• Ammo

Glittertråden....tråd 748 :-)

Här fortsätter vår tråd som vi av någon anledning kallar glittertråden?!
    Vi som skriver här är Izunia, Yllo, BlueTopaz, Victory och jag Ammo. Vi gifte oss alla sommaren -06 men har funnit varann och kan inte slita oss från denna tråd som nu pågått i över 2 år!

Vi älskar alla bröllopsplanering så fråga gärna om tips och råd om ni vill tittar in. Just nu är det även en del barnsnack också, Yllo har "bonusbarn", Jag fick en son förra året, Blue T har en son på drygt 2 år, Iza och Vicky väntar sina första i juli

Har lagt in några bilder här på BT men annars kan ni se några fler här groups.msn.com/jessicamartin2006/pictures

• Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)
  • Izunia

Idag hr vi varit på ultraljud och det var helt fantastiskt nu när det inte liknar en böna längre!! Den var dessutom helt vild! Sparkade med ben och armar hela tiden! Fick jättefina bilder som jag ska försöka lägga upp i mitt galleri snart.
    De flyttade fram datumet till 30 juni nu.

Min plutt väger 225g o0ch foten var 3 cm från häl till tå!

ja var är ylva och vicky..?

• Yllo

Nu har jag hittat hit!! Jag kunde inte fatta varför ingen skrivit i den gamla tråden tills jag upptäckte att den var avstängd och då letade jag upp er

Vilken fin mage du har Iza!!! Åhhh.. vad jag är avis på dig och Vicky!! Vill också ha en sådan där mage NUUUUU!

Trist att höra att ni varit sjuka igen Jess!

Här har det varit fullt upp kan jag lova.. I fredags levererade jag min första beställningstårta.. bild finns i mitt bildgalleri.. och igår fick jag omdömet om den. Födelsedagsbarnet hade blivit helt mållös av lycka och alla tyckte att den var superfin och supergod *sträcker stolt på mig* Har redan fått ytterligare några få beställningar så rätt som det är kanske jag kan ta och börja som konditor istället

I maj ska jag på kurs i hur man gör bröllopstårtor.. våningstårtor alltså.. Ska bli jättespännande!

Jobbar på för fullt och är helt slut på kvällarna. Det har varit en hel del trassel med att slippa in här på BT så det är inte ofta jag ens försöker längre Känns så trist att sitta över 5 min och vänta på att sidan skall öppnas och sedan få "Sidan kan inte visas" *suck*

B och jag har haft det lite trassligt sista tiden.. och ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt funderat lite på skilsmässa.. men jag älskar ju honom och skulle helst se att vi skulle kunna reda upp allt och få allt bra mellan oss igen.

• Izunia

oj det låter allvarligt ylva.. vad är det egentligen som hänt? Är du säker på att det inte går att lösa på annat sätt? Typ parterapi eller nåt.. Ni måste båda verkligen ge det en sista chans och satsning innan ni går så långt som skilsmässa.

• Yllo

Jo, det skulle nog gå och lösa om vi pratade med varandra.. Problemet är att B inte vill prata...

• Izunia

Om han inte är villig att prata och söka hjälp är han inte värdig denna relation. Samtidigt har han heller inte förtjänat en skilsmässa. Den ska man faktiskt "förtjäna" när man har testat och provat allt i sin makt för att rädda den.

• Ammo

Hej Ylva!
    Kul att du hittade hit tillslut, men vad tråkigt att höra om dig och Bosse. Det måste ha hänt något allvarligt om du har sånna tankar?
    Tårtan var otroligt fin, somma alla andra du gör du borde utan problem kunna söka som konditor tycker jag. Vet iof inte vad de kräver för utbildning i sig, men de finns ju dem som jobbar på kondis som bara gör tårtor .

Åh Iza visst känns det fantastiskt! Helt sjukt att det är en liten alien där inne som ligger och far runt i din mage

Jag blir galen på att inte komma in här, har inte kommit in sen jag skrev sist i förrgår. Och inte har de svarat på mitt mail jag skrev heller. Men det bort vara fler än jag som skrivit till dem och klagat.
    Det har ju aldrig under 2 års tid varit några problem. Och ok om det händer ibland, men nu är det jämt.

idag ska jag ta mig in till stan och träffa en kompis som jag inte sett sen i sommras. Det är/var en av mina bästa vänner och trots att jag har förståelse för att hon pluggar och jobbar ihjäl sig så är jag ändå lite besviken på henne att det inte funnits något som helst intresse av hur Lucas mår eller hur han växer.Hon såg honom när han var nyfödd.
    Men man får acceptera att vi glidit ifrån varann och är på två helt olika ställen i livet, hon singel och pluggar, jag gift och mammaledig....
    Men det ska bli kul att äntligen ses nu!

Få se om jag ska åka in lite tidigare och hälsa på i några av mina butiker, det skulle vara kul, har inte varit där sen i maj.
    Men det duggar och det är inte speciellt kul att gå runt i.
    Få se hur jag gör när Lucas vaknar.

• Izunia

jess..jag kommer in hälften av alla gånger på BT - MAX!! Hela tiden problem..börjar bli lite tjatigt!

