• Kjexet

2009

Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?

• Svar på tråden 2009
  • Jojjo82

Juma och Zenobia

Inget datum bestämt än, men vi siktar på högsommaren (sen juli-augusti) då vi ska vara ute i grönskan och festa till småtimmarna! Vi ska försöka fixa det mesta själva, inte bara för att det är billigast utan också för att vi vill få det så personligt som möjligt :)

• stich

grrr vad jag blir arg på BT, krånglar ju hela tiden..

Zenobia-Vi har bokat kyrka och lokal.
    Sen jobbar jag natt och har nästan inget att göra så då blir det mycket BT. Har gjort gästlista, bordsplacering och en budget, men sen kommer vi säkert få göra om flera ggr men då har vi i allafall något att gå efter.

• juma

jojjo82
    Vi ska också göra såmycket som möjligt själv,det är ju precis som du säger mer personlig men sen tycker jag också att det kan vara roligt att pyssla lite:)

stich
    vad kul att börja boka lite:), kan tänka mig att det känns mer verkligt då.Längtar tills vi börjar boka och köpa in lite saker.
    Ska ni ha stort bröllop?

Vi ska bjuda 50-60 st.

• stich

Vi kommer att vara runt 70-80 st.

Ja det är roligt att boka saker!

• juma

Det tror jag det. själv får jag nog vönta ett tag vi bor på ett så pass litet ställe så det är på tok för tidigt att boka nu. Längatr till sommaren då man ska börja prova lite klänningar dte ska bli så himla roligt:) bara jag nu hinner gå ner dom kilon jag tänkt ska försvinna.

• Zenobia

Vi fixar också maten själva för att det är allergiker och det man måste tänka på när det handlar om maten.
    Sen tycker ja det är kul att fixa och greja också.

Har också börjat, fixa listan över gäster. Men det svår, när sambon släkt har en fnurra på tråden. Så det blir så svårt vem ska man välja, ska man ta bort dom för dom kan inte umgås med dom osv. Samtidigt blir det så svårt för då försvinner sambons släkt. Men vi har enats om att det är bättre att hans mamma har en bra idag. Så det blir så ist.
    Sen tar vi beskymer om hans pappa senare om han är så pass välkommen att han får närvara.

Bordsplaceringen den snurrar runt hela tiden och ändras.
    Funderar på hur man ska sätta alla och det. Sen hur folk ska sitta vid vårat bord.
    Eftersom vi inte har nån släkt knappt alls då. Min mamma och pappa kommer sitta iallafall där och min syster. Sen sambons mamma då. Men frågan är om man kan sätta sambons mammas kille där också.

Sen har vi vart vi ska vara och sen gifta oss, verkar bara vara beskymer med bröllopet hehe

• juma

Du ska se allt ordnar sig. Det är mycket som snurrar tycker jag. Jag har också funderat på det där om man kan sätta nya sambos vid vårat bord både sambons mamma och pappa har träffat ny respektive, men om man inte ska sätta dom vid samma bord vart ska man då placera dom? känns samtidigt lite fel att dela på dem tycker jag men jag vet inte vad som är bäst.

Oj det blev lite rörigt hoppas ni hängde med:)

• Igia

Jag är så imponerad över er alla som har sån koll på saker redan. Bordsplacering, lokaler och kyrka. Vi har jämt göra att komma fram till ett datum som passar... Hur gör ni?

• Bambo

Vi har inte kommit så långt som ni andra verkar ha gjort. Men som det lutar mot nu så blir det i juni -09, i Västervik med en utomhusvigsel borglig. Eftersom ingen av oss är religiösa känns fel för oss att gifta sig kyrkligt. Västevik blir det mycket pga. att min m2b är därifrån och jag vill gifta mig utomhus och nära vattnet och sen tycker vi båda att det är väldigt fint där nere.
    Men ibland funderar jag på om det inte skulle vara lite lättare att planera brölloper om man skulle ta och gifta sig där man faktiskt bor.

• Zenobia

juma

Jag det är inte lätt det där vart man ska placera dom. Men sambons pappas nya vill ja inte ens ha bröllopet, tyvärr.

Svar på tråden 2009