2009
Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?
Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?
Har bokat kyrka, lokal, ordnat placeringskorten (fast det ska vara hjärta av stenar, som jag ska skriva deras namn på med glitterpenna).
Ordnat material till inbjudningskorten, skrivit ett "save-the-date" kort till alla gäster.
Det är ett smart tips då det kan vara många som planerar semestrar långt i förväg, om man nu ska gifta sig i semestertider, som vi ska göra! Vi gifter oss den 27/6 2009!
Så har vi ordnat med servetter oxå med våra tryck...
Vill ha alla små detaljer klara innan vi kör i gång med de större sakerna.
rispåsar är oxå klara.
vad kul! det är så tråkigt och klyschigt om det bara är kvinnan som ska planera.. självklart vill man ju att båda ska vara lika engagerade. bara han inte tar över kanske...
Haha, det skulle han bara våga :)
Men så fort löningen kommer och räkningar och allt lillkillen behöver samt matförråd är inhandlat har vi oerhört mycket över denna månad, så hoppas på material till inbjudningskort osv. DET ÄR SÅ SPÄNNANDE :D
när ska ni skicka dem då? ska ni göra dem själva?
Vi gifter oss i april, så vi skickar ut dom i december, sätter OSA i feb. EFtersom det kommer många barn (små) behöver vi veta vilka som ska ha buffé och vilka som ska ha pannkakor.. (minm2b är ryss så det blir lite halv rysk och halv svensk buffé). Så det vill vi veta så vi inte förvirrar cateringfirman allt för mycket :)
Yes, och så ska vi göra vigselprogram och festprogram som ser i princip likadanna ut :)
har du funderat något över den biten?
okej, men ska ni börja göra detta redan nu, eller är det bara av ekonomiska skäl som ni ska börja köpa lite grejer? barnens mat påverkar ju säkert er budget (positivt) också!
vi gifter oss 090606 så jag tänkte att det kunde va kul att skicka inbjudningarna så att gästerna får dem alla hjärtans dag (dvs eeeeevigheter till). så jag får hålla mig 10 månader innan jag börjar göra dem. älskar att pyssla så jag har tänkt göra egna inbjudningar, ha enkla tryckta vigselprogram och som placeringskort egentillverkade askar med hemmagjorda praliner i där gästens namn står utanpå/på ett kort...
lite överdrivet att ha funderat så noga på detaljer redan nu kanske
Det är väldigt ekonomiska skäl, jag har aldrig jobbat.. Fick barn innan jag tog studenten. Lillkillen börjar dagis i augusti och efter det har jag inga pengar, vet inte heller hur det ser ut på jobbfronten då heller.. Så det känns bra att ha garderat upp sig lite innan..
Du kan ju börja göra dom ändå :) gör väl inget om dom ligger ett tag *S*. Tror inbjudningskorten till sonens 1års kalas låg i en månad..
Nej då, det är bara en gång du gör det förhoppningsvis!
shiiit vad pyssliga ni är! Det är inte jag! Vill bara betala å se glad ut typ! :)
har man bara pengarna så
sokkerstrutet: jag vill ha det exakt som vi vill ha det :) enklast och billigast att pyssla själv då..
bröllopsdrömmaren: precis :)