Idag har jag varit hos frisören och klippt av en hel del! MItt hår harju blivit så tunt och fjunigt men jag vill ju inte ha kort.. men nu åkte en del av och jag ska nog bli blond i nästa vecka! Har inte färgat nu på 2 mån så jag har en riktigt dassig färg men utväxt för att jag inte visste om det skulle bli ljust eller mörkt igen. Dags att gå naturell! hahah! Har inte sett mig blond på många många år!

Sedan var jag hos tandläkaren och väntade in min chock-räkning.. har inte betalt sen maj 2007 så jag trodde det skulle bli mega mega.. men det var inte ens hälften av vad jag trodde! så jag blev glad!

Har sen gått på stan och letat kläder... det är ganska dåligt med det i stan. mammalkläder.. Hittade ett par skitsnygga mammajeans på topshop, som inte går upp över magen. Kan man ju använda efter graviditeten! Men de är utsvängda...jag har inte riktigt accepterat tillbaka det modet!

Jo det är en lite alien i magen! Nu börjar det kännas riktigt häftigt! Ska nog beställa vagnen snart och om jag f¨år för andi - köpa lite möbler.. han vill ju gärna va med.. men han kommer ju inte förrän i mars.. jag vill NU! hahah..

Har iaf beställt bordet till vardagsrummet. men den kommer inte förrän 5 mars!! hade jag beställt en dag tidigare hade den kommit 27 feb.

Det där med din vännina Jess är nog rätt vanligt.. jag vet själv att man kanske inte har så mkt gemensamt med vänenr som har barn, men det beror helt på vilken vän det är. Oavsett vilken situation man befinner sig i ska man väl vara intresserad av sin väns situation också. Man behöver inte vara antingen det ena eller det andra. Jag har både singla vänner och barnfamiljsvänner. Kul på olika sätt! Jag tror ni kommer att ha skoj när ni väl träffas!!

• Yllo

B har alltid varit väldigt konflikträdd och så fort jag försöker prata med honom om saker som han upplever som jobbiga så stänger han av. Vilket gör att det är jättesvårt att prata om just dom här grejerna... men jag ska försöka på nytt och se om jag kanske når fram. Just nu träffas vi nästan inte alls. Han har en massa svartjobb som han håller på med och kommer inte hem förrän jag sover..

Egentligen kan jag inte sätta fingret exakt på vad det är, men han har förändrat sig jättemycket det senaste året... och då inte till det bättre.

Kul att du ska träffa din kompis idag Jess! Det stämmer nog att man växer ifrån varandra med tiden... tyvärr..

• Blue Topaz

Konstigt, jag har inte haft problem med BT en enda gång..??

Tråkigt att höra Ylva.. Vi går också upp och ner, men så har vi alltid varit. Hoppas verkligen att han fattar att ett förhållande innebär ständig diskussion!

Iza, tänk på att det är 3-4 mån beställningstid på barnvagnar bara! Vad hade du tänkt köpa?

Jag var med om exakt samma sak med min bästa vän när jag fick barn, sååå tråkigt och ledsamt =( Vi pratar inte längre tyvärr. Hoppas verkligen att ni lyckas bättre! =)

Jag vet inte.. jag orkar inte riktigt sitta på nätet på kvällarna längre, det är så mkt jobb på dagarna och jag ska hinna med så himla mkt på fritiden att orken och tiden inte riktigt räcker.
    Har fortfarande värsta ångesten över ett barn till.. Vi har bestämt oss till 90% att vi vill ha ett till, men när?? Är rädd att det blir problem med jobbet om jag blir gravid och sen ska vara mammaledig. Trivs så oerhört bra med mitt jobb och vill absolut inte att något ska förändras nu när jag lyckats ta mig så långt.Det är bara på papret som inget förändras, jag vet ju att det blir stora förändringar i verkligheten. Är livrädd att de tar in någon annan som kanske förändrar allt jag byggt upp, och tänk om den personen skulle vara bättre än mig!? Hua..
    Men, när bopparna är 6mån i slutet på mars kanske vore en bra tid att försöka igen? Då kommer Leo vara drygt ca 3,5år när nästa kommer (om det går).

Nä, nu måste jag fixa naglarna!
    Kramiz!

• Ammo

Åh nu har lilleman åkt på förkylning igen, stor suck!
    F*n han hinner vara frisk i 1-2 v max sen kommer alltid något nytt. Blir tokig, jag har inget liv längre när jag måste vara hemma med honom hela tiden.

Vi hade det trevligt jag och min kompis. Tyvärr vägrade Lucas sova middag så han var väldigt mammig och grinig vilket förstörde lite. Och sen känndes det som om vi inte hade så mycket att prata om trots att vi inte setts på evigheter. Mitt liv kretsar ju runt Lucas och hon pratade och frågade mycket om honom men jag fattar ju inget av att vara student så det är svårt att fråga sånna frågor. Men men det var kul att ses ändå.

Håller tummarna för er Ylva. Du måste ta tag i honom, ta upp diskusionen när ni gått och lagt er eller nåt så han inte kan gå undan. Förklara hur viktigt du tycker det är att ni pratar ut, hur du mår. Om han inte vill prata säg åt honom att åtminstonde lyssna på vad du känner och tycker i alla fall.

Vad vill du a för vagn Iza?

Spännande med att ni vill ha en knodd till Karin. Hur är det med din sjukdom nu? KOmmer du kunna bli gravid lätt?

Var är Victory? Hon har inte varit inne här än? Hoppas allt är bra med henne bara.

Svar på tråden Glittertråden....tråd 748 :-)