Hej!
vad roligt att du äntligen tittade in Vicky, saknade dig!
Vet inte vad det är men jag känner mig sååå slut, har ingen ork eller energi alls, känner mig bara irriterad.
Martin har varit borta mycket sista 2 veckorna i jobb, det är som tur är slut på den roadshowen men nu i helgen ska han iväg 3 dagar med killgänget. Inget jag hindrar honom ifrån eftersom han inte kunnat följa med de andra gångerna de åkt (10 pers som åker till en killes landställe i dalarna). Men just nu önskar jag at det var jag som fick åka iväg istället, jag behöver time out!
Lucas är ett guldbarn, men även dessa kräver uppmärksamhet och lek och nu har han dessutom börjat vakna mellan 7-8.30 vilket är = mitt i natten för mig. 8.30 kan jag köpa, då är jag utvilad, men kl 7 är jag död.
Ni skrattar säkert eftersom ni mer eller mindre redan är på jobbet vid den tiden, men jag som aldrig gått upp så tidigt tycker det är skitjobbigt, min kropp vaknar inte före 8.30-9.
Men det är väl bara att gå och lägga sig tidigare from nu.
Martin tar ju självklart hand om Lucas när han kommer från jobbet men jag behöver vara själv någon gång, komma bort, men var ska jag ta vägen?! Min flykt nu när jag behöver en egen stund är att lägga mig i badet en timme....
Nu på torsd (alla hjärtans-d) ska ev jag och M gå på bio och på lörd ska jag på 30-års kalas på kvällen, så mamma ska vara här.
Få se om jag kan slappna av en stund då. Fast då är man väl på helspänn bara för att man har barnvakt.....
Sorry, måste skriva av mig lite....
Jag vet inte vilken model syrran har, men kollar jag på kidsroom så tror jag det är en freestyle?!
Den är lätt och smidig men som jag sagt tidigare så tycker jag trehjulingar är för läskiga, de kan tippa bakåt eftersom all vikt hamnar där med tung skötväska mm. Syrrans har aldrig tippat med Elias i men har man hängt lite på den samt har en tung väska så välter den lätt. Samt att de går inte att köra framåt i rulltrappor.
Jag tycker både Teutonian och quinnyn verkar bra. Men jag skulle nog välja teutonian, den känns rejälare, men det kan nog bero på att den är tyngre vilket iof är en nackdel.
Skulle jag välja quinny så skulle jag ta freestyle, den andra har så viklad nederdel så benen inte kan vara raka. Den delen är lite bättre på de båda andra.
Men testa: att fälla ihop dem, bära dem ihopfällda (typ som om man ska in och ut i bilen), kolla in allt från myggnät till regnskydd, bromsar, liggdel/insattser, hur långt man kan dra ner sufletten fram (om det blåser/regnar).Det var alla dessa punkter som gjorde att vi tillsut valde vår Emmaljunga.
Hade det inte varit för det så hade jag också valt en tre-hjuling.
Oj vad långt detta blev :-0
Snart har min man lagat klart maten, detta är första gången jag suttit ner idag sen kl 11. Får skylla mig lite själv, har varit ute och gått först mellan 12-15 och sen kl 16-16.40 (fick lov att hämta syrrans ungar på dagis).
Mat