• bridesilly

Tärnor som bara klagar

Jaha så här gick mitt tärnmöte.

Ingen var speciellt exalterade över planeringen. Färgen var ju inte riktigt "deras" färg och dom var ju för stora. Skorna gick dom inte med på att välja en neutral färg.

Ska VI som brudpar ändra färgtema för att brudtärnorna inte är nöjda? Har aldrig hört talas om förut. Jag vägrar. Acceptera situationen eller avsäg dig tärnposten eller vad säger man?

Jag hade förväntat mig liiite mer glada miner och kul planering med mina tärnor. Inte klagomål på hela min planering och färgval.

Har jag fel?

• Svar på tråden Tärnor som bara klagar
  • Jessica o Daniel

håll er till erat tema! det är ju bara för tärnorna att gilla läget! det är eran dag. kom ihåg det!

• lycklig78

Är PRECIS i samma sits. En av mina tärnor vet precis hur hennes klänning ska se ut. Jag höll på att få ett utbrott när vi provade igår...

Hon promenerade rakt im och började prata med expediten.. Hon ville minsann ha en beige, romantisk klänning med släp (!!!!)

Min andra tärna var jätteglad att vårt färgtema är grönt och vitt, eftersom hon älskar grönt...

Vad ska vi göra????

• bumblebee jonis

Stackare...

Tycker att det var lite dålig stil av dina tärnor. Inte alla som vet förvisso hur mycket tid man lagt ner på detaljer men jag skulle personligen aldrig klaga på vilka färger jag skulle få ha på mig som tärna. Att man sen kan ha åsikter om klänningen verkligen inte sitter bra eller liknande är väl en annan sak....

Tycker inte att ni ska ändra på färgerna, varken på klänningar eller skor. Vill de vara dina tärnor så får de väl acceptera era val tycker jag. Stå på dig tjejen. Det är ju er dag, inte deras!

• Besservvisser

Men vem betalar kläderna? Är det ni eller era tärnor?

• Monken

Fast, är det inte så att det är en ära att vara tärna och att man snällt får foga sig till det färgval brudparet har? Svårt iofs om tärnan ska betala klänningen själv, men om brudparet betalar klänningarna är det ju självklart de som bestämmer!!

Mina tärnor kommer att betala sina egna klänningar och jag diskuterade igenom med dem innan vi satte färgvalet vad de tycker de passar bäst i för färg, jag hade 3 olika alternativ på färger.

• lycklig78

Jag sa att jag skulle lägga 500 kr först eftersom vi tänkte hyra. Pappa betalar den enas eftersom det är syrran. Jag funderar på om jag helt enkelt ska betala den andras rakt av, men då vill jag själv behålla klänningen efteråt. Vi har samma storlek, annars säljer jag den vidare.

• 2008-08-09

Min tärna har verkligen inte klagat över kläderna/färgerna eller så. Det enda jag kan tycka blir lite jobbigt ibland, är att hon inte riktigt "förstår" att vi har en ganska tight budget på bröllopet..

• bridesilly

Visst är det så att tärnorna ska finna sig i att ha den färgen vi har valt. Inte fasen väljer vi vår dag efter vad alla andra tycker. Man lägger ner massor med tid på att hitta alla detaljer som man har önskat till sin dag.

Man kunde ju hoppas att alla visste var det innebar att vara tärna. Ett bröllop är inte tärnans show. Det är brudparets dag och det är vi som ska bestämma hur det ska se ut och vad som ska vara med i planeringen.

• lycklig78

Bridesilly: Betalar du tärnornas kläder?

• bridesilly

Vi pratade om vem som betalar vad och eftersom jag hittade de klänningarna jag önskade så billigt och tärnorna vill behålla dem efteråt så står dom själva för kostnaden.

Svar på tråden Tärnor som bara klagar