• 16 aug

Viktväktarna, fler?

Jag har börjat på VV, någon mer? Skoj att byta recept, peppa m.m.

• Svar på tråden Viktväktarna, fler?
  • 16 aug

usch vad jobbigt!

Jag har ischias & foglossning kvar... så jag förstår dig!
    Kanske kan vi kämpa ihop?

• Äntligen är det min tur

Bra ide!!

Hur länge sen fick du barn?

Jag har flyttat mitt företag precis o bar kartonger. TUUUNGA!! Då "sprack" min fog i fram igen. Det knakade liksom till. Läbbigt värre.

Så jag har/ ska börjat träna på friskis. Där finns det pensionärsgympa. MYCKET bättre än jag trodde faktiskt. Man kan stå när de anra ligger ner, låta bli vissa rörelser om man inte klarar det mm mm Jätteskönt faktiskt.

Var bor du?

• 16 aug

uuhhh läskigt!
    Göteborgstrakten.. Du då? ca 8 månader sedan.. man väntar ju på att det ska försvinna nu, det onda.. men men..

Vad äter du till frukost? Hur många p får du äta?

Uppsala bor jag!

Jag får äta 20 el 21. Beroende på jobbet... Vissa dagar har jag tungt fyskiskt (fotograf, bära alla tunga väskor upp o ner o hit o dit) o vissa dagar helt still på kontoret.
    Du då?

Jag brukar äta olika men oftast macka med typ gurka o skinka. Blåbärssopp utan socker. 2,5 dl för 1 point. Bra tycker jag som inte dricker kaffe el the.

Du då?

Nåt annat tips???

• 16 aug

Jag får äta 19 Points.
    Jag börjar med VV idag ju Men jag har nu ätit Polarbröd extreme, ( den är dubbel) en skiva = 1 p
    Så 2 skivor, med lite mini lätta & 2 skivor tunn skinka på varje bröd- Ett halvt glas mellanmjölk ( laktosfri, därför mellan)

Men jag ska försöka äta fil med.. men inte lika mättande.. kan INTE äta gröt!!!

Svåra är på kvällen, jag är som mest hungrig då...

JAg är också mest hungrig på kvällen. Jättesvårt. Allra helst framför tv:n.....

• 16 aug

Jag letade upp soppor som är pointsfattiga- färdiga då. Så det ska jag köpa..
    Hur lång tid har dte tagit dig att gå ner?

Du vet att det finns laktosfri mini mjölk också? Valio. Jag e också laktos.

De första 12 tog kanke 3 månader.... Sen hade jag en paus under hösten. Fööör mycket jobb o svårt att hitta bra mat när jag flddrar runt halva Sverige. Men jag hade bara gått upp 2 kg som tur va. Så nu e jag back in buisnes igen

Jag vill också kunna äta gröt men det får mig att kväljas. Men jag tänkte jag ska prova igen iaf...

• 16 aug

3 månader bara??????? WOW bra gjort! Kanske finns hopp för mig ha ha

Ja gröt är ju bra, man blir mätt...

men men, jag fattar inte hur jag ska kunna hålla mig till 19 p med frukost, lunch & middag & kvällsmat???

• propp

Jag försöker med VV lite på egen hand. Gick på möten för ett par år sedan, men tyckte faktiskt inte de gav så mycket efter ett tag. Har man lärt sig hur mycket points det är i saker och ting och sen vet hur många points man ska äta för att gå ner i vikt så funkar det ganska bra ändå. Jag får äta 20 points om dan.

Svar på tråden Viktväktarna, fler?