Ja, herrejisses! Jag håller med många av er andra... programmet är kasst rent ut sagt. Jag såg första avsnittet samt det som gick i veckan. Men jag kommer säkerligen inte titta ngt mer.
Men vad som nog faschinerar mig ännu mer är hur upprörda en del verkar vara över programmet. Japp, det suger... inte så mkt mer vi kan göra åt saken. Ja, förutom att meddela kanalen att vi tycker så om man nu känner för det.
Dessutom kan jag inte förstå hur en del av er kan bli förbannade över att den ena tjejen vill gå ner ett par kg (jo, jag tycker också att hon kan vara irriterande, men det är en annan femma). Det är väl för jösse namn upp till var och en. Det är ju olika från person till person vad man mår bra av för vikt. Och vem vill inte vara i sitt livs bästa form/snyggast/ vackrast på sin bröllopsdag?? Jag vill det iaf. Och nej, jag är inte heller överviktig.. 70kg till 169cm lång och en hel del muskler, men för att jag skulle må riktigt bra skulle jag gärna gå ner mellan 5-8kg. För att då mår jag som bäst och är som mest nöjd med min kropp. Det är väl inget som ngn annan på ngt sätt kan komma att ifrågasätta?
Diskussionen påminner mig om tjejjer som är pinnsmala och som inte kan gå upp i vikt. Ibland klagar de över sin vikt.. antingen att de vill gå upp i vikt, vilket medför en suck från andra tjejjer och en kommentar "Men herregud! Om JAG såg ut som dig skulle jag vara jättenöjd! Tänk om man hade DET problemet" eller så säger de att de vill gå ner lite med innebörden att de vill trimma till sin kropp. Så länge en person inte börjar få en sjuklig relation till träning, mat och sin kropp anser jag att ingen annan än personen själv kan avgöra huruvida de ska gå upp, ner eller trimma till. Jag har vänner som är riktigt smala och som mått såå dåligt över nämnda kommentarer och reaktioner. Precis som vi tjejjer som lätt lägger på sig och därmed kan må dåligt över det gör även smala tjejjer det!
Dessutom finns det faktiskt smala människor som är riktigt feta på insidan. Fettet lagras i större mängder under huden, vilket gör att han/hon faktiskt kan vara i sämre skick/kondition än en person som ser rundare ut.
Jag kan förstå att man känner en viss avundsjuka... JAG kan iaf känna igen mig i det. Man själv kämpar som ett djur för att gå ner ngra kg och en helt normal, smal tjej säger att hon vill gå ner. Självklart kan det dyka upp en tanke hos mig också, som grundar sig i avundsjuka. "Hon behöver ju inte gå ner, hon är ju skitsnygg, jättesmal osv". Men JAg vet ju inte hur HON mår!
Jaja, blev ett långt inlägg. Men blev tvungen att skriva av mig lite. Hade inget bättre för mig heller då jag står på jobbet och är uttråkad