Hej och glad påsk!
Jag har ett jättebra påsklov! I fredags bjöd vi svärisarna på trerätters middag så det blev att jag stod i köket hela dagen, men jag älskar ju att laga mat. Bakade t.o.m. eget knäckebröd och gjorde en påsktårta. De har just kommit hem efter en månad i Thailand (men jag var inte så sugen på att höra alla berättelser, urk!) och hans mamma fyllde 65 år. Och så var det ett lite sent firande av min 30-årsdag också eftersom de var bortresta då.
Igår blev vi bjudna på middag hos mina föräldrar och ikväll ska vi träffas ett gäng kompisar och ha påsk-knytis. Det ska bli jättekul. Så jag har lagat mat idag också. På måndag kommer vi nog bara att ta det lugnt.Jag hade hoppats hinna upp till sommarstugan också men D jobbar natt hela påskhelgen så det hinns inte. Dessutom snöar det bara här, när ska det sluta?! Nu vill man ju att det ska bli varmt och soligt. Samtidigt är det härligt att sitta i en snödriva och äta mackor och dricka varm choklad, om bara solen vill visa sig. Men än är det ju ganska tidigt på året, april brukar vara en härlig månad här uppe för utflykter, sen i maj är snön borta.
Magen växer och växer! Det här är nog den bästa tiden, jag mår fortfarande toppen och kan röra mig obehindrat men samtidigt syns det tydligt. Det har börjat sparka en hel del också, t.o.m. D har känt det på utsidan. Dock tycker jag att jag har lagt på mig lite väl mycket redan, men påskmaten och allt påskgodis har väl gjort sitt till. Nästa vecka måste jag vara nyttig igen!
Vi har i alla fall köpt barnvagn nu, det blev min systers. Helst hade jag velat ha vändbart handtag och det har den inte men i övrigt är den jättefin! Det känns bra att ha sparat 5-6000 kr! Sen har vi även köpt bil! Äntligen fick vi tag i en sån vi letat efter, en Mitsubishi Galant Avance kombi med V6:a! I bra skick och till ett hyfsat pris, så vi är helnöjda!
Iza: Vilken otur du har haft på sistone! Hoppas verkligen att du snart får hjälp från försäkringsbolaget och att allt löser sig.
Karin: Jag fortsätter hålla tummarna!
Jess: Jag får nog också förbereda mig på att det blir mycket sjukdomar framöver... Men ni verkar ju fått er beskärda del med råge!
Fortsatt trevlig påsk!