• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Izunia

By girls nu drar jag till new york!!

• Ammo

Åh fusk!! Jag vill också ut och resa!

By the way, jag har fått en dator nu sååå fin!
    Fick inte säga något till de andra bara. Tur att man har kontakter och mål i mun

Nej nu ska jag snart åka till min bästa kompis i Vallentuna, hennes son fyller 4 år idag (hon är ledig).

Ut i fina vädret! Visst blir man glad av solen, jippi

• Yllo

Skönt att du fick din dator Jess! Det lönar sig att fråga

Så härligt att det äntligen ser ut att bli vår!!

• Victory

jaså, har ni vår?! Här var det soligt i tisdags men sedan dess har det varit mulet och igår snöade det! Det gör inget att snön ligger kvar men det får gärna bli sooooool så man kan sitta ute i snön och ha det skönt! Men nu i april brukar det mesta av snön försvinna. En hel del har redan tinat bort. Jag längtar så oerhört efter våren! Och till sommaren och bebben!

• Ammo

Ja här är det vår till tusen! Solen skiner och det har varit så varmt i veckan att jag bara gått i tröja på dagarna, sååå skönt!
    Man blir så glad och positiv av lite sol och värme .

I morgon kommer min äldsta syster som bor i dalarna och hälsar på med sin familj.Får hoppas att vädret håller i sig. Vi brukar ha sådan otur att det ofta regnar när vi hälsar på varann. Och eftersom vi oftast bara åker till varann över dagen så brukar vi alltid vilja ta en långpromenad eftersom det blir några
    timmar i bilen och sen sitter man och åter osv.

• Yllo

Dom har ju tyvärr lovat sämre väder nu till helgen Men jag tycker det är skönt att det varit lite varmare den här veckan. I dag på eftermiddagen hade vi faktiskt +13 grader på baksidan i skuggan

Hoppas du och din syster får det trevligt Jess! Jag ska hålla tummarna för att vädret håller sig som idag..

I kväll har jag roat mig med att fylla tårtor (Freddans tårta till på söndag och så en till jobbet som jag ska bjuda på i nästa vecka). vidare har jag bakat en chokladtartlett, fast jag har inte gjort chokladtryffeln än som ska vara på den. Tänkte göra det i morgon.
    Jag bad B att han och barnen skulle städa huset idag, förutom köket då jag skulle ockupera det hela kvällen.. Tror ni att han gjort det? Nejdå, han sitter nu i soffan och tjattrar i telefon. Lillgrabben skulle sova hos en polare.. så han ville städa lite tidigare.. Det slutade med att polaren dammsög i hallen (fast inte tillfredsställande) och lillgrabben satt i soffan med sin far och glodde på tv *skakar uppgivet på huvudet* Snart ska jag ta natti natti, men först ska jag avvakta tills B har avslutat sitt tel.samtal och då ska jag förklara vissa saker för honom *muttrar irriterad*

• Yllo

YES!! Nu håller B på att dammsuga och torka golven Han såg lite skamsen ut när jag informerade honom om att jag inte var glad över att inte få någon hjälp... Han försökte med att han ju pratat i telefon.. men jag kontrade med att JAG faktiskt hade pratat i telefon när lillgrabbens polare dammsög och att han inte kunde skylla på det *S*

Nu är jag nästan klar att börja täcka tårtan som ska serveras i morgon. Har bestämt mig för att färga sockerpastan blå och sedan spritsa vit dekoration på den. Lägger ut en bild sen när jag är klar

• Ammo

Här händer det minsann inte mycket...

Bra att du visar vart skåpet ska stå Ylva! Det är ju inte meningen att kompisarna ska städa.

Sitter med slingor i håret, ska snart skölja ut dem. Gjorde lite för ett tag sen för att börja ljusa upp håret igen, men nu har jag gjort hela håret, hoppas det blir bra....

Hade en trevlig helg med min familj och på söndagen var vi på landet och sågade träd.

I morgon ska vi till öppna förskolan, nu är lucas bara lite hostig på nätterna.
    På fredag ska vi besöka Lucas dagis där han ska gå till hösten och sen ska jag till jobbet och äta lunch med chefen.
    Min högsta chef ringde mig idag och bekräftade att from 1:a mars fick jag 3% i löneförhöjning, alltid nåt...

Bäst att jag går och sköljer håret nu så jag inte blir vit
    God natt!

• Yllo

Var du glad över dina 3% Jess... Själv blev jag erbjuden hela 300 kr i löneförhöjning (enligt avtal ska jag ha 750 kr) *suck* Känner mig inte direkt glad just nu...

Det finns en ny tårta i mitt bildgalleri.. kommer även in ytterligare en i kväll.

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)