• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • järvedsullis

sofia08 - vill bara skryta lite .... nu är min opponering klar och naturligvis har jag lite ändringar att göra, men jag är klar! Äntligen kan man ägna sig mer åt bröllopsplaneringen än åt tråkiga uppsatser! Känns bara så underbart...

• bruden08

jag postade också hindersprövningen och namnbytet i måndags nu heter jag inte karlsson så många månader till

• Sofia08

Järvedsullis: Åh, grattis!!! Guu vad avundsjuk jag är!! Själv har jag 28 Mars som målstolpe. Efter det har jag bara uppsatsen att fokusera på och kommer därför kunna ägna mig åt bröllopsplaneringen mer. Idag prioriteras inte den alls tyvärr. Har två tentor och en övningsuppsats som ska göras inom loppet av två veckor! Inget liv med andra ord..haha.
    Hur går det med jobbsökandet då? Jag har inte ens tid att söka jobb!! Måste ta tag i det också.

• Bellanote

Jag har våran hinderprövning och namnändringen klar här hemma ska bara få tummen ur och skicka den med.

• BlivandeFruJohansson

Har ni gjort en provdukning på borden till festen? Verkar vara många som gör de.. Kanske ska kolla hur de blir, kanske blir fult Måste börja leta skor nu, har bara kolla lite. Vill kunna ha dom hela kvällen på mej. SKa ni ha brudvals eller nån annan dans? Vi ska ha tryckare All for love med Rod Stewart, Sting och Bryan Adams. Älskar den låten!!

• Sofia08

Nej, ingen provdukning än, men jag hade tänkt att göra det snart. Få lite idéer och så..
    Vi har inte bestämt oss hur vi ska göra med bröllopsvalsen. Egentligen vill jag av tradition, dansa en "riktig" vals, men då känns det som vi måste ta ngn kurs innan och det vet jag varken om vi har lust eller tid med.
    Har iallafall ringt till kyrkan och frågat villken vår präst är. Sen har ju vi fått hem papper från kyrkan med hur själva vigselakten går till osv. Åh, blev helt rörd bara jag läste igenom alla papper...hur ska det gå?? Kommer ju störtgråta i kyrkan och förstöra allt smink!!!

Hur ska ni göra med fotograferingen? Före eller efter? Från början hade vi pratat om att fotas före eftersom hår, smink och allt är "nyfixat", och att man inte behöver känna lika mycket stress att åka til gästerna. Men min blivande man vill helst inte se mig innan vigseln. (så gulligt..!!) Så nu funderar vi på om vi ändå ska fotas efter vigseln. Är bara orolig att man ska vara rödgråten och känna tidspress. Då kanske vi har ca en och en halv timme på oss att ägna åt fotografering.
    Hur gör ni?

• Bellanote

Vi ska fotas före för då är man ju fräsch så att säga.. och inte rörd till tårar från vigsel och alla gratulationer och så. men vi ska ta några kort efter med för vi åker förbi gården som jag är uppvuxen på och tänkte ta några kort i havren.

ska med provduka men är vet jag ej får nog bli snart så jag vet om det blir bra eller ej..

dans vet jag ej det blir nog en vanlig vals/rtyckare ha ha en egen kombinerad sådan..

• BlivandeFruJohansson

Vi ska ta foto innan. Vill vara så fin på fotona, inte stora röda ögon me masvara under Sedan för att gästerna inte ska behöva vänta så länge.. Vill inte ha nån tipspromenad eller så. Annars kan ju de va en sak för gästerna att göra medans man fotas!

• Sibbis

Vi kommer oxå fota innan vigseln. Men efteråt oxå, vi ska bland annat fotas på krykogården, Ts mormor o morfar ligger där. Tänkte ta ur en blomma ur buketten o lägga på graven, o då vill jag att buketten ska ha gjort sitt först :-P Fast vår fotograf är med hela dagen, så hon fotar lite allt eftersom...

Idag har jag postat inbjudningar. Whohooo! Visserligen fick jag betala dubblet porto, men hellre det än att folk måste lösa ut sina kort... Dessutom kom intyget om hindersprövan i brevlådan, så JISSES vad på riktigt det är nu!

Jag ÄLSKAR de här dagarna då det verkligen slår mig att jag ska få gifta mig med T. Att jag har sån TUR!

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2