• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • swordfish

Ang duovalen... man ska ju inte äta så man är Proppmätt,
    utan lagom mängd mat.
    Sedan går det ju även att räkna ris o pasta med points-
    valen som tidigare.
    Är det någon som vet varför potatisen har ändrats från
    2 points till 4 p??

• catte

16:e juni: Ja du, jag var inte så avancerad med kvällsmaten... åt 2 skivor av det brödet jag skrev recept på igår (skipperbrödet). På en hade jag keso, gurka, paprika och örtkrydda. På den andra hade jag 4% smältost och avocado på.

Måste kolla ut recept och sen inhandla till det annars blir det lätt att det blir dessa mackor till kvällsmat. Sen åt jag lite kesella med upptinade blåbär/hallon.... men fortfarande såååå sugen på sött. Men jag har hållt mig

• 16 aug

catte: juni
    men åh det lät gott Jag har bara 1 p kvar typ.. så egentligen borde jag spara den *suck* är hungrig!

• september2008

potatis är enligt hon i min grupp eller vad man kallar det 1p
    2 potatisar 2p, 3 pot 3p och flera potatisar än 3st 4p.

swordfish skrev 2008-02-12 21:00:32 följande:
    Ang duovalen... man ska ju inte äta så man är Proppmätt,utan lagom mängd mat. Sedan går det ju även att räkna ris o pasta med points-valen som tidigare. Är det någon som vet varför potatisen har ändrats från2 points till 4 p??
  • catte

Just det... aug, inte juni - undra var jag fick det ifrån?

• 16 aug
    catte skrev 2008-02-12 21:20:31 följande:
    Just det... aug, inte juni - undra var jag fick det ifrån?
    nää det va inget. Jag tänkte på att vi var i aug-tråden.. hmm då hade det varit lite roligt bara,,, glöm det- så trött

Jag har bara en p kvar idag,, vill spara den, men är så hungrig! Usch knaprar morötter.

Varför blir jag så hungrig på kvällen????
  • Eksjöbrud08

På tal om att äta morötter, det är jätte bra. Hur många som helst har sagt till mig på jobbet att jag ser "rosig ut om kinderna", frågar om jag solat för jag är brun osv. Har inte fattat varför tills det kom upp att jag knaprar morötter som en besatt. Karoten är ju jättebra för att bli snyggt brun. Så faktiskt, det verkar funka.

Cheseecaken är föresten till 10 personer.

Vad skönt att jag hittat denna tråd, känns jätteskönt att ha andra viktväktar "kompisar" att prata med och byta recept med nu när jag inte går på mötena.

Nu är det sovdax för mig, lite hungrig, men det får jag nog lov att vara. Mina poäng är förbrukade då jag var ute och åt idag, Taimat iof men ändå...

• 16 aug

eksjöbrud: är thaimat bättre? Vi ska ev beställa hem på lördag.. vad åt du?

• matildaochniklas

hur många points är en kebab med bröd??

• september2008

tror liten 10 och stor 15
    man kan nog räkna bort någon point om man tar såsen vid sidan om och bara häller på lite.

matildaochniklas skrev 2008-02-12 22:11:32 följande:
    hur många points är en kebab med bröd??
Svar på tråden Viktväktarna, fler?