• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • catte

Andra dagen i mitt nya vv liv och är sååååå sugen på något sött, som tur är så finns inget onyttigt hemma. Lika bra att äta kvällsmaten nu så man är mätt annar kan lätt ngt annat slinka ner!....

16 aug: hur gick vägningen? Hoppas det gick bra!

• swordfish
    september2008 skrev 2008-02-12 14:54:30 följande:
    med pommes så är en kebabtallrik 19.5 points
    Åh inte värre en en pizza
    Jag tog hälften mos och hälften strips... så
    det kanske var lite mindre??
    min frukost var 4.5 points... Ja då är jag
    ju uppe i 24... Om jag inte äter mer idag...
  • swordfish
    catte skrev 2008-02-12 16:55:49 följande:
    Andra dagen i mitt nya vv liv och är sååååå sugen på något sött, som tur är så finns inget onyttigt hemma. Lika bra att äta kvällsmaten nu så man är mätt annar kan lätt ngt annat slinka ner!....16 aug: hur gick vägningen? Hoppas det gick bra!
    Ett tips när man är sötsugen!! gör en fruktsallad,
    jag brukar värma ett äpple i bitar i mikron med lite
    kanel, sedan tar jag lite apelsin o melon el dylikt.
    Till detta Kesella Vanilj!! Yamma! 3 msk är 1.5 points.
    Med frukt blir man t o m lite mätt! och sötsugen är mättat lite.
  • catte

Ja det har du rätt i.... fruktsallad är ju gott men ibland är man lite lat att stå och hacka ihop allt. Kommer nog ta vanlig kesella ikväll och tina lite blåbär (plus lite sötningsmedel), det brukar stilla mitt sug lite!

Till sommaren är det ju så gott med smoothies i alla dess former, men jag är så frusen av mig för tillfället så det lockar inte att dricka ngt kallt!

Mer mellanmåltips tas gärna emot!

• 16 aug

catte:

-1,1 Helt ok på en vecka

Hade inte ätit middag, så när jag kom hem nu så hade sambon gjort mat efter ett VV recept Snällt!

kebabtallrik ååhh så gott

• catte

Åh, vad duktig du varit.... grattis!

Känns som en evighet tills jag får väga mig nästa måndag (hemma) men om jag känner mig rätt så brukar första veckan vara rätt så mkt! Jag tappar mkt vätska när jag inte äter massa sött och salt!

• 16 aug

catte: tack Ja man brukar gå ner MER än vad jag har gjort, men jag hari nte ändrat ås mycket, gillar inte godis å så...

• Helena Johansson

Bra jobbat! Själv har jag precis bakat kladdkaka och sockerkaka som ska med på ett möte i morrn och jag kunde inte låta bli skålen!! Undrar hur många points det är i nån matsked kaksmet??!! Ha ha, men gott var det. Bättre lycka i morrn då jag måste avstå från att äta av den färdiga kakan.. hua!

• Eksjöbrud08

får man vara med på ett hörn? Kör viktväktarna också, men på eget bevåg. Jag har massa material sedan tidigare då jag var duktig och gick ner en massa i vikt. Två barn senare och en massa god mat och godis är jag tillbaka där jag började. Är nu inne på min femte vecka och faktiskt pekar vågen på -4 kilo. Känns bra, men ack så många kilo kvar.

BJudkaka har jag ett alternativ istället för kladdkaka. Lite mer besvärligt, men det är det värt. Jordgubbscheesecake på bara 3,5 points biten. Det är väl bra?

Kan någon informera mig om nyheterna inom viktväktarna. Hörde något om att ris och pasta nu är obegränsat till ett visst antal points, stämmer det? När jag var med var det bara potatis somman kunde äta hur mycket man ville av för 2 points.

Hur många kilo tror ni man klarar till augusti?

Svar på tråden Viktväktarna, fler?