Vi bodde på Sofitel som låg bekvämt placerat på 5th (och 44th), så det var typ nära till allt. Första kvällen gick vi mest runt lite på times square och jag shoppade lite på Toys´r´us. Köpte lite "tråkiga" saker som dr brown´s nappflaskor etc. Så mkt billigare! Och så köpte jag ju så klart min lilla swaddeling-filt som man ska linda in barnet i. Den ser himla skön ut!
Nästa dag var mammas födelsedag och det firade vi med ännu mer shopping (Century 21 där man kan nästa hitta allt och billigt) och fin middag på Smith & Wollenskys. Vilken stek jag fick! En härlig serloin. Den fyllde hela tallriken och jag åt typ hälften. Det var ändå en av de minsta...
Efter middagen tog vi taxi till Hotel Plaza och drack champange.. (förutom jag som fick sörpla cola..)
De andra dagarna var vi på underbar italiensk restaurang La Masseria (belägen mellan Broadway och 8th). Åt fantastisk fisk och supergod efterrätt. Tyvärr fanns ingen Gino.. Därefter gick vi till Rockefeller center och upp till The Rainbow room. Vilken utsikt!!
Sista kvällen var vi på en brasiliansk restaurang som hade fantastisk atmosfär! Det var först en sallads/förrätt buffé och sedan sprang kyparna runt och skar upp kött, korvar, stekar och allt möjligt! Riktigt god dessert också. Churrascaria Plataforma hette restaurangen.
sedan lite sista minuten shopping innan vi åkte hem. Det blev inte så mkt shopping som jag hade tänkt mig. Köpte 2 toppar på Bebe och 1 par CK skor och ett par Arthuro Chiang, presenter till andra, lite babygrejer och skor till A. Det värsta är ju att alla turisteråker till NY så det är så utrensat i butikerna med storlekar och urval och allt ligger typ på golvet.. Men jag är nöjd ändå och får planera in nästa resa så snart jag kan!