• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • GetReady

det fungerar på samma sätt som viktväktarna i sotrt fast utan att du går på ett möte i veckan. så står det iaf på deras hemsida. du får tillgång till deras receptbank på nätet och deras dataverktyg, du får olika guider om hur mkt points saker och ting innehåller, en matlagningsdvd och lite annat. Har inte kört brevkursen förut utan jag har gått på mötena tidigare. Men nu kände jag att nu får det vara nog och att brevkursen är värt ett försök. Tidigare gick jag ner nästan sjutton kilo på tre månader med v.v men de kilona har jag tyvärr gått upp nu... Känner så väl igen mig i det du skriver om skola, jobb och oregelbundna tider. Har det som sagt precis likadant.Det gör det otroligt svårt! men gå in på www.viktvaktarna.se och kika på vad de skriver om brevkursen. Det kanske kan vara ngt?

• GetReady

Helena: ja jag bor i Nacka så det gör jag väl:) låter bra! kanske antar det erbjudandet! vart går du på mötena?

• 16 aug
    carinokenneth skrev 2008-02-11 21:25:47 följande:
    Hur lyckas ni?Jag känner att det skulle vara jättesvårt med poängen...när jag var med så kunde ju mamma hjälpa mig för jag bodde så mkt nämre men nu är det ju över 30 mil emellan...hmmm...vill så gärna men har inte diciplinen...hopplöst...vill inte behöva kolla på (pinsamt) storlekar uppåt 52-54 eller vad det nu kan bli...lägre kanske, men definitivt inte högre...bamse stor är jag ju inte men inte smal heller...har turen med mig att vara lång...suckar....När jag bodde hos mina sysslingar gick jag ner 10-20 kg på bara några månader...detta pga av regelbundna måltider och att jag var ute med deras hund varje dag och jag åt inte godis på samma sätt...nu finns det inga regelbundna måltider men har hund och jag äter fortf inte godis på samma sätt men ibland blir det för mkt av det goda iaf...tusan...har ju inte mkt att göra...pluggar upp min gymnasiekompetens, känner inga, m2b jobbar mest kvällar/nätter plus helger...beror på...det är mkt som spelar in i hur man äter...m2b vet ju inte vad han ska säga eler göra, inte lätt...men nu har vi fått till bättre mat och vi försöker hålla det lite mer regelbundet...hmmm....långt detta...sorry...behövde bara skriva av mig lite...tack för ni läste =)
    du har ju oss här? Vi ska alla igenom detta.. häng på! Man MÅSTE planera, det är a & o tykcer jag.. skriva matlista så man VET vad man ska äta.. då kan man inte fuska, tänka efter att ta fram från frysen osv. När vågen sen står på - då får man puschen igen!
  • 16 aug

swordfish: precis

GetReady skrev 2008-02-11 21:41:48 följande:
    Hej!Kastar mig in här och gör mig hemmastadd:) Beställde v.v:s brevkurs i slutet av förra veckan och nu väntar jag med spänning på att paketet ska komma! Vill bara sätta igång NU!!!Men så berättade en vän till mig som beställt godis från v.v:s hemsida att det hade tagit två månader för hennes paket att komma och då blev jag orolig. Någon här som har bättre erfarenhet eller går det verkligen så segt? carinokenneth: Förstår hur du känner. Jag befinner mig i en liknande situation. Har nyligen flyttat från min hemstad och min viktväktarkompis, det försvårar en hel del... så vad säger? beställ brevkursen du med så sporrar vi varandra här! :)
    välkommen!
  • TessoAnton

Jag hoppar in här även fast jag klarade av bröllopsdagen med några kg extra, men nu skall de där extra bort

• carinokenneth

Tack =) ska tänka på det ett tag...men under tiden är jag med i tråden o läser och peppar er så länge =)

Helena Johansson skrev 2008-02-11 21:55:30 följande:

GetReady och carinkenneth! Vi är ju här och peppar er också! Är helt övertydagd om att ni klarar det! Ni får gärna ösa ur er grejer här (vi andra gör ju likadant). Så hjälper vi varann att komma i våra fina klänningar (i några storlekar mindre . Kram och godnatt
  • carinokenneth

Tack =), det ska jag göra...kollar det imorgon...ikväll är jag för seg för det =)

GetReady skrev 2008-02-11 21:58:47 följande:
    det fungerar på samma sätt som viktväktarna i sotrt fast utan att du går på ett möte i veckan. så står det iaf på deras hemsida. du får tillgång till deras receptbank på nätet och deras dataverktyg, du får olika guider om hur mkt points saker och ting innehåller, en matlagningsdvd och lite annat. Har inte kört brevkursen förut utan jag har gått på mötena tidigare. Men nu kände jag att nu får det vara nog och att brevkursen är värt ett försök. Tidigare gick jag ner nästan sjutton kilo på tre månader med v.v men de kilona har jag tyvärr gått upp nu... Känner så väl igen mig i det du skriver om skola, jobb och oregelbundna tider. Har det som sagt precis likadant.Det gör det otroligt svårt! men gå in på www.viktvaktarna.se och kika på vad de skriver om brevkursen. Det kanske kan vara ngt?
  • Helena Johansson

GetReady: Jag går vid hötorget alt Sveavägen. Ska dit nu på torsdaglunch

• carinokenneth

Tack =)...lovar att jag ska ha detta i åtanke när jag går in på vv hemsida imorgon...

16 aug skrev 2008-02-11 22:01:15 följande:

du har ju oss här? Vi ska alla igenom detta.. häng på! Man MÅSTE planera, det är a & o tykcer jag.. skriva matlista så man VET vad man ska äta.. då kan man inte fuska, tänka efter att ta fram från frysen osv. När vågen sen står på - då får man puschen igen!
  • GetReady

Helena: ja man kanske skulle följa med! även om jag redan beställt brevkursen så skadar det ju inte att sparka igång med ett möte. tror att jag är ledig vid lunch på torsdag, ev ska jag jobba men vet inte säkert än. Vilken tid ska du dit?

Svar på tråden Viktväktarna, fler?