• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • BlivandeFruJohansson

Nån som hört nått från kyrkan??

• Sofia08

Får nån månad sen fick vi hem informationsblad från kyrkan, men hela vigselordningen och så, samt en "inbjudan" till vårt bröllop. Det stod våra namn och att vi är välkomna att vigas 28 Juni 14,30.
    Men vigselsamtal tror jag inte att man blir kallad till förrens nån vecka innan.. Man får nog snällt vänta helt enkelt.

I morgon ska jag på provuppsättning och provsminkning!! Åh, det ska bli så himla roligt!!!

• Ella08

Nej men jag tänkte ringa dom denna vecka. Jag vill börja med vigselprogram osv.
    Ni då?

• ollesmamma

heej! här kommer en till som gifter sig den 28/6 har letat o letat efter denna tråd men inte hittat den för äns nu. vi gifter oss i alla fall i alsterskyrka strax utanför karlstad... längtar sååå!! ska dit på kärleksafton på lörda där dom kommer o spela olika kärlekslåtar, bröllopsmarcher o läsa olika vigseltexter o så..ska bli jättekul.

har inte heller hört något från prästen än, men funderar på att ringa honom för ett möte...börjar bli så himla fullproppat i både maj o juni redan...

• järvedsullis

vi har ju imn blivande svåger som ska viga oss... han kanske tar sig an våran vigsel efter värsta stormen med STAR WARS-utställningen börjar ebba ut. Han jobbar ju på museet så han är ju ganska involverad i den.
    Jag hoppas bara att han inte tar på sig för mycket så att han känner att han orkar och hinner. Han sak ju sy min klänning också....

• Sibbis

Vi har ju stenkoll på kyrkan, eftersom Ts pappa är värd där ibland. Vi satt i helgen o försökte komma på vem vi ska välja som kantor o precis vilken musik vi vill gå in och ut till. Tror att vi har spikat den delen :D Vi blir ju dessutom vigda av en vän till familjen, som är biskop till o med, så några vigselsamtal lär det inte bli heller *s* ibland undrar jag om jag inte är lite FÖR avslappnad :-P det handlar egentligen mest om mental overload, saker o ting är under kontroll vad gäller bröllopet, men så mycket annat är kaos

• Yanetta

Har inte hört ett ljud från kyrkan...mailade dom för några veckor sen o frågade om jag inte kan få veta vilken präst vi får, men det kunde hon inte säga för semesterschemat var inte klart ännu...Men nu i april borde ju allt vara klart så jag ska stressa på dom lite o maila dom i veckan igen.

Vi har hunnit med mycket de sista dagarna. Blommorna är beställda, vaser är köpta fråk IKEA, brudskor är köpta från Skopunkten, menyn är spikad, servetterna är köpta, vi fick lov att gifta oss enligt skattemyndigheten (fick tillbaka hindersprövningen), mannens kläder är klara, en löpare (tapet) till borden är inköpt, present till brudtärnan är klar, vi har träffat solisten och gitarristen igår och fått lyssna på låtarna till kyrkan, present till gitarristen är inköpt idag... Många saker faller på plats nu. Skönt!

Vi kom fram till att även om vi har många saker o köpa o fixa ännu, så skulle vi kunna ha ett hur fint bröllop som helst om vi inte gjorde en endaste grej till för nu är såpass mycket färdigt så resten är bara detaljer.

• BlivandeFruJohansson

Har inte heller hört nått från kyrkan Ska nog ringa till dom snart. Vill börja skriva ut kyrkhäftena nu! Vi har typ allt me kykran kvar att fixa! Musik och allt!! Men de löser sig nog

• Ella08

Det löser sig nog, men kanske alltid bäst att ligga på...
    Har ni skickat in hindersprövningen? Den behövs till första vigselsamtalet.
    :=)

• BlivandeFruJohansson

Våra papper ligger klara i mappen

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2