• Kjexet

2009

Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?

• Svar på tråden 2009
  • Jeffa

Hej!

Planerar oxå bröllop till 2009, den 15/8. Jag tycker bara att det är bra att vara tidigt ute, så slipper man stressa i slutet... Jag har redan beställt och fått hem min brudklänning, det är en Maggie Sottero klänning som tog fem månader att få hem så jag beställde redan förra året . Nu ska vi ha ett ganska stort bröllop, kring 200 gäster så det känns skönt att vara en bit på väg. Kul att se att det inte bara är jag som är tidig...

• Pearldrop

vi är tidigt ute :D
    Fast ändå inte ;) Snarare sena!

Vi skulle ha haft 080808 - men vi har liksom tagit dagen som den kommit, sen av en slump kom vi på "oj det är ju 2008 nu".. och när planeringen var igång, iaf funderingarna, så kom vi fram till att vi hinner helt enkelt inte spara in till det vi vill ha plus vi hinne rinte planera.. Så det får skjutas upp ett år! Vilket i sin tur, leder till att vi är tidigt ute ;)

• Bluebride

fint monogram du har som bild

stich skrev 2008-01-20 02:06:48 följande:
    Ja det är ett beroende! Det blir mycket BT för mig när jag jobbar..Hoppas att dom fixar sidan snart så att den funkar som den ska!
  • Pearldrop

Folk frågade då vi förlovade oss (eftersom vi var så unga så trodde en del vi förlovades oss bara och sen punkt) och då sa vi att visst har vi tänkt gifta oss, annars var det ju ingen idé. Inom två år sa vi.. s ingen vet riktigt när :)

Bröllopsdrömmaren skrev 2008-03-11 19:25:45 följande:
    Hejsan! Hänger på denna tråd som jag ser har varit igång ett tag =). Vi planerar också bröllop sommar 2009, på söndag ska vi åka och titta på ett ställe som verkar lovande!!Min fästman/sambo vill vänta med att berätta för familj och vänner, tycker att vi ska hålla det hemligt minst ett halvår till, och allra helst ända tills inbjudningarna ska skickas..Inte så kul tycker jag, man spricker ju snart av alla tankar och planer om stort och smått Har ni berättat för folk, och hur tidigt gjorde ni i så fall det?
  • johansdotter

OJ! ...och jag som fick höra jag var hysteriskt tidigt ute när jag började 10 månader före!

• Bluebride

jag har hållt på att planera bröllop i 10 år, men inte förän nu hittat rätt karl, så vem är ute i god tid?

johansdotter skrev 2008-03-12 15:44:44 följande:
    OJ! ...och jag som fick höra jag var hysteriskt tidigt ute när jag började 10 månader före!
  • johansdotter

Hahahahahaha!
    Vad skönt! Då kan jag dänga det i huvudet på dom när dom kallar mig bridzilla

Bluebride skrev 2008-03-12 15:45:55 följande:
    jag har hållt på att planera bröllop i 10 år, men inte förän nu hittat rätt karl, så vem är ute i god tid?
  • Bluebride

precis, de finns de som är värre och ändå kan jag inte få det jag vill ha pga ekonomin, men jag ska se om efter någon komprimiss

johansdotter skrev 2008-03-12 15:47:11 följande:
    Hahahahahaha!Vad skönt! Då kan jag dänga det i huvudet på dom när dom kallar mig bridzilla
  • johansdotter

Jaaaa det här med pengar....alltid lika hopplöst...
    Men om du har funderat så länge så kanske det finns lösningar som kan göra det billigare utan att ta bort känslan?

Bluebride skrev 2008-03-12 15:49:47 följande:
    precis, de finns de som är värre och ändå kan jag inte få det jag vill ha pga ekonomin, men jag ska se om efter någon komprimiss
  • Bluebride

jag grunnar på det. Häst och vagn är väldigt dyrt om inte pappas kontakter kan hjälpa till, men i så fall ska jag se om jag inte kan få till det med hjälp av min tärna som har hästar, så jag kunde rida, fast jag inte kan, men hon får väl lära mig lite innan.

johansdotter skrev 2008-03-12 15:59:19 följande:
    Jaaaa det här med pengar....alltid lika hopplöst...Men om du har funderat så länge så kanske det finns lösningar som kan göra det billigare utan att ta bort känslan?