• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Yllo

Igår var jag på kurs och fick lära mig göra en kungslilja i flower paste. Jag ska lägga ut en bild på den så fort jag fotat den...

Kursen hölls av en engelska.. hon sa att hon var jätte impad över att vi var så duktiga, speciellt med tanke på att nästan ingen av oss någonsing gjort sådana blommor tidigare. Vi fick tydligen lära oss en svårare blomma, än vad man i vanliga fall lär ut till nybörjare *S*

Taxichaffisen som körde hem mig igår trodde faktiskt att det var en riktigt blomma som jag hade och trodde att jag lurades när jag sa att jag gjort den i socker. B hade en kompis med sig hem en snabbis igår kväll och inte heller han fattade att den var konstgjord först.. Han var övertygad om att det var en riktig blomma! Måste erkänna att det är ett bra betyg va?? *S*

• Blue Topaz
    Victory skrev 2008-03-25 15:26:33 följande:
    Jess: Nu blir jag riktigt upprörd! Det är faktiskt olagligt att diskriminera föräldralediga! Det vet ju jag som jobbar med personaladministration och arbetsrätt. Jag tycker absolut att du ska höra av dig till din chef och fråga vad du fick i löneförhöjning, det har du rätt till. Om ni har individuell lönesättning ska din höjning baseras på vad du presterade innan du gick på ledighet. Sen är det väl även diskriminering att ge en personalförmån (dator) till alla utom den F-lediga?! Jag hoppas verkligen att du får din dator när du börjar om! Jag förstår verkligen att du känner dig deppig. Jag är också lite rädd för att gå på mammaledighet och lämna över mitt jobb till någon annan. Dels om vikarien missköter det så att det blir oordning i mina grejer och dels om han/hon är duktigare än jag! Man vill ju gärna känna sig oersättlig... Som tur är tror jag inte att jag kommer att glömmas bort när jag är ledig för jag jobbar ju för en mindre arbetsgivare som är väldigt mån om sina anställda. Och så har jag bra kontakt med mina chefer.Men sen måste du tro på dig själv! Även om vikarien är duktig så betyder inte det att du inte är det också! Jag kan inte tänka mig annat än att du är saknad, du är ju så go´ och glad! Men jag kan förstå att en tids frånvaro gör att arbets-självförtroendet åker i botten.
    Bra skrivet Victoria, jag tänkte skriva precis samma sak själv!
    Blir jag gravi och får barn igen så tror jag nästan att vi kommer qatt göra så att jag jobbar 2,5 dagar i veckan och delar precis 50/50 på f- ledigheten med tomas. Jag kommer ju inte att amma så det ger ju tack o lov den möjligheten.
    Allt för att jag ska kunna behålla ställningarna på jobbet. Jag skulle annars få börja om precis från början efter f- ledigheten eller söka nytt jobb.
  • Ammo

Nu har jag varit och shoppat!!!
    I love Ullared!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vi var 5 tjejer som åkte ner och gissa hur mycket vi shoppade för?
    Usch jag vågar knappt berätta, 28.000 kr! (tillsammans)
    Och jag hade kunnat shoppa mer, men det gick inte för bilen var så knökfull att vi knappt fick plats att sitta. Då åkte vi i 2 bilar, 2 i en och 3 i vår och båda var kombi
    Helt sjukt!

Skönt att de tagit tag i vattenskadan nu!

SEr fram emot bilderna Ylva!

• Ammo

Fick mail av chefen, ställde in lunchen, ev blir det nästa vecka

• Blue Topaz
    paradisfågel skrev 2008-03-25 17:40:40 följande:
    Okay Tack för tipset! Får man fråga om ni gav era makar en morgongåva och isf vad den bestod av?
    Jag håller med i Yllos tips, välj de människor som hjälper er med stor omsorg och DELEGERA! Jag var så sönderstressad efter bröllopet att jag kräktes hela natten.. Mycket av det berodde iof på min söndersydda klänning.
    När du beställer din klänning, se till att hämta den ca 2-3 veckor innan bröllopet så att du har tid att fixa till den eller byta klänning om något skulle gå väldigt galet.
    Lycka till!!
  • Blue Topaz

paradisfågel: Jag gav min man ett jätteskåp fullt med verktyg och jag fick ett jättefint diamanthalsband som jag önskat mig.

Trist Jess! Men du kommer säkerligen få din löneförhöjning! (Bara du står på dig och står fast vid din rätt)

• Yllo

Trist att din chef ställde in lunchen Jess! Hoppas ändå att du får både dator och löneförhöjningen

Nu finns det en bild i mitt bildgalleri på den där blomman jag gjorde i helgen, kungsliljan

• Yllo

Hi hi hi.. visade den åt en kompis i söndags och hon sa att om hon inte hade blivit förvarnad om att den är "fusk" så hade hon trott att det var en riktig blomma

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)