• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • september2008

det går bra att cykla men det blir jobbigt i backarna. då måste jag hoppa av och då gör det så klart ont i foten.
    jag skulle cykla idag men det blev inte av. min pappa med hans sambo och hennes barn kom förbi.

• swordfish

16 aug skrev 2008-02-10 18:44:25 följande:

vad duktiga ni är som motionerar, jag kan ju inte.. men hoppas jag går ner lite iallafall...
    Dem säger att viktnedgången beror till 75% på vad man
    äter, och endast 25% beror på motionen. Så deppa inte för
    att du inte kan motionera just nu. Tänk istället på att
    vara noga med pointsen!!
  • 16 aug

tack för peppningen!!!!

Går du på VV?

• M hjärta M

Vägnings dax idag.... jag blir galen om det inte visar massa minus idag. Hur går det för er andra??

• Helena Johansson

Håller alla tummarna för dig "M hjärta M" Ska på min första vägning efter inskrivning på torsdag.. så jag hoppas att det visar minus..tycker att jag varit duktig, men vi får väl se

• september2008

tjohoo -0,6kg lättare
    hade jag rört på mig mera så hade det säkert varit lite bättre. men så länge som det är minus får man vara glad

• catte

En till som börjat med vv (idag)! Har varit med i omgångar förrut och har faktiskt hållt vikten sen första gången men vill slipa på det sista nu till sommaren. Jag behöver motivationen som pointsräkningen ger... att inte ligga över sina maxpoints osv. Jag har precis bakat ett jättegott (och lätt bröd - skipperbrödet, från "du är vad du äter" med Anna skipper). Bara nyttiga ingredienser och inget socker (pyttelite sirap) - bara att röra ihop och in i ugnen (ingen jäsning, perfekt). Någon som vill ha receptet så skriver jag gärna ner det. Supergott med avokado eller keso på!!!

• september2008

välkommen

jag vill gärna ha receptet

catte skrev 2008-02-11 19:32:11 följande:
    En till som börjat med vv (idag)! Har varit med i omgångar förrut och har faktiskt hållt vikten sen första gången men vill slipa på det sista nu till sommaren. Jag behöver motivationen som pointsräkningen ger... att inte ligga över sina maxpoints osv. Jag har precis bakat ett jättegott (och lätt bröd - skipperbrödet, från "du är vad du äter" med Anna skipper). Bara nyttiga ingredienser och inget socker (pyttelite sirap) - bara att röra ihop och in i ugnen (ingen jäsning, perfekt). Någon som vill ha receptet så skriver jag gärna ner det. Supergott med avokado eller keso på!!!
  • swordfish

16 aug skrev 2008-02-10 22:49:27 följande:

tack för peppningen!!!!Går du på VV?
    Ja jag gick med för 5 veckor sedan. Men jag ska
    bara gå ner runt 4-5 kg... Men jag behöver ha
    lite disciplin på mig... lite press att någon
    kollar upp mig! Det fungerar bra. Men helgerna
    är svåra, och när man väl börjat slarva så blir det
    lätt att man gör det dagen efter.
    Det viktigaste som jag tycker, det är att skriva upp
    Allt man äter!! då är det svårare att slarva...
    Catte! ja jag vill gärna ha receptet också!
  • 16 aug
    september2008 skrev 2008-02-11 19:27:01 följande:
    tjohoo -0,6kg lättarehade jag rört på mig mera så hade det säkert varit lite bättre. men så länge som det är minus får man vara glad
    jätte bra! Ja så känner jag med.

Jag ska väga mig imorgon, då har det gått 8 dagar.. på pappret så är det 2 v. Men jag började inte samma v som jag skrev in mig. Har nog gått ner liiiite hoppas jag..

catte: välkommen!!
Svar på tråden Viktväktarna, fler?