• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Ammo

Hej.
    Oj vad alla skrivit nu då. Ena stunden är det nästan dött i tråden och ibland skriver alla på en gång.
    Visst är det kul när det händer lite här?!

Det blev ingen tripp till landet idag. Vi skulle åkt dit med Martins syster m fam och röjt träd mm men hennes man var risig och Lucas har hostat hela natten och nu ligger han och hostar för fullt igen, stackas liten
    Så vi får vänta ett par veckor till.

Man får ju inte barn på beställning, så det är bara att kämpa vidare Karin, håller tummarna för er!
    Men varför har du ont? Allt är väl läkt sen operationen?
    Varför opererade du dig inte efter barn 2?
    Jag förstår mycket väl varför du gjorde det, jag vill inte ens se på mig själv i spegeln längre. är så fruktansvärt missnöjd med min kropp just nu. Har en mage som ser ut som om jag är i vecka 20 och boobsen hänger som taxöron och jag har ingen som helst styrka i mig själv att ta tag i träning osv.
    Mår piss, känner mig blek och ful och inga kläder passar utan att degmagen hänger över byxkanten eller putar ut
    Kan också tänka mig att fixa tuttarna, men nu när jag vet vad som händer så väntar jag tills barn två kommit.

Väntar på bilderna på tårtorna......

Izas magen har jag sett, om kortet där du har solbrillor är nytt?
    Men Vicky, nu får du allt ta och dra upp tröjan så vi får se din!!
    Härligt att höra att du njuter av graviditeten nu, det är ju bästa tiden nu mellan v 20-30.
    Och skönt att ni hittat en bil. Vi höll ju på med vårt bilköp precis när Lucas föddes, fick hem den när han var 6 dagar gammal. Meningen var att köpet skulle varit klart veckor innan.

• Victory

Jaja, nu har jag lagt ut en bild, jag får aldrig riktigt till det men den får väl duga så länge...

• Yllo

Dum fråga... men var lägger ni ut era bilder?? Jag min naiva sak tittar i bildgalleriet här på BT och hittar inga

Oj, vad jag längtar till fredagen! Ska på invigning till Cake and Designs nya lokaler och på lördag ska jag på kurs dit Det kommer en tårtkonstnär från England och håller i kursen. Vi ska få lära oss göra Kungsliljor i flower paste *hoppar upp och ner av förväntan*

Föresten... Jag måste ha missat något.. Har du ont efter operationen än Karin?

Kan förstå att du känner dig obekväm med din kropp Jess, men jag vet att M älskar dig ändå Du har ju fött hans förstfödde son och sånt sätter sina spår.. Jag har inte ens ett barn att skylla på när det gäller min degmage. Trots att jag tränar den så händer det inget ändå... fast det hör ju kanske till åldern också...

Hur går det med försäkringsbolaget Iza?

• Ammo

Du hittar bilderna på bildgalleriet där du var, men istället för standardbilderna så väljer du starka bilder, där finns de.

Du är jättefin Vicky!!!

Jag vet att jag inte ska vara allt för missnöjd men man ser inte ut som förut och det känns inte kul att se dessa hemska förändringar

Blev ännu mera deppad nyss. Pratade med en kollega på jobbet.
    Fick reda på fler saker som jag inte hade en aning om. Dels har alla fått varsin ny bärbar dator som de får behålla privat, som tack för ett bra jobb under hösten, hallå....mina 3 år då?
    Vi har fårr vissa skrivare som blivit gamla men aldrig i närheten av en bärbar dator!
    Sen har de haft löneförhandlingar, och ingen har sagt ett pip till mig. Jag jobbade faktiskt halva förra året samt att man har rätt till höjning trots mammaledighet.
    SEn ska vi ev få ett bonussysten som mäter det vi gör, kan vara positivt men jag är less på att kämpa och kämpa om sånt, jag vill bli belönad för det jag gör ändå.
    Sen ska en av de kontoansvariga byta tjänst (men är kvar på företaget)hon är guld värd och jag började nästan gråta när jag hörde det. All försäljning kommer rasa utan henne
    Vad mer....jo han som har min tjänst är tydligen hur grym som helst, gör ett dunderjobb...känns ju inte heller kul att ta över sen.

