• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Victory

Karin: Vilken söt hitoria om arvet! Det är sånt där som bara händer på film.

Ylva: Jag har nog förstått att du inte haft det så lätt med bonusbarnen så jag kan förstå om du hellre varit utan dem. Men snart är de väl myndiga och flyttar hemifrån så då får ni vara tillsammans bara du och B!

Jess: Ja, det var en snabb förlossning. Jag hoppas det blir så för mig också men jag tror nog på motsatsen... Vårt andra UL gick förresten bra, den höll sig lite lugnare nu och vi fick en fin bild men sen vände den sig med ansiktet inåt ungefär som om vi störde! Vi fick även se med 3D-ultraljud men då hade den redan vänt sig och gömde ansiktet, tyvärr. Den hade vuxit lite sedan sist och BF är nu ytterligare framflyttat till den 31 juli.

Iza: Ta det lugnt i backarna!

Jag fyller ju 30 idag och har firat med smörgåstårta på jobbet. I lördags hade vi släktmiddag hemma hos oss och det var trevligt. Vi jobbade som tokar för att hinna färdigt i köket men det blev jättebra tillslut. Måste ta några bilder men jag sitter nästan aldrig vid datorn hemma numera. Nästa lördag blir det några kompisar som kommer på middag.

• Izunia

GRATTIS Vicky!!!!!!! Hoppas du får en underbar fortsatt dag!

• Yllo

GRATTIS VICKY!!

Just nu har jag det jätteskönt, jag är i Sundsvall hos en kompis och har varit här sedan i fredags På onsdag far jag hem igen och så drar jag vidare till Åland på fredag.

Vi har verkligen haft det riktigt trevligt här.. Jag har varit med min kompis på hennes jobb både igår och idag. I morgon har hon tagit ledigt (förutom något möte som hon ville gå på) för att vi ska kunna umgås lite extra innan jag far hem igen. Nästa gång vi ses är i april när vi ska på kryssning... och därefter i augusti på Party Lite konferensen

När det gäller barnens uppfostran så har tyvärr inte B så mycket att säga till om Barnens mamma har sagt åt dem, och lärt dem från det att dom var små, att dom inte behöver lyssna på honom. Den senaste tiden har det också blivit som så att han håller med dom i allt för att dom ska vilja komma till oss. Visst förstår jag att han vill träffa sina barn och ha dom hos sig, men själv tycker jag att det är jobbigt. Dom kommer nu till helgen (i alla fall tror vi det) så då passar jag på att fara till Åland.
    Jag har hela tiden sagt att så fort dom är myndiga så åker dom ut och det står jag för. Flickan fyller 18 i höst och pojken fyller 16 nu i april....

Nej, nu ska jag se om det finns något som jag kan hjälpa till med. Tycker det är lite småtrist att bara sitta och glo

Ha det godis nu tjejer och Iza.. ha en riktigt trevlig resa och håll dig borta från backarna!!

• Ammo

Grattis i efterskott vicky!!!

Fick några nya meddelande från dem som fick barn, 1 tim 45 min tog det!!! vägde 3545 gr och var 52 cm lång. shit alltså, snacka om fort!

Gissa vad jag har åkt på igen då??? Halsfluss! 4:e gången sen oktober! Martin har varit dålig i några dagar och fick ondare och ondare i halsen, igår började det på mig med, IGEN.
    Och jag blir så irriterad, har suttit hela förmiddagen (allihop) på vårdcentralen och sa när vi kom in sajag att det vore bra om alla fick medicin, för jag tror att ev Lucas går runt med smittan, varifrån skulle vi annars få det hela tiden?!
    Det har ju bara gått runt runt med mig och honom.
    Martin kollade han i halsen och såg att han hade det, mig och Lucas skickade han till labbet för att ta prover, vilket tar 4 dagar att få svar på. Hallå, jag har halsfluss!! Jag VET när jag har det, är typ född med halsfluss!aaahh blir så arg.
    Så jag slår vad om att jag kommer få åka fram i morgon igen och då få pecilin bara för att då har det säkert brytit ut ordentligt.Ska man behöva få 39 graders feber först istället för att få medicin direkt så jag slipper det.

• Victory

Åh nej, Ammo, inte IGEN! Nu tycker jag att ni haft er beskärda del av sjukdomar för i år och nästa år också för del delen! Hoppas att ni blir bättre snart igen!

Tack för alla grattis! Nu närmar sig lördagsfesten och jag har ingen aning om vad jag ska bjuda på! *panik* Jag vill ju att det ska vara lättlagat och gå att förbereda men ändå lite finare så att jag får imponera med mina matlagningskunskaper på vännerna!

Jag har det dö-trist på jobbet! Inget att göra. Nästa vecka kommer det att bli fullt upp men det är ju då det!

• Yllo

Uscha... Verkligen trist att ni blivit sjuka igen Jess!!

Kul att se dina ul-ljudsbilder Vicky!

Sitter på jobbet igen nu... fast jag är ledig i morgon igen.. ska hem till pappa över helgen

• Ammo

Falskt alarm! Första gången jag har fel ang min hals, det vände, jag har ingen halsfluss!!
    Martin hade så det förvånar ju mig inte om jag kommer få det, men nu mår jag rätt bra igen, phu!

Vad fint ni fått det Vicky! och kul att se bilderna.
    Nu är det dax för lite magbilder på er båda!

Så tråkigt, brukar alltid gå fram till öppna förskolan med Lucas på torsdagar, men det har varit stängt i 3 v nu pga sjukdom, då får de väl fixa fram en ersättare tycker man, det är ju säkert 15-20 pers där varje dag med sina barn.

Nu är det matdax för lilleman

• Blue Topaz

Vad härligt att du för en gångs skull slapp bli sjuk Jess!
    Vilka fina bilder det var på Lucas i galleriet, vilken underbar liten sötis!

Ja, var är magbilderna Victoria och Iza!?? ;) Kul att se ul:et iaf!

Då förstår jag Ylva.. gud vad tråkigt att det är så!! Jag har haft min beskärda del av styvföräldrar men det har gått bra med de flesta faktiskt. Det är bara mammas man och jag som inte funkat.

Grattis i efterskott Victoria!!

Vi har börjat försöka på vår andra bebbe nu, har ÄL idag visar stickorna... så vi får se! Ska nog inte tro för mycket bara.

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)