• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • Ella08

Hur länge gäller hindersprövningen?

• järvedsullis

vi har faktiskt fyllt i den men inte skickat den än, men snart så....
    Jag håller med, det blev lite tyngd i alltihopa.
    Jag har inte riktigt förlikat mig med mitt nya namn, Ulrika Edberg, vem är det?

• Nilsa in love

Håller med Järvedsullis. Kan inte heller förlika mig med mitt nya namn. Kommer byta till ett son-namn eftersom min blivande vägrar att ta mitt men samtidigt vill att vi ska heta lika. Och det vill ju jag också.
    Men... Jag funderar faktiskt lite på att behålla mitt. I alla fall så länge så kan man ju se sen när man får barn?
    Om inte annat för kvinno-frågans skull, hehehe!

Annars så är min status att inbjudningskorten är utskickade.
    Hade skrivit i inbjudan att det viktigaste för oss är att gästen fyllerr sin plats på stolen men OM de ändå vill ge något så önskar vi oss en resa till solen.
    Har redan fått reaktioner på att det är snålt och sniket. "Det är ju ungefär som att betala inträde till festen..." Kul att det blir så totalfel när det inte alls är så det är menat.
    Vi menade ju att vi inte önskar oss något alls men skullle det vara så att någon ändå vill ge så önskar vi oss en upplevelse.

SUCK!!!!!!!

• BlivandeFruJohansson

Dom behöver ju inte betale hela resan utan bara ett bidrag Alltid ska folk klaga på nått!!! Vi vill ha presentkort på lite olika saker, men nu undrar dom om vi vill ha några grejer istället? Vi har redan allt vi behöver + lite till så vill ha presentkort..
    Fick igår hem papprena om att hindersprövningen var helt godkänd och pappret om mitt namnbyte Så nu är de klart! Skönt! Mailade kyrkan om när vi ska ha mötet me prästen, får se när vi får svar. Annars så är de lugnt nu..

• Annica Jonsson

Jag är också en i raden som ska gifta mig den 28/6. Har ganska mkt redan ordnat, både min och sambons kläder är klara, inbjudningskorten är skickade, kyrkan och hembygdsgården är bokade, vi ska ha buffé att bjuda på och där är nästan allt bestämt redan. Vi ska laga all mat och baka tårtan själva och där har jag redan bokat upp några kompisar som ska hjälpa till på fredagen innan med både mat och dukning i lokalen. Ringen är inte beställd men vi har bestämt vilken det blir och likaså med brudbukett. Hindersprövning och namnändring kom med posten i måndags. Trycksaker till kyrkan och festen ska jag göra själv och jag har gjort klart mallen men vill inte göra färdigt innan vi har fått in svar från alla inbjudna eftersom jag vill ha med bordsplaceringen i festprogrammet. I princip är det min sambos grabbars klädsel och inköp av all mat som är kvar. Det känns skönt att ha så mycket redan klart.

• järvedsullis

Nilsa in love - ibland känns det som att folk väljer att tolka saker och ting på fel sätt!
    Vad ska då folk tycka om att vi tar en kuvertavgift!!!! Det är väl klart att man vill bjuda på sitt bröllop, men för oss var vi tvugna att hitta en lösning där vi kan känna att dagen blir som vi har tänkt oss. Klart att vissa tycker att det är snålt osv, men då får väl gästerna själva avgöra om de vill vara med eller inte...

Vi har haft så många funderingar fram och tillbaka i den här frågan men vi har inte möjlighet att bjuda 130 pers. Skulle vi då ha plockat bort ngn och begränsat oss så hade det blivit sura miner då också...

• Nilsa in love

Järvesullis:
    Visst är det så att folk tolkar och försöker hitta fel! Avundsjuka, kanske?
    Vi delade ut inbjudningskorten till våra familjer när vi träffades vilket gjorde att vi såg deras reaktioner.
    Ta bara min blivandes storasyrra! Hon öppnade kuvertent, läste och granskade hur kritiskt som helst. Vi hade skrivit på framsidan att inbjudan var till henne och hennes pojkvän, ÄNDÅ frågade hon om hans barn var bjudna (de är vuxna och jag har aldrig träffat dem...) Precis som om inte det framgick!
    Sedan ifrågasatte hon värdarna och tyckte att inbjudan innehöll väääldigt mycket info.
    Slutligen så tyckte hon att det BARA fanns svindyra boendealternativ på orten där vi gifter oss, trots att det finns både hotel, vandrarhem, stugby och camping att välja på. Och man behöver inte ens sova över för SÅ långt borta är det inte.

ROLIGT!

Hur fanken tänker man när man ger ett sådant bemötande? Är det bara jag som ALLTID reagerar "men herregud, vad roooooligt, vad spännande, vad snyggt!!!" när jag får en inbjudan eller när någon berättar att de väntar barn eller något?

Och dessutom stod det klart och tydligt att vi INTE önskar något mer än att gästen kommer men IFALL man ändpå vill ge något så är det just ett bidrag till solen vi önskar oss. Inga konstigheter, inget tiggeri.
    Som gäst borde man ju bli glad! Då behöver man ju inte lägga några pengar på någon present och om man vill ge något ändå så är det ju lätt fixat.

Har ju så fruktansvärt fel i allt jag gör som berör vårt bröllop????????

• BlivandeFruJohansson

Vissa måste ju bara leta fel Tråkigt när folk inte kan glädjas med andra.. Än så länge har ja bara positivt! De är ja glad för. Om dom bara tycker allt är fel, måste då dom komma? Tycker de e så tråkigt att höra sånt här, de är ju VÅRAn dag, som vi planerar massor för, lägger ut ganska mycke pengar. Så får man höra massa tråkigheter

Nån som har några roliga nyheter att berätta?

• Nilsa in love

BlivandeFruJohansson:

Jodå, något kul har jag att beräta! Idag är min väninna från Italien hos mig och vi ska åka till Köpenhamn och shoppa skor och underkläder! Kan inte få bättre sällskap!

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2