• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Victory

Vältränad?! Nåja...hmm... Just nu har jag inte det minsta kondis. Men det beror ju på att jag varit förkyld ända sedan Thailand så jag har inte kunnat träna som vanligt och det är så frustrerande. Min värsta fasa är att vara helt otränad inför förlossningen! Så jag hoppas att jag kan komma igång så smått och kanske hinna få upp kondisen med lite jogging innan magen blir för stor (och träningskortet löper ut). Sen vet man ju inte hur det blir med träningen efteråt, jag antar att man inte kommer att ha så mycket tid över för sånt. D håller på att ställa iordning ett litet gym i källaren med det blir ju aldrig klart. Och om jag känner för det köper jag kanske ett löpband senare.

• Izunia

hmm jag äter choklad, bakelser, godis eller nåt sött VARJE dag!!! Den lilla snorvalpen måste ta all min energi... BRA! hahaha... jag har satt en gräns på 12kg som jag inte vill överskrida. Om man ändå gör det är det inte hela världen, men jag ville ha nån riktlinje. Tur att jag inte gått upp mer för jag verkar ju inte kunna hålla den!

Om ni har väldigt grov terräng Vicky så kör på stora hjul. Vi ska ju ner några månader till österrike nästa vinter med vagnen och det ska inte vara några problem. Får väl hoppas det. Framhjulet går ju att låsa så den inte snurrar.

Jag hade också velat sätta ihop min egen drömvagn... Det hade blivit en 3-hjuling med S3:ans chassi, bugaboons vikt, Brios liggkorg invändigt och quinnyns utvändigt samt quinnys färger. Lufthjul (med tjockt gummi) och handbroms. Stor varukorg. Klar!

• Yllo

Jess, jag har inte åkt MC på år och dagar.. men när jag gjorde det så tyckte jag det var rätt så kul. I Thailand så hyrde vi ju en moped (som hade samma motorstyrka som en MC här) och då var det jättekul att åka.

Vi måste köpa nya hjälmar åt oss då våra är väldigt gamla. Min är väl från 1986 och hur gammal B´s är vet jag inte. Har också pratat om att köpa läderställ, men då blir det begangnade då dom är så dyra. Nu har B varit och beställt reservdelarna till MC:n och dom kommer på fredag eller på måndag...

När, och om, den dagen kommer att jag ska ha en barnvagn så kommer jag inte att köpa en 3-hjuling. Jag vill ha en rejäl sak som jag har en korg undertill.. gärna en kombinerad ligg- och sittvagn så att man slipper köpa en till när barnet blir lite större.

I morgon är det Alla Hjärtans Dag och jag påminde B om det i morse.. vi får väl se vad han hittar på för kul och romantiskt.

• Ammo

Vi ska äta och på bio i morgon, mamma ska vara barnvakt. Är det någon som sett någon bra film på sistone?
    Vi har nog inte varit på bio på typ....2 år så jag har noll koll!
    Har någon sett Arn?

Vad ska ni göra?

Vad skoj, då blir du en sån där "spätta" Ylva, värsta knutten, haha, skoja bara

Ni ser vältränade och smala ut i alla fall båda två.
    Jag hade satt och trodde jag skulle stanna runt 12, max max 15 kg, där gick min gräns. Syrran och jag är väldigt lika i kroppen och hon gick upp runt 13 kg och rasade sen vid amning.Men vi var tydligen inte så lika för min plan sprack. Gck upp mer och rasade inte alls. Jag samlade mycket vatten sista månaden eller de sista månaderna ska jag väl säga så de var väl de sista kg jag la på mig.
    Få se om ni klarar er med vattnet. För mig var det som att vrida på en kran varje gång det blev varmare ute. Ni kommer ju gå längre in på sommaren än vad jag gjorde.

• Yllo

Jag har sett Arn. Vet inte om jag blev sååå imponerad av den. Den var varken bra eller dålig.. så där skulle jag väl säga. National tresures the book of secrets är rätt bra.. inte lika bra som första filmen men....

När jag bedömer en film så går jag efter om jag börjar bli uttråkad och titta på klockan för att se om filmen inte är slut snart.. Arn var tyvärr en sådan film som jag började snegla på klockan.

I morgon eller på måndag kommer reservdelarna till MC:n så snart kan vi ta en provtur

B hade tänkt att vi skulle ut och äta något gott ikväll MEN så upptäckte han att han ska på skjutledarmöte i kväll kl 18:30!! Jag kan lova att han inte var speciellt glad i morse när han berättade det för mig. Hans kommentar var i stil med "Vad är det för idiot som lägger ett möte på en sådan här dag?? Jag tycker att vi gör som så att vi far dit båda två och säger åt dom att rappa på litegrann då vi ska iväg och fira Alla hjärtans dag! Vi antecknar mig för några dagar och så drar vi efter det" Rätt så gulligt av honom...

