• Kjexet

2009

Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?

• Svar på tråden 2009
  • Rebellen75

Jag jobbar inte så jag borde gå och lägga mig. gubben sover över hos en kompis. Barnen somnade för länge sedan så de lär vakna tidigt imorgon men man har svårt att slita sig nu när det äntligen funkar igen

• Rebellen75

Kommer inte på någon på rak arm. Men chantall gör goda tårtor. Gick på komvux med henne så jag är väll lite partisk.

• stich

Ja det är ett beroende!
    Det blir mycket BT för mig när jag jobbar..

Hoppas att dom fixar sidan snart så att den funkar som den ska!

• stich

Vi har köpt båda tjejernas doptårtor där.
    Och ja dom är väldigt goda!

• juma

Måste bara få berätta en sak! Min kära sambo har hela tiden sagt att vi behöver inte börja fundera så mycket på bröllop redan nu utan det räcker om vi börjar till sommaren medans jag tyckt att vi gått kan börja fundera lite på hur vi vill ha och vad vi vill ha men NEJ det är ONÖDIGT att börja redan nu räcker om vi börjar till sommaren,har han sagt. I helgen så satt vi och pratde lite om bröllopet och då säger han att han facktiskt insett allvaret i att vi ska facktiskt gifta oss och hur mycket som vi ska tänka på och planera, blev väldigt GLAD när han sa det, känns som att det är lättare att få saker lite mer klar än om bara jag ska sitta och fundera för att sen få ett vettigt svar när vi kommit fram till sommaren. :)

• Bluebride

bra att han verkligen har funderat på det

• Juni2009

Vi har precis bestämt oss att gifta oss nästa sommar, midsommarsafton.

Så jag vill redan nu titta runt på brudklänning o bukett.
    Våra barn ska ha sina söta kläder.
    Få se om vi hittar nåt vi tycker om.
    Vi kommer att köpa lite saker redan nu för att "spara" på pengar tills nästa sommar.

Klänning till mig kanske köper vi redan iår? eller vänta nästa år.
    jaja det var några "småsaker" som jag/vi funderar över när och vad vi ska köpa.

Sen undrar jag har ni berättat för vänner o släkter om bröllop och hur berättade ni?

Vi funderar på att skicka fin familjefoto på oss 4 (ev. 5) och skriva "finn en fel"... jag har inte samma efternamn som barnen o sambo...
    Men vi får se om vi hitta en fin familjefoto...

• PatricSusanneS

Vi gifter oss 17 januari 2009. Hade eg valt 8 november i år men eftersom flytt mm händer väldigt nära så flyttade vi fram det till tvåårsdagen av vårt första möte *L*
    Egentligen tycker jag inte att vi är så tidiga... beror ju lite på var man ska gifta sig, hur många gäster o hur man vill ha festen/middagen. Vi blir ca 70 och även om jag lär få pengar då jag säljer min lägenhet så ska mycket betalas tidigt och då är dte extra bra för en "fattig" att kunna spara en slant varje månad. Tänk, vi behöver inte jäkta (tror man iaf, ler).
    Ända felet med 2009 är att det är så långt dit. Vi längtar så vi blir tokiga snart, men måste vänta... anars hade vo varit gifta för längesen. En lite lustig grej är att jag, Susanne, har varit gift två ggr innan men då gift mig borgerligt i ett kommunalhus o nr två blev oxå borgerligt i Köpenhamns rådhus, så utomlands. Detta blir i kyrkan, med mannen som hjärtat fick hicka av... mannen jag ska bli gammal med.
    KRAM/ S

• Nalle Puh 40

Vi har redan börjat planera vårt bröllop till våren 2009, gillar att vara ute i god tid

• Bröllopsdrömmaren

Hejsan!
    Hänger på denna tråd som jag ser har varit igång ett tag =). Vi planerar också bröllop sommar 2009, på söndag ska vi åka och titta på ett ställe som verkar lovande!!

Min fästman/sambo vill vänta med att berätta för familj och vänner, tycker att vi ska hålla det hemligt minst ett halvår till, och allra helst ända tills inbjudningarna ska skickas..

Inte så kul tycker jag, man spricker ju snart av alla tankar och planer om stort och smått Har ni berättat för folk, och hur tidigt gjorde ni i så fall det?

Svar på tråden 2009