Viktväktarna, fler?
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.
aha Går det bra?
Ja, när jag är stenhård funkar det jättebra, ca 0,5 kg/vecka och det känns ganska lagom...men nu så var jag i Sälen förra veckan å då blir det lite rörigare...så skippade att räkna då...och då står det still nån vecka efteråt...så nästa vecka hoppas jag på ett halvt kg till
Men jag räknar bara points i veckorna...på helgerna får jag unna mig nåt glas vin och så...men de pointens har jag oftast sparat in sedan tidigare under veckan...försöker hålla mig till 18 points om dagen...alltså spara 2 points mån-tors...då kan jag äta 8 points extra på fredagen. Sedan om jag tränar 2 ggr under veckan har jag ju ytterligare ca 15 points extra under helgen.
OJ, men hur äter ni under dagen??
Vill ni skriva en dag? som ex?
vill också veta..
sitter och äter choklad när jag läser dessa var på på vv för ca 2 år sen, i typ 3 månader sen blev det semester.... funderar på att börja igen, skulle behöva gå ner lite innan 16 augusti när bröllopet bär av. Kanske blir peppad här så jag går dit snart. Problemet jag har är att jag väger så olika, det kan skilja ett och ett halv kilo från ena dan till andra och då blir det lite konstig när man går dit och väger sig för i bland hade jag gått upp när jag hade skött mej. Blev långt det här
Till frukost äter jag alltid 2 dl Kellogs K med en halv banan och 2 dl mjölk = 3,5p
Lunchen brukar jag försöka göra ett snitt på...har nästan alltid med mig hemlagade matlådor till jobbet...brukar bli ca 7-8 p.
De dagar jag tränar äter jag mellanmål när jag kommer hem efter jobbet...typ 2 dl miniyoghurt och 2 rostade mackor eller knäckebröd med keso = 3,5p.
På kvällen kanske jag äter 2 varma mackor med skinka, tomat och färdigriven ost, 11% = 3,5p eller soppa och två rostade mackor = 3 p eller 1 dl gröt+mjölk och 2 rostade mackor = 5 p.
Propp: Tack så mycket!
Vi lagar alltid 2 mål om dagen, men nu går ju knappt det.. drar så mycket points, konstigt, men men...
sorry var inte meningen att läska er. Ni får tänka hur nyttiga och bra ni e! Får man fråga vad ni väger och hur långa ni e och hur mycke ni vill väga?
Jag är med i VV sedan 2 veckor tillbaka... Äter 21 P/dag & skall/vill gå ner 22 kg, varav 12-15 kg innan bröllopet.
Tyvärr så har jag ingen möjlighet att träna som jag skulle vilja göra just nu, för jag är sjukskriven pga knäledsinflammation i knäna . Ngn som "bara" äter enligt VV utan att motionera?
I kväll åt vi "heta räkor" (räkor är ju med i "Duo Val" så man får mycket räkor om man orkar).... Gott!!