• FruFA

Viktväktarna, fler?

Jag är med i VV sedan 2 veckor tillbaka... Äter 21 P/dag & skall/vill gå ner 22 kg, varav 12-15 kg innan bröllopet.

Tyvärr så har jag ingen möjlighet att träna som jag skulle vilja göra just nu, för jag är sjukskriven pga knäledsinflammation i knäna . Ngn som "bara" äter enligt VV utan att motionera?

I kväll åt vi "heta räkor" (räkor är ju med i "Duo Val" så man får mycket räkor om man orkar).... Gott!!

• FruFA

Jag är månadsmedlem! Jag tycker att det är toppen, fyller i checklistan på hemsidan, och kan leta alla livsmedel & recept där utan att behöva leta i Pointsguiden osv.

Linda och Hannes skrev 2008-02-04 18:39:42 följande:

Hej igen!Missade tiden på VV idag! F-n oxå... Får bli imorrn då. Jag har blivit en sån där Månadsmedlem. Nån mer som är månadsmedlem? Hur tycker du det funkar?
  • FruFA

I morgon skall jag på VV... Håll tummarna att vågen visar minus, ok?!

• FruFA

VV-vågen visade -1,7 kg i går !
    Fast det beror nog på att vågen visade + 0,1 kg förra veckan då jag hade mens...
    Köpte goda 1-points bars som belöning - åt 3 st!! Men det var det värt...
    I dag skall jag prova brudklänningar, nervös för att inte komma i ngn...
    Ha en bra dag alla VV:are!

• FruFA

Vet du vad?
    Jag har ätit lite över mina 21 P i dag oxå.... Men vi tar nya tag i morgon, ok?!!
    Håller tummarna för dig på tisdag !

16 aug skrev 2008-02-09 23:04:12 följande:

grattis!!!!! Jag ska väga mig på tis... uschidag gick jag över mina points, sparade med.. var på kalas. MEN åt paj & sallad, men pajen är ju fel så..
  • FruFA

Jag har problem med mina knän, och jag kan heller inte motionera vissa dagar när jag har värk. Min favorit är spinning, och det är ju en perfekt fettförbränning, men det har min ortoped rått mig att hålla mig ifrån så länge jag har knäinflammationen kvar...
    Kan du cykla med din onda fot?

Håller tummarna för dig på vägningen i morgon!
    *Kram*

september2008 skrev 2008-02-10 10:36:28 följande:
    igår var jag på bröllopsmässan i göteborg. efter några timmar där och medlågt blodsocker så var jag i godis skålarna och plockade. efter det åt jag bakpotatis med tonfiskröra och avslutade kvällen med en liten pizza. jag får äta för 24 p men dom åt jag nog upp redan vid bakpotatisen.så idag ska jag ut och cykla ´då jag har ont i foten och kan inte ut och promenera.fan jag tro inte att jag har gått ner i vikt denna vecka...i morgon är det vägning.
  • FruFA

Nu såg jag att du skulle ut & cykla idag... Vad bra du är !

• FruFA

Jag har VV-vägning i morgon igen... Fick min första "guldstjärna" förra veckan, och jag vill ha en till snart, hihi!!
    Men jag är jättenöjd med -0,5 kg denna veckan, efetrsom jag fuskat lite & ätit 2-3 Points för mkt varje dag. *hmmm*
    Men nu är det skärpning! Jag SKALL gå ner 8 kg tills vi gifter oss 10 maj!!!

• FruFA

Jag kan förstå att det är svårt att motivera sig när man bara har några kilon att gå ner, och en ganska lång tid tills man vill var i mål (bröllopet?)
    Men du är ju jättebra med motionen!! Hur många points får du äta? Jag äter just nu 21 P.
    Jag har oxå haft "återfall" men jag har börjat om nästa dag.
    Nu har jag iof tokmkt att gå ner (22 kg) och jag är en f.d chokladoman. Numera äter jag bara några lyxiga praliner på lördagen, och är nöjd med det... Hade jag aldrig trott för 2 månader sedan!

Kram & kör på!

swordfish skrev 2008-02-20 22:12:53 följande:
    Jag har helt tappat motivationen... jag började 7 januari,och gick ner 2 kg rätt så fort. Grejen är att jag egentligenbara tänkte gå ner 5 kg och då blev jag sådär "jaha gick det så enkelt..." sen började jag äta... och mitt sötsug som hade minskat rejält blev mer o mer. Desto mer jag åt så blev jag ännu mer sugen. Och magsäcken som hade dragit ihop sig känns inte heller så liten längre. Vågar inte ställa mig på vågen nu efter två veckor då jag inte ens skrivit upp vad jag äter. Slarvat varje dag. Det enda som är bra är att jag iallafall har motionerat. Tennis en dag i veckan och 60-min-promenader 4 ggr i veckan, är ju ok. Hur hitta tillbaka till motivationen...!? det känns som så lååång tid till 5 juli... Sedan ska man (läs jag) inte stirra sig blind på vågen och vikten. Jag vill bränna fett och då kommer ju det bli mer muskelmassa som väger mer och därav kanske man t o m går upp lite i vikt. Man kan ju räkna points varje dag men sen på lördagen så behöver man inte räkna... Men det är svårt! det är nästan bättre man är stenhård hela tiden... Oj vad jag blarrar...
  • FruFA

VV-vågen visade -1,3 kg i dag. Det trodde jag INTE !
    Nu har jag 8 kg kvar tills bröllopet 10 maj.

Svar på tråden Viktväktarna, fler?