Järvesullis:
Visst är det så att folk tolkar och försöker hitta fel! Avundsjuka, kanske?
Vi delade ut inbjudningskorten till våra familjer när vi träffades vilket gjorde att vi såg deras reaktioner.
Ta bara min blivandes storasyrra! Hon öppnade kuvertent, läste och granskade hur kritiskt som helst. Vi hade skrivit på framsidan att inbjudan var till henne och hennes pojkvän, ÄNDÅ frågade hon om hans barn var bjudna (de är vuxna och jag har aldrig träffat dem...) Precis som om inte det framgick!
Sedan ifrågasatte hon värdarna och tyckte att inbjudan innehöll väääldigt mycket info.
Slutligen så tyckte hon att det BARA fanns svindyra boendealternativ på orten där vi gifter oss, trots att det finns både hotel, vandrarhem, stugby och camping att välja på. Och man behöver inte ens sova över för SÅ långt borta är det inte.
ROLIGT!
Hur fanken tänker man när man ger ett sådant bemötande? Är det bara jag som ALLTID reagerar "men herregud, vad roooooligt, vad spännande, vad snyggt!!!" när jag får en inbjudan eller när någon berättar att de väntar barn eller något?
Och dessutom stod det klart och tydligt att vi INTE önskar något mer än att gästen kommer men IFALL man ändpå vill ge något så är det just ett bidrag till solen vi önskar oss. Inga konstigheter, inget tiggeri.
Som gäst borde man ju bli glad! Då behöver man ju inte lägga några pengar på någon present och om man vill ge något ändå så är det ju lätt fixat.
Har ju så fruktansvärt fel i allt jag gör som berör vårt bröllop????????