• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • Sofia08

Åh, tack! Guuu vad bra! Sidan är sparad till mina favoriter
    I kväll ska vi ha middag för mina föräldrar + m2b´s föräldrar med respektive. Vi tänkte informera lite om hur vi tänker oss kring bröllopet, vad vi har bestämt etc. Jag tycker det är viktigt att de också får känna sig delaktiga.

• Bellanote

Sofia ja det är bra med såna middagar, jag hade en sån i nov redan.. visst var sidan bra.. hittade rosa diamanter som var snygga ska ev ha dem på borden.

• Sibbis

Ojoj. Hehe.

Våra föräldrar har inte ens träffats. Eller, jo, Ts föräldrar kom på vigseln då min syster gifte sig förra året, men de hann knappt ens hälsa då.

Detta beror iofs på att mina föräldrar bor i England. Lite svårare att synka saker då.

• Sofia08

Sibbis: Förstår att det blir svårt för dem att träffas när ni inte bor på samma ställe.

Mina föräldrar och P:s mamma och hennes man umgås jättemycket!! I början kändes det faktiskt lite konstigt. Men nu är vi glada att det trivs ihop, och det är ju roligt att de kan umgås utan oss
    Min blivande svärfar är hur mysig som helst. Synd bara att hans sambo är lite knepig. Var lite orolig inför igår, eftersom jag vet att P:s mamma och hon inte gärna umgås under samma tak. Men det gick ju som en dans!! Hihihi!! Gulligt att de håller god min för vår skull iallafall.

• Bellanote

Sofia ja dte är svårt ,ed skilda föräldrar .. när vi hade möte i nov så var det först agången min N mamma och pappa träffades på över 20 år. men det gick bra.. fick reda på att n mamma inte riktigt kommit över han och det märktes lite faktiskt. men de var båd alikadan och det var liet roligt om det in hade varit för det att de har nya båda två och barn med dem..

• Sofia08

En av mina närmsta vänners föräldrar var skilda i 10 år och idag lever de ihop igen!! Haha!! Sjukt!

• Sibbis

härligt att de kommer så bra överens sofia! jag önskar nog lite att det skulle vara detsamma med våra föräldrar, meeeeeen, det blir säkert bra. mamma kommer till sverige här i vår nån gång så då får iaf HON träffa Ts föräldrar. båda våra föräldrapar lever ihop, så vi slipper de problemen PLUS att vi har bra förebilder *s*

vi sitter med våra hindersprövan och namnändringspapper nu. o jag KAN inte bestämma mig för om jag ska behålla mitt efternamn som mellannamn eller inte. Det lutar åt att jag gör det, o sen kan jag välja hur mycket jag ska använda det. Fi faen vad svårt det är!

• BlivandeFruJohansson

Ja har inte kvar mitt namn. Tar bara blivandes, kändes bäst så. Inga av våra föräldrar bor ihop och nästan alla har nya. Men många har svårt för varann Men men, klara vi julen så ska nog bröllopet gå bra Har ni allt till era kläder? Ja har inga skor och kommer inte riktigt i klänningen Men de ska nog fixa sig.

• Sibbis

Usch, jag har fortfarande inte bestämt mig hur jag ska göra med namn. Mitt är ganska ovanligt i Sverige (men VÄLDIGT vanligt i Tyskland) o jag har ju levt nästan 30 år rmed det. Stackars lilla namn. Ena sekunden tänker jag att jag ska ha kvar det, andra tänker jag att jag ju vill heta som han. Nåja.

Jag har inte alla kläder. Eller, jag har inte heller några skor. Klänningen är beställd o kommer inte förrän i maj, men sen ska den provas och kollas av sömmerska, så det är lugnt. T och marskalkerna har hyrt sina frackar o tärnornas klänningar är på G. Det känns faktiskt väldigt lugnt :P

Har ju till o med beställt buketten.

Å andra sidan har inbjudningarna inte gått ut än :-P de allra flesta VET ju att vi ska gifta oss, men de ska ut. Helst i veckan. Sitter o författar detaljer nu, ska bara göra klart det sista :D

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2