2009
Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?
Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?
jag pratade med min sambo häromdagen om mina ideer och han tyckte de lät bra. men det får nog bli nästa år för oss ändå
Välkommen in å kika i Alla hjärtans dag 2009 tråden
www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2668766.html
Hej!
För oss är det dax oktober/november 2009. Inget bokat ännu men vi har börjat fundera igenom gästlista, vigselplats (ekotemplet) samt festlokal. Även temat är uttänkt, men eftersom det är så lång tid kvar kanske det hinner att ändra sig...
Vi siktar på Ingarö kyrka, den är verkligen i vår smak.
På festen vill vi helst fixa med mat och tårta själva, annars rusar budgeten lätt iväg. Men vi ska sätta oss ner och räkna på vad olika alternativ skulle komma att kosta.
Visserligen finns det säkert många billiga lokaler i och runt sthlm, men vi tänker typ att antingen är vi i sthlm och har ett festligare bröllop, eller så kan vi lika gärna göra det enkelt och vara på landet i östergötland där jag kommer från.
Trist att bjuda sina vänner till en halvsunkig lokal bara för att det är billigt.
Det sura är att de flesta finare ställena hanterar mat och dryck själva.
Schysst att din karl står för notan ;)
Problemet med att hitta lokal tycker jag snarare är maten, vi vill fixa själva helst. Drickat är inget problem, båda är nykterister och känner väl att vill våra gäster ha alkohol får de stå för det själva på något sätt.
Vi har inte bestämt oss för vår budget än, men räknar med att inte kunna lägga hur mycket som helst.
Om du hittar någon bra plats utomhus får du gärna säga till, det skulle kunna vara ett alternativ, verkligen.
Lycka till med letandet :)
Tessa P skrev 2008-01-12 17:55:00 följande:
Vi har bokat lokal idag, ska lägga handpenningen i morgon.
Hmm nu börjar jag äntligen fatta att vi ska gifta oss!
Som jag har väntat! Sega karl.. ;)
Hur stort bröllop ska ni andra ha?!
Hej! Vi ska nog också gifta under 2009, förmodligen i juni allt hänger på om vi får ihop en vettig budget. Förmodligen ska vi gifta oss utomhus. Men våran planeringen är just i starten, jag visste inte att det var så mycket man var tvungen att tänka på och besluta sig för, blir nästan lite rädd!!
Stort bröllop det beror lite på vad man menar med stort. Så här i början tror jag att det blir runt 50-60 personer men det beror väldigt mycket på vilka släktingar som ska bjudas och inte. Men som vi tänker nu ligger det kring det antalet. Som jag skrev tidigare vet vi inte riktigt vilken budget vi har än, vi ska försöka att sätta oss ner på söndag och ha en budget dag. Inte speciellt roligt... men behövligt.
mmm det är ungefär så många vi ska bjuda också. Ca 60-70 pers. Har inte riktigt heller någon budget men det får inte blir alltför dyrt. =)