• Sofia08

28 Juni 2008 del 2

Hej alla 28 Juni-brudar!
    Vår tråd " 28 Juni 2008" borde stängas idag, så vi fortsätter här istället...
    Egentligen är ju faktiskt det här "del 3", men eftersom den förra inte hette "del 2" så får den här göra det istället Vill ju inte förvirra er i onödan!

Tjing!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-01-17 17:39
    Vi har gjort klart vår sida:

sofiaochpatrik.weddingannouncer.com

Kika gärna in!!

• Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2
  • Sibbis

haha. jag kände mig faktikst lite som honom när jag satt med inbjudningarna och lavendeln, lustigt att du sa så men så har jag en hel sopsäck med lavendel stående här hemma oxå, så jag kanske är lite hög på ångorna...

vi har fått vårt första osa! Visserligen min bror, tillika värd, så vi hade honom redan på självklar-listan, men han osade till vår bröllopsmail. tjohoo!

• Sofia08

Hahahah! Jag älskar den filmen! Bröllopsscenen kan jag se huur många gånger som helst! Var nästan lite inne på att ha "all you need is love" som utgångsmarch, men jag tror vi tar nåt traditionellt istället..

Åh, du kan inte "hiva över" lite lavendeldoft hit!! Får lite sommarkänsla...(trots snö utanför...deprimerande!!)

• Sibbis

*hivar o hivar o hivar*

hade varit roligt med den utgångsmarrschen, men jag tror att det är lite för "gjort". nu har ju inte alla sett filmen, men de som har det, vet ju var det kommer ifrån. funderar på att ha "what a wonderful world" en kompis ska spela piano till annat, så han skulle ev kunna spela då med. o tärnan kanske sjunga. vi får se.

• Sibbis

jag har lite problem med mitt tangentbord. det verkar favorisera bokstaven rrrrrr. jag VET att det inte heter utgångsmarrsch :-P

• Sofia08

Jag håller med ang. utgångsmarchen. Jag tror också att det hade varit annorlunda om vi gift oss i en större kyrka. Nu kommer ju refrängen knappt hinna börja förrens vi kommer vara ute på kyrktrappan..haha! Nää jag har lyssnat på kyrkomusik.se och det blir nog någon traditionell trudilutt.

What a wonderful world är ju helt fantastisk!! Jag har en annan favorir och det är "Your song". Skulle egentligen vilja ha med den på ngt sätt men vet inte hur... Vi har redan bestämt sånger till kyrkan.

• Sibbis

Ja, your song har vi oxå funderat på. konstaterade att om jag skulle våga sjunga för T (tror inte att rösten håller just då lixom) så skulle det få bli den. i moulin rouge! utförandet såklart. tyvärr känner vi ingen kille som kan sjunga, så... det är en vacker sång!

• Sofia08

Jag har också funderat på om jag skulle sjunga, men ändrade mig ganska fort, då jag redan är orolig för att rösten ens ska klara av ett lite "ja"...Kommer vara alldeles för rörd.

• BlivandeFruJohansson
    Bellanote skrev 2008-03-18 20:55:36 följande:
    har du inte valt klänning ännu?
    Menade klänning till tärna och värdinna..
    Vi kommer ha vanliga in och utmarscher. När BG, BM, Tärnan och Ringbäraren går in kommer de spelas Sommarhymn från Änglagård. När ja och Pappa går in kommer Wagner spelas. När vi går ut kommer Mendelsohn spelas
  • Bellanote

Jaha det är de som inte har klänning ännu. fattade som att det var du. bestämmer du deras klänning med?

• Sibbis

Känner igen det Sofia. Jag är en riktig bölfia, framför allt just nu. Ni vet, minsta lilla bröllopsaktiga på TV så sprutar tårarna.

Kyrkomusiken har vi verkligen inte bestämt oss för, egentligen. Vi spånar mest bara. Vi måste höra med han som viger oss oxå, han är biskop och vän till Ts familj, så det kan ju hända att det "bör" vara ultratraditionellt... vilket inte gör mig något alls, jag älskar den traditionella kyrkomusiken, det finns så mycket fint där

Svar på tråden 28 Juni 2008 del 2