och försöka och bli besviken 12 månader om året är ju definitivt inte roligt.

Jag känner folk som ej kan få barn och ibland känns det som att jag måste skämmas tillsammans med dem då vi bara behövt försöka en gång med varje barn. Men sådant kan man ju verkligen inte råda över och inte är det rättvist heller

• Anja 19 juli 2008

Fjosok

vadå, tycker vissa människor att det är hemskt? Eller?

Man måste väl vara rätt pryd för att tycka det är hemskt. Är ju ganska harmlös humor om man säger så.

Sedan behöver ju inte alla tycka att det är ROLIGT

• Fjosok

Tja, rent biologiskt kan jag nog få utan problem. Problemet sitter i relationsmässiga problem och att jag tycker jag börjar vara för gammal.

Men visst är det sorgligt då par som försöker om och om igen inte kan bli föräldrar. Tyngre än man nog kan förstå ...

• Anja 19 juli 2008

Ah Fjosok, då missförstod jag dig. Lät så definitivt det du skrev så jag tog förgivet att det var rent fysiska saker som hindrade dig från att bli pappa.

• Anja 19 juli 2008

Fasen oxå jag MÅSTE krypa i säng... Om 3-4 timmar blir jag väckt av världens goaste "snart" tre-åring

Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på