• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Izunia

hmmm kolla ebay. Jag hittar allt där!

• Yllo

Bosse tycker nog att det räcker med de 2 han har.. inte så att han tänker på min hälsa utan han tänker mest på att han tyckte det var jobbigt med småbarn. Han säger hela tiden till mig att barn inte är små dockor som bara sover och är snälla.. som om inte jag redan vet det?!? *skrattar uppgivet*

• Victory

Hej! Nu har jag varit osynlig ett tag igen! Vi har renoverat i köket men nu börjar det äntligen bli klart. Bara kvar att städa och pynta. Vi funderar på att åka till IKEA i helgen men vet inte om vi hinner, det är ganska mycket att städa och fixa inför nästa lördags födelsedagsfest. Och gardinstång finns ju faktiskt att köpa i stan ocskå.

Alla hjärtans dag blev inte så märkvärdig för oss. D jobbade så vi firade med en god middag hemma på fredagskvällen istället. DOck slutade det med att vi bråkade. Nu minns jag inte över vad. Det känns som om vi bråkat mycket på sista tiden. Jag är väl känsligare än vanligt och han är nog utarbetad. Det har varit mycket både på jobbet och hemma och det märks på att han har kortare stubin. Hans schema ändras hela tiden och han tvingas växla mellan natt- och dagpass med korta mellanrum. Inte konstigt att han blir som en zombie!

På måndag ska vi på det andra UL:et! Det ska bli spännande. Kul att du känt sparkar Iza! Själv har jag inte känt något än men jag längtar, inom några veckor borde jag nog känna nåt.

Jag håller med de andra om att barn kanske innebär ett nog så hört pris för dig, Ylva. Man måste ju må bra själv först innan man orkar ta hand om en liten. Men jag förstår att det kan vara en viss sorg också. Tur att du har bonusbarn i alla fall!

Nu ska jag jobba på lite. Skönt att det är fredag (och chefen har semester, tjolahopp!)

• Izunia

Hej tjejer!

Efter att ha varit ganska dålig hela veckan var jag på jobbet idag. Skönt att det ör helg nu fr jag känner mig knappast på topp.

Ylva jag behöver tips (=instruktioner) för att baka en tårta till andi till hans 40 års fest! Det är ju länge tills dess men lika bra att börja planera. Jag har iaf blivit klar med inbjudan.

Hoppas ni får en trevlig helg. Själv hade jag tänkt att bänka mig framför tv med choklad och let´s dance. Lika bra jag börjar nu!

• Ammo

Hej!
    Här har det inte hänt mycket i helgen.
    Det har inte hänt mig speciellt mycket heller. Var hos Martins kusin m fam i lördags annars bara hemma och småpyssla, städa, målade lite mm.

Hur gick UL idag Vicky?
    Har nog glömt att säga tack Iza för mailet med bilderna från erat! Kollar ju inte min hotmail så ofta så det är bättre att du mailar mig på jessica.elmgren@cpm.se den kollar jag dagligen oavsett om jag har autosvar på den.
    Undrar vad ni väntar, här får ju alla jag känner killar. Min kusin väntar en tjej med det är den ända också, resten, typ 20 pers, har killar!

Vad skoj med nytt fint kök och att ni hann klart nu till festen
    så ni får visa upp det
    Jag har ju fortfarande inte orkat fota vårt kök mm och visat er, ska göra det någon dag det är städat och fint.

Ska åka och storhandla snart.
    Martins mamma ska ha Lucas under tiden så vi får åka själva. Få se hur det går, vill så gärna att han ska vänja sig vid henne för hon har jobbat på dagis så hon är kanon. Men de har tyvärr inte träffats så mycket och av någon anledning så verkar Lucas inte gilla henne. Så fort vi kommer dit och hon tar honom, blir han superledsen och skriker. Han är lika dan med min pappa.
    Annars brukar inte Lucas bry sig så mycket om vem han sitter hos. Kan ju inte alltid lämna honom till min mamma, hon har ju även syrrans barn att träffa och vara barnbvakt åt.
    Men det är bara att försöka träffas så ofta man kan så han vänjer sig. Idag får hon komma hit så han är i hemma miljö, då brukar det funka bättre.

• Yllo

Visst hjälper jag gärna till med tårtan Iza!! Vad är det du undrar?

Vicky.... Jag anser det inte vara tur att jag har bonusbarn!! Jag gillar dom inte och skulle helst se att dom inte var hos oss alls! Sedan är det ju faktiskt så att ett bonusbarn och ett eget barn är två helt skilda saker. Ett bonusbarn är inte ens eget och kommer aldrig att bli det. Jag har ju redan ordnat med att B´s ungar inte kommer att få så mycket som en knappnål efter mig!!

• Blue Topaz

heeej!

Vad jättetråkigt att du känner så för barnen Ylva =(. Varför har det blivit så tror du?

Ja, hur gick UL:et Vicky? Jag gissar på att du väntar en tjej Vicky och iza väntar en liten pojke. Vad tror ni andra och vad tror ni själva??

Jess- Leo föredrar istället i princip alltid män framför kvinnor.. man undrar ibland hur barn tänker och fungerar? Har du inga nya bilde rpå Lucas?? =)

Sista veckan i April åker jag, chefens fru och vår tredje medlem i mammagruppen (som även hon nu är anställd på mitt jobb haha) till Kreta med barnen, ska bliii så mysigt! Men inte så mkt semester förmodligen med 3st 2,5- åringar. Hoppas bara att flygresorna går smidigt!

Här om dagen fick jag en lapp i brevlådan om att jag hade ett REK att hämta ut. Jag hämtade ut det igår och fick ett kuvert från Södertäljes Begravningsbyrå i handen! Inne i kuvertet låg det en lapp där det stod att jag enligt testamente fått en diamantring från Marianne Linné född 1918 samt ringen i en plastpåse. Jag känner ingen vid det namnet och fattade absolut ingenting!!
    Jag ringde pappa och mamma och det visade sig att Marianne var vår granne (henns sommarstuga) fram till det att jag var ca 10år och jag var jätteofta hos henne när jag var liten. När de berättade det så kom en massa minnen tillbaka igen.
    Tänk att hon har tänkt på mig alla dessa år och tom skrivit in mig i sitt testamente!!! Jag blev väldigt berörd!
    Hoppas att hon hade ett bra liv!
    Ringen består av vitguld och en rubin med 6 diamanter på sidorna, kanske värd max 2000kr då den är oerhört sliten. Men det var säkert en väldigt kär ägodel för henne som hon burit varje dag. Tänk vad man kan sätta spår i andra människors liv utan att man ens vet om det...!!

• Yllo

Vad rart av tanten att komma ihåg dig Karin! Kul att du fick ett litet minne av henne, trots att du knappt kom ihåg henne först.

Hmmm... Varför jag inte gillar ungarna.. Tja.. Det ligger väldigt mycket bakom det. Tyvärr är nog roten till det onda B´s exfru som snackat mycket skit om mig inför barnen. Dom visar mig 0 respekt och så fort jag ber dom göra något så får jag till svar "Du kan inte tvinga oss för du är inte våran mamma" Nej, visst kan jag inte tvinga dem, men nog tycker jag att dom skulle kunna städa sitt eget rum och kanske hjälpa till att duka bordet ibland.

Nej, hela deras attityd mot mig har gjort att jag mår dåligt när dom kommer och helst inte är hemma alls då. Vissa helger går det jättebra med ungarna och det är inget bråk alls.. men dom helgerna kostar mig oftast ganska mycket pengar för då ska ungarna underhållas och roas hela tiden. Andra helger så börjar problemen redan när dom stiger innanför dörren *suck*

Nej, för min egen hälsa vore det bäst att dom inte kom överhuvudtaget. Jag klarar inte av att tassa på tå i mitt eget hem och hela tiden serva dom med pengar, godis och mat och inte få något tillbaka... samt att vakta varje ord jag säger för att det inte ska gå att misstolkas

• Izunia

Oj jag visste inte heller att du kände så starkt Ylva..

KArin visst är det trevligt att nån har haft en i tankarna så lång tid! Framför allt när man minst förväntar sig det! Gulligt att du fick ringen, den har säkert ett stort affektionsvärde.

Jag trooooor att det kan vara en kille... men jag är definitivt inte 100% säker. Drömde i natt att det var en flicka och det har jag aldrig drömt tidigare. Även innan jag var gravid drömde jag alltid att det var en pojke.

Om bara 1 vecka drar jag till Österrike!!!

• Ammo

Hej!

Galet, igår gick jag och ett anat par på stora båtmässan. Deras bar var plaetat till på tisdag den 4:e. och igår gick vi förstås och pratade hela dagen om det.
    Hon hade känt lite lite lite molnande i magen men absolut inga värkar eller nåt.
    Vi skilldes åt vid 15 tiden, då skulle de hem och sen iväg på middag.
    KL 23 igår fick vi ett sms där det stod: "nu har vi blivit en familj, 20.04 föddes vår son, vi är alla lite chockade men mår bra, kram Tobbe och Lina".
    HUr gick det till?!!!
    Snacka om snabb födsel!
    Har inte pratat mer med dem men är så nyfiken, de måste ju bara varit hemma och vänt!

En av mina absolut bästa kompisar ska ha barn 26 juli, det kan häda att det blir jag som får följa med på förlossningen istället för hennes sambo. Han har nämligen blod och sjukhus skräck.Han svimmar för minsta lilla droppe. Höll tom på att svimma förra veckan på UL bara för att sköterskan pratade om blodtillförseln, stackarn.
    Han vill ju förstås vara med men risken att han fixar det är extremt liten. Och den enda hon skulle kunna tänka sig att ha med utöver honom är mig
    Men det är långt kvar så inget är bestämt, men det vore rätt häftigt.

Vad tråkigt att du känner så för barnen Ylva. Men jag har förstått att det inte är lätt me bonusbarn. Syrran har ett och en kompis har 2 och ingen har någon vidare älskvärd relation till dem.
    Men där ligger dock det största ansvaret på Bosse, han får ju verkligen se till att de uppfostras med respekt för andra mäniskor.

Vad sött av tanten att ge dig ringen, blev rörd när jag läste om det.

Iza, ska du verkligen åka slalom nu med magen?
    Jag vågade aldrig det och ingen av mina kompisar har vågat heller. Men ma kan ju förstås, det är väl av rädsla, bara för att jag inte ramlat på 5 år så tänkte jag väl att då kommer jag göra det....
    Sen säger de att balansen inte är den samma och att bäckenet får en ordentlig omgång i svängarna.
    Ta det i så fall försiktigt!!!!

Åh vad jag är uttråkad nu, vi har storstädat och tvättar, men vill ut, trodde Martin hade slagit sig hårt när han föreslog att vi skulle åka till Ikea!!! Så vi kanske åker dit en sväng sen när lilleman vakanat.
    Har lagt i några kort till här i galleriet på honom.

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)