• Ammo

Hej!

Hur var er alla hjärtans dag?
    Vi såg Arn på bio, jag gillade den verkligen, tyckte sen var superbra. martin tyckte nog som dug ylva, bra men lite seg.

Martin är med killgänget i Dalarna och jag får barnvakt i kväll igen, krockade med min kompis 30-års fest (fick inte ta med barn).

• Izunia

Ja jag hade tvätttid!!

Vi kunde tyvärr inte fira vår förlovningsdag igår då A fortfarande är i Österreich. Men jag fick fira med en första spark i magen i natt! Den var riktigt livlig.

Och naturligtvis idag har jag shoppat!!! För första gången någonsin har jag även funnit nåt på rean! händer typ aldrig och jag orkar aldrig rota igenom klädhögar. Men jag hittade en söt liten klänning som min vännina hade så jag visste vad jag skulle leta efter, en annan mamma-klänning, tights, strumpor, linnen, hårklämmor och ett par skitsnygga Tommy Hilfiger stövletter på 70% rea! I MIN storlek!
    Skönt att ha nåt att ha på sig igen.. garderober har krympt liksom! Men i veckan hittade jag även ett par skitsnygga mammajeans på TopShop. Så jag får vara nöjd ett tag!

Min vännina ska gifta sig nästa vår och jag har redan börjat planeringen! Måste ju självklart hitta råsnygg klänning till henne men alla sidor som jag lagt till favoriter ligger i min gamla dator.. och sidorna som sålde märkesklänningar billigt i usa finns inte längre... Har ni några tips?

Söker: Stilren enkel men exklusiv klänning. Halterneck eller axelbanslös. Vilka märken?

Jag måste ju komma med förslag i alla prisklasser.. inte bara dyra..

• Yllo

Härligt att du hittade så många fynd på rean Iza!

Igår röjde jag B´s halva av sovrummet. Han blev lite snopen när han kom in och upptäckte att allt var borta *S* Sedan hann jag köra en maskin tvätt innan det var dags att fara iväg på klubbmötet och middagen. Tyvärr var middagen inte så där speciellt god. Den gick att äta, men inte så att man ville ha mer än det man fick. Vi kom hem i lagom tid till Melodifestivalen i alla fall.

Idag ska jag fortsätta tvätta och så ska jag storstäda källarvåningen... Gästrummet kommer att ta lite tid då B har inrättat sin syateljé där och det är fullt med trådstumpar, tygbitar och papper överallt på golvet.

Var och kikade på galaklänning till Princessa i fredags. Hittade en jättefin brun sak som jag verkligen gillade. Priset var rätt så ok också.. MEN jag har ju min gröna som jag sydde upp i Thailand.. Måste ta fram den idag och kolla in den lite. I mitt minne känns den tråkig och inget speciellt...

• Ammo

Åh, jag vill också shoppa, men jag har inga pengar
    Iza, tänk på när du köper jeans att köpa en storlek större, dvs för stora. Ta inte dem som sitter perfekt nu, du kommer garanterat gå upp runt höfter, rumpa och lår. Jag köpte alltid en st större, vilket kändes fel vid tillfället men jag är glad för det, kunde ha jeansen hela vägen ut och då var de tajta på slutet.

Har inga tips att ge när det gäller klänningar om det ska vara via typ ebay eller Usa. När jag letade klänning så hade jag också en massa länkar, men det var i min gamla dator som blev stulen och jag kommer inte ihåg vad de hette.

Brukar Bosse sy??? Det är inte var dag man hör en kille som gör det, imponerande!

Nu har jag blivit smittad av Lucas förkylning med, suck.är så jä*la trött på dessa sjukdomar och förkylningar. Hur sjutton kan det bli värre än så här sen när dagis börjar?!

• Izunia

Vad roligt! Syr Bosse??

Vad trist att du hela tiden är sjuk Jess.. Jag brukar själv väldigt sällan bli sjuk så det ska bli intressant och se om det blir nån ändring på det när bebisen kommer.

Sa jag förresten att jag kände sparkar i fredags??

Det ska inte vara nåt stort bröllop, men några klänningar jag funnit som jag hoppas att hon gillar är dessa:

www.bestbridalprices.com/davinci-wedding-dres...
    Säkert too much för henne.. men jag gillar!

www.davidsbridal.com/bridal_gowns_detail.jsp

Jag har fastnat lite för sidenband då jag vet att hon inte vill ha nåt annat krams på klänningen. Den sista kanske påminner lite om en Luciaklänning...(?) Men hon ville ha bröllopet i gammeldags rosa så det kanske blir snyggt.

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)