2009
Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?
Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?
Danielaa :
Vi har bokat kyrka och lokal. Kikat en hel del på hur inbjudningar ska se ut. Eftersom det ska bli så personligt som möjligt ska vi pyssla själva, göra vigselprogram och festprogram som matchar inbjudningarna. Klänningen har jag bestämt mig för,men beställer den i november. Vi har valt låt till "valsen" (som i vårat fall blir tryckare då vi båda har två vänsterfötter) och valt solosång till solisten i kyrkan :)
sokkerstruten: det är ju i alla fall roligt att säga det till dem personligen så att man får se reaktionern!
är det verkligen bara jag av alla 2009-brudar som måste hålla tyst??
Bröllopsdrömmaren : vi har precis berättat :) hållt tyst sen nyår..
ska du hålla tyst för dina föräldrar oxå?
Jag funderar på att köpa en bok: "Att hålla tal"
och sedan skriva text i insidan:
"Bäst att ni börjar öva eftersom vi gifter oss den xxxx!"
(såg att någon annan hade gjort det me)
haha det var en rolig idé
jag ska nog lyckas övertