• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Ammo

Vad är det som läckt, diskmaskinen?
    Har någon varit ute och kollat på det?

Nu är alla bra från magsjukan, men då åker jag på en dunderförkylning istället, suck.

Lucas har börjat sova i eget rum nu och det funkar klockrent
    Vi har egentligen kunnat flytta honom för länge sedan men av ren lathet från oss så har vi inte orkat gå upp ur sängen. Har var varit så smidigt att bara sticka ut armen och vaggat om honom om han vaknat till på natten.(har speciella "vyssan lull" tassar på sängen som gör att man kan gunga den, rekommenderas varmt när ni andra nu får barn!) Men det är ju inte så himla jobbigt att gå upp en gång per natt egentligen....

Idag var en komis över och hälsade på med sin som, han är 1 år och 2 månader. Och tro det eller ej men Lucas ligger före honom på en hel del saker i utvecklingen. Det enda han gör kan som inte Lucas kan är att säga vissa ord och kasta boll.
    Men han varken går eller kryper, han hoppar runt på rumpan som en säl.
    Lucas går med "läragåvagn",kryper snabbt, vinkar osv och han är bara 9 mån.
    Men så är det ju, trots att man inte ska jämföra så gör man ju det, vissa är ju tidiga och vissa sena.

Känns som om det inte händer något skoj alls här i tråden nu, väldigt lugnt också.
    Vart har ni tagit vägen?

• Izunia

alltså ni blir ju aldrig friska.. vad tråkigt! Själv är jag nästan aldrig sjuk.

Nej ingen har varit här! Försäkringsbolaget har inte ens hört av sig! Jag skickade ett mail till från jobbet idag och jag kommer att ringa dit imorgon. Kasst..
    Det läckte från kranen/under vasken inte diskmaskinen. Skit störigt att inte ha vatten i köket. Kul att diska på dass!

• Ammo

Vänta tills du får barn, då kommer du garanterat bli sjuk. Jag var sällan sjuk innan, jag var typ förkyld en gång per år och halsfluss 3 dagar på per år. Men nu...ja ni vet ju hur det varit..

Vad sa försäkringsbolaget när du ringde då?
    Har du kunnat torka upp allt?
    Säg till att du är gravid och att du måste ha tillgång till köket, är för ansträngande att fixa sånt i ett badrum.

• Yllo

Trist med vattenläckan och mobilen Iza! Försäkringsbolag är inte direkt snabba på att höra av sig... för att inte tala om att dom definitift inte är snabba på att åtgärda skador *suck*

Har du inga besvär av visdomstanden så kan du ju avvakta någon månad med att dra ut den.. men annars är 1800 kr ett bra pris för det. Tänk på att jag la ut över 6000 kr på min ena tand innan dom insåg att dom inte kunde göra något utan det bara var att dra ut den... ytterligare en kostnad på 1900 kr.

Lycka till med jakten på försäkringsbolatet!

Trist att ni är sjuka hela tiden Jess.. och tyvärr blir det inte bättre när Lucas börjar dagis heller. Min arbetskamrat som fick barn för lite drygt 2 år sedan är väldigt ofta hemma med VAB. Tobbe, hennes son, var nästan aldrig sjuk när hon var mammaledig, men nu när han börjat hos dagmamma är han jämt sjuk.

Här mår vi alla bra.... eller ja... Jag känner mig hängig och täppt i nästan, precis som om jag skulle bli förkyld, men det bryter ju inte ut. Har gått så här i flera veckor nu. I går fick jag äntligen tag på mina Citodon efter att dom varit slut i hela Sverige i flera månader.. Idag ska jag baka en påsktårta.. känner för att äta gott

Ha en riktigt härlig Påsk nu allihopa!

• Ammo

Hej!

Vad blir det för rolig tårta denna gång? Fota gärna, du är så duktig så det är kul att se dem!

Lucas åkte förstås på min förkylning med, suck. Min är väldit lindrig som tur är, men det forsar i hans näsa

Var på middag hos ett par igår, en gammal kompis till martin som skaffat ny tjej. Och hon är helt underbar, vi sågs första gången på en fika förra helgen och vi klicka direkt!
    Annars är det inte så många av Martins kompisars tjejer som jag fått samma kontakt med. Superskön tjej!

Snart ska vi på middag till martins mamma och äta lamm. Gillar inte det normalt sett men hon gör det på ett speciellt sätt så det är riktigt gott.
    Och i morgon ska vi till syrrans svärfar på påskmiddag. Så skönt att bli bortbjuden 3 dagar i rad och slippa tänka på att laga mat!
    På sönd ska vi nog åka till landet och såga träd, få se om vi sover kvar, det är ju inte vinterbonat, men man brukar få upp värmen, det skulle vara mysigt.

Önskar er alla en riktigt glad påsk!

• Blue Topaz

Hej!!

Det blev ingen bebbe den här gången, fick en rejäl blödning några dagar för tidigt som fortfarande pågår.. =( Bättre lycka nästa gång! Hoppas bara att jag får ÄL som jag ska.
    Är dock fortfarande sjukligt trött, har huvudvärk varje dag och har ont i bopparna. =(

Fasen vad tråigt på ert fina kök Iza! Tyvärr måste man nog ligga på försäkringsbolaget nästan varje dag för att det ska hända något!
    Jag ska ta och kika efter magbilder..

Ja visst är det kul när man hittar nya människor i bekantskapskretsen!! Så har det varit för oss också med en av tomas gamla kompisar, funkade inte alls med gamla tjejen (gjorde ingen eg) men den nya är supergullig.
    Jag hoppas verkligen att ni slutar vara sjuka nu när det blir varmare ute!

Ja, visa bild på tårtan sedan Ylva!
    Hur är det där hemma nu, kunnat prata något?

*Vi var hos vänner med en 1-årig son i Huddinge och åt middag igår.
    *Idag fredag var vi på ett lekland här i närheten med ett par kompisar och deras 2 barn på 1år och 3år som också bor i Järfälla, ikväll ska vi till Tomas päron (i Järfälla).
    *Imorgon ska vi påskpyssla hemma hos ett par kompisar i Nacka som har en 3-årig son, sedan käka påskmiddag och sova över.
    *På söndagen åker vi med dem till ett äventyrsbad med barnen och på kvällen är det påskmiddag hos min pappa med fru och hennes barn.
    *På måndag är vi faktiskt ännu inte bokade, wow! ;)

Glad påsk på er!!!!

• Izunia

Nu har jag precis varit och hälsat på min morfar och jag är sönderäten! Men snartska jag på fika med en kompis så det finns plats till mer dessert!

Vad tråkigt Karin.. men som sagt.. nästa gång.
    Varför har du ont i bopparna? Det är väl inte bra?!

Ringde försäkringsbolaget och han kunde minsann inte se att anmälan kommit in!!!! Då undrar jag vad det finns för mening ´med att göra en skadeanmälan på nätet!? ja det tyckte han också var dumt.. men hallå??? Dessutom sa han at jag skulle kontakta bostadsföreningen först ang skadan...att det troligen var deras skyldighet att fixa. Ok om det hade gällt element eller vattenledningarna INNAN brytaren men så var det ju inte! Känner på mig att det kommer att bli mkt strul fram och tillbaka..

Ylva jag vill se på tårtan! Vad ska jag göra till andis 40 års fest?

Jess kul att du har ny kompis! Förstår att det är kul att gå på middag! Jag älskar det eftersom jag bara hatar att laga mat.. ännu mer nu när man inte har vatten i köket!

• Victory

Hej och glad påsk!

Jag har ett jättebra påsklov! I fredags bjöd vi svärisarna på trerätters middag så det blev att jag stod i köket hela dagen, men jag älskar ju att laga mat. Bakade t.o.m. eget knäckebröd och gjorde en påsktårta. De har just kommit hem efter en månad i Thailand (men jag var inte så sugen på att höra alla berättelser, urk!) och hans mamma fyllde 65 år. Och så var det ett lite sent firande av min 30-årsdag också eftersom de var bortresta då.

Igår blev vi bjudna på middag hos mina föräldrar och ikväll ska vi träffas ett gäng kompisar och ha påsk-knytis. Det ska bli jättekul. Så jag har lagat mat idag också. På måndag kommer vi nog bara att ta det lugnt.Jag hade hoppats hinna upp till sommarstugan också men D jobbar natt hela påskhelgen så det hinns inte. Dessutom snöar det bara här, när ska det sluta?! Nu vill man ju att det ska bli varmt och soligt. Samtidigt är det härligt att sitta i en snödriva och äta mackor och dricka varm choklad, om bara solen vill visa sig. Men än är det ju ganska tidigt på året, april brukar vara en härlig månad här uppe för utflykter, sen i maj är snön borta.

Magen växer och växer! Det här är nog den bästa tiden, jag mår fortfarande toppen och kan röra mig obehindrat men samtidigt syns det tydligt. Det har börjat sparka en hel del också, t.o.m. D har känt det på utsidan. Dock tycker jag att jag har lagt på mig lite väl mycket redan, men påskmaten och allt påskgodis har väl gjort sitt till. Nästa vecka måste jag vara nyttig igen!

Vi har i alla fall köpt barnvagn nu, det blev min systers. Helst hade jag velat ha vändbart handtag och det har den inte men i övrigt är den jättefin! Det känns bra att ha sparat 5-6000 kr! Sen har vi även köpt bil! Äntligen fick vi tag i en sån vi letat efter, en Mitsubishi Galant Avance kombi med V6:a! I bra skick och till ett hyfsat pris, så vi är helnöjda!

Iza: Vilken otur du har haft på sistone! Hoppas verkligen att du snart får hjälp från försäkringsbolaget och att allt löser sig.

Karin: Jag fortsätter hålla tummarna!

Jess: Jag får nog också förbereda mig på att det blir mycket sjukdomar framöver... Men ni verkar ju fått er beskärda del med råge!

Fortsatt trevlig påsk!

• Yllo

Jag har gjort två st tårtor den sista tiden. En beställningstårta och en påsktårta. Båda är fotade, men jag har lånat ut min kortläsare till en arbetskamrat så jag kan inte föra över bilderna på datorn än... Borde få tillbaka kortläsare på tisdag.

Allt är rätt så bra här. Vi har ännu inte haft ett ordentligt snack B och jag.. men allt verkar ha lugnat ner sig rejält... eller rättare sagt.. allt flyter på utan problem just nu.

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)