Victory skrev 2008-03-25 15:26:33 följande:
Jess: Nu blir jag riktigt upprörd! Det är faktiskt olagligt att diskriminera föräldralediga! Det vet ju jag som jobbar med personaladministration och arbetsrätt. Jag tycker absolut att du ska höra av dig till din chef och fråga vad du fick i löneförhöjning, det har du rätt till. Om ni har individuell lönesättning ska din höjning baseras på vad du presterade innan du gick på ledighet. Sen är det väl även diskriminering att ge en personalförmån (dator) till alla utom den F-lediga?! Jag hoppas verkligen att du får din dator när du börjar om! Jag förstår verkligen att du känner dig deppig. Jag är också lite rädd för att gå på mammaledighet och lämna över mitt jobb till någon annan. Dels om vikarien missköter det så att det blir oordning i mina grejer och dels om han/hon är duktigare än jag! Man vill ju gärna känna sig oersättlig... Som tur är tror jag inte att jag kommer att glömmas bort när jag är ledig för jag jobbar ju för en mindre arbetsgivare som är väldigt mån om sina anställda. Och så har jag bra kontakt med mina chefer.Men sen måste du tro på dig själv! Även om vikarien är duktig så betyder inte det att du inte är det också! Jag kan inte tänka mig annat än att du är saknad, du är ju så go´ och glad! Men jag kan förstå att en tids frånvaro gör att arbets-självförtroendet åker i botten.
Bra skrivet Victoria, jag tänkte skriva precis samma sak själv!
Blir jag gravi och får barn igen så tror jag nästan att vi kommer qatt göra så att jag jobbar 2,5 dagar i veckan och delar precis 50/50 på f- ledigheten med tomas. Jag kommer ju inte att amma så det ger ju tack o lov den möjligheten.
Allt för att jag ska kunna behålla ställningarna på jobbet. Jag skulle annars få börja om precis från början efter f- ledigheten eller söka nytt jobb.