• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • Sofia08

Svårt det där med efternamn. Jag kommer att ändra till min m2b´s efternamn, och blir därmed "en i mängden", men det gör inget. Tycker namnet är fint, hade nog tyckt det var värre om det var ett "-son-namn", men nu är det inte det. Jag har ett ganska ovanligt namn idag, men har aldrig riktigt tyckt om det. Skulle egentligen vilja heta min mammas flicknamn, då det är så himla vackert. Men nu är papprena påskriva och jag har bestämt mig för att bli en "Foppa"...hihi.

Angående kläder så har jag hela min "outfit" klar. Ska lämna in klänningen snart så att de får sy in och upp den. Däremot har vi inte tittat på kläder till M2b, bestman, tärnan eller näbben än... Jag och syrran har varit ute på stan och kollat lite tärnklänningar, men inte hittat någor som passat än. Jag tycker veckorna bara rusar iväg. Snart är det påsk och efter det kommer det gå jättefort!!!

Tittade ni på "Bröllopsbonanza" i kväll?? Jag blev lite stressad efter det faktiskt. Var tvungen att skriva en checklista på saker som jag måste göra och som vi måste bestämma. Inget får glömmas!! Haha!

Hur ska ni göra med valsen??? Ska ni ha vals öht??

• järvedsullis

hjälp.... ni har hunnit så långt.... har inte klännigen klar, ringen är under produktion, inbjudningarna har inte hunnit blivit klara, så de är inte ens utskickade, inga skor, inga underkläder, inga blommor, ingen mat, inga kläder till m2b ja, jag kan fortsätta och listan kommer att bli lång....

Kanske det blir lite bättre när jag blir klar med uppsatsen. Ska opponera nästa torsdag... men ändå...

Faktiskt något jag kan stryka från min lista, jag har prövat ut en frisyr med min frisör!

• Silvergalen

Hej,
    jag ska också gifta mig 28 juni. Har heller inte fixat så mycket... Har klänning, ringar, bokat fotograf, prel bokat restaurang, kyrka, tiaror till våra två döttrar, that's it!
    Men allt kommer nog att ordna sig!

• Bellanote

silvergalen låter som du har en hel del spikat endå..

• Silvergalen

Ja men det känns som om det är mycket kvar...Klänningen köpte jag för tre år sedan.

• Bellanote

oj snacka om att va tidigt ute.

• Sofia08

Silvergalen: Välkommen hit!! 3 år sen! Ja, det måste nog vara rekord i att vara före Hur har du kunnat ha den i garderoben så länge?? Alltså, jag menar, att jag hade nog blivit tokig! Bara velat prova den hela tiden liksom..hihi. Känns den fortfarande rätt då?
    Låter iaf som ni har bokat de "stora" sakerna. Små fixet kan man ju hålla på med nu under våren.

Järvedsullis: Lycka till på opponeringen!! Vad skönt att du är klar nu! Jag har ju min framför mig. Har börjat med övningsuppsatsen nu som kommer att vara en pilotstudien inför C-uppsatsen. Fullt upp med andra ord. Därför känns det skönt att ligga lite före i bröllopsplaneringen nu när jag har så mycket framför mig i skolan. Du får göra ett ryck med bröllopsplanerna nu när du bara har det att tänka på!! Ingen stress!!

• Silvergalen

Ja klänningen känns jättefin fortfarande! Den har snörning bak och är så fin. Har beställt näbbklänningar igår på la redoute, hoppas de är fina. De är lite enklare, vill inte att mina döttrar ska se ut som gräddbakelser...

• Sofia08

Idag har jag postat hindersprövningen och blanketten om namnbyte!! Gaaah!!! Känns lite läskigt faktiskt. Speciellt med namnbytet. Nu blir det så definitivt liksom...

• Sibbis

hehe sofia, vi gjorde samma sak igår. o jag funderade in i det sista om jag skulle ha kvar mitt efternamn som mellannamn eller inte. till sist blev det så att jag inte har kvar det. så nu är det bestämt. känns riktigt skönt :D

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2