Skrev till en på kontoret nyss få se om han svarar och har lite mer info till mig. Bara för att jag "råkade" få barn så existerar jag tydligen inte.Jag har ju inte slutat. Ingen hör av sig och frågar hur jag mår, jag får inga saker, jag får ingen höjdlön osv.

Nu vaknade lilleman, tur att man har den solstrålen i mitt liv i alla fall.
    Just nu känner jag inte alls för att gå tillbaka.

• Yllo

Usch vad trist Jess!! Undrar hur det kommer sig att man inte räknas bara för att man fått barn? Min ena kollega var det samma sak med.. Ingen hörde av sig till henne under hela mammaledigheten.. inte ens för att kolla när hon skulle komma tillbaka
    Löneförhöjning fick hon inte heller under den tiden.. däremot fick hon när hon kom tillbaka och det var nya löneförhandlingar.. (då hade hon jobbat i 1 månad efter mammaledigheten).

Förstår att du deppat ihop med allt det här..

Hittade magbilderna nu!! Vad fina ni är Vicky och Iza!!

• Victory

Jess: Nu blir jag riktigt upprörd! Det är faktiskt olagligt att diskriminera föräldralediga! Det vet ju jag som jobbar med personaladministration och arbetsrätt. Jag tycker absolut att du ska höra av dig till din chef och fråga vad du fick i löneförhöjning, det har du rätt till. Om ni har individuell lönesättning ska din höjning baseras på vad du presterade innan du gick på ledighet. Sen är det väl även diskriminering att ge en personalförmån (dator) till alla utom den F-lediga?! Jag hoppas verkligen att du får din dator när du börjar om!

Jag förstår verkligen att du känner dig deppig. Jag är också lite rädd för att gå på mammaledighet och lämna över mitt jobb till någon annan. Dels om vikarien missköter det så att det blir oordning i mina grejer och dels om han/hon är duktigare än jag! Man vill ju gärna känna sig oersättlig... Som tur är tror jag inte att jag kommer att glömmas bort när jag är ledig för jag jobbar ju för en mindre arbetsgivare som är väldigt mån om sina anställda. Och så har jag bra kontakt med mina chefer.

Men sen måste du tro på dig själv! Även om vikarien är duktig så betyder inte det att du inte är det också! Jag kan inte tänka mig annat än att du är saknad, du är ju så go´ och glad! Men jag kan förstå att en tids frånvaro gör att arbets-självförtroendet åker i botten.

• paradisfågel

Hejhej! Kikade in här o läste att ni har hållt kontakten i 2 år. Tycker de e starkt gjort! Vi har börjat planera för vårt bröllop (kommer dock inte äga rum förrän om 2-4år) men tänkte jag skulle fråga hur era bröllop var.. Har ni några bra tips och råd om saker man kan tänka på?

• Yllo

Hej Paradisfågel: Jag tror nog att vi alla är överens om att våra bröllop var bra.. men vissa av oss hade ju lite mer otur än andra. Blue topaz klänning var förstörd och min toastmadam var galen...

Ett mycket mycket viktigt tips är att börja planera i god tid, ta lite efter hand, köp in lite efter hand och framförallt välj toastmaster/madame med stoooor omsorg!!

Föresten tjejer... nu finns det lite bilder på de senaste tårtorna i mitt bildgalleri

• paradisfågel

Okay Tack för tipset! Får man fråga om ni gav era makar en morgongåva och isf vad den bestod av?

• Izunia

Jess jag håller med Vicky!! Ring din chef och fråga precis som om det vore självklart att du också är inräknad!!

Men sist jag träffade dig såg du ju jättebra ut!! Har du gått upp mer i vikt nu eller känner du dig bara off sen graviditeten?
    Jag måste förresten väga mig imorgon. Har inte gjort det på ett tag.

paradisfågel du är välkommen hit! Jag köpte ingen morgongåva. Men jag fick en istället. Inte vanligt utomlands, och då min man är från australien så tog vi det där inte så seriöst.
    Ett tips ang bröllop... tänk NOGA efter vem ni bjuder!!! Se verkligen över vem som är era vänner. Fast det kommer ju ändå visa sig efter bröllopet annars..
    Annars.. planera och handla in i god tid. Sprid ut utgifterna och handla från utlandet. Finns mkt finare saker att få tag på!
    Du kan se fler av våra bilder på www.andijoseph.com/wedding.html

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)