• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • BlivandeFruJohansson

Vi kommer göra ett häfte till var och en. SLipper folk trängas och samsas om dom..

• ebbalurv

Herregud vad ni har hinnit med.. jag som inte har varken klänning eller ring! hjälp bara 95 dagar kvar... viiiiii

• Sofia08

Nu har jag en undran.... På söndag har vi sista dagen för osa och det är fortfarande 15 personer som inte svarat än!!!!! Jag retar mig redan på det...tycker det är nochalant!! Får man en inbjudan så hör man väl av sig och tackar ja eller nej!!??
    Hur kommer ni göra? Ska man ringa och "jaga" dem eller vara lika nonchalant tillbaka och anta att de inte kommer?? Egentligen vill jag göra det sista, men jag vet ju att i stort sett alla de kommer att komma....
    Bland annat så har inte min blivandes pappa med sambo svarat. Är nästan helt säker på att de tror att de inte behöver svara bara för att de är föräldrar...!! Det ska ju inte spela ngn roll tycker jag!

Okej, nu fick jag avreagera mig lite. Får väl återkomma om detta efter söndag..haha.

På fredag ska jag och min syster titta på tärnklänning och på lördag ska jag och P till lokalen, kyrkan och floristen. Förhoppningsvis ska vi träffa fotografen också. På söndag ska jag lämna in min klänning!! Fullspäckad helg med andra ord!

• Yanetta

Jag tror att jag kommer skicka ut mail el. sms till alla som inte svarat när det är typ tre dagar kvar. Vi har inte sista dag förrän 1 Maj, och hittills saknar vi svar på 7 inbjudningar på min sida, och 5 på min blivandes sida. De som är på min sida är typ bara kompisar, och de som är på J:s sida är nästan bara släktingar...

• Yanetta

Ang festprogrammen...hur har ni gjort era? Hurdant papper ska ni skriva ut på? Vi viker våra till A5 format och skriver på både fram och baksidan. Blir 10 pappers ark, men 20 sidor att läsa. Blir ju 10x70=700 sidor att skriva ut om alla får varsitt... och om man vill ha på lite finare papper blir man ju ruinerad.

Hur ska ni göra?

• Sibbis

ooo, jag vill oxå höra förslag på festprogram. har inte ens börjat med våra, å andra sidan har jag knappt hunnit med något annat än springa på jobbet på sistone...

Sofia: jag skulle absoult höra efter. Better safe than sorry as I always say

Idag har vi varit iväg till festplatsen o diskuterat detaljer. JISSES vad det känns på riktigt nu!!

• Sofia08

Vi kommer att ha "stående" festprogram. Har köpt papper som är likadan struktur som vi kommer ha till vigselprogrammen och som vi har på inbjudningskorten. Det pappret kommer att vara utsidan, sen blir det vanligt vitt papper i resten av programmet. Jag laddade ner mallar till festprogram på kortdesign.se. Jättebra ju!!

• BlivandeFruJohansson

Köpte igår tärneklänning och klänning till värdinnan. Sonen fick me ett par byxor, men har inte hittat nån skjorta till honom än.. Men de finns säkert nån snygg att få tag i nånstans i stan.. Så närmar mej att bli klar

• Yanetta

Nu har jag beställt skor till mig själv. Ville ha med stängd tå och gärna nåt bakom hälen, och inte får hög klack. Hittade ett par på nätet för 450kr. Söta festskor som säkert kan användas vid andra tillställningar oxå, men kanske inte till vardags... Men nu hoppas jag de passar när jag får hem dom och att jag sen kan åka o sy upp klänningen i rätt längd, just nu är den för lång!

• BlivandeFruJohansson

Yanetta: Vart ifrån har du beställt skor? Letar oxå..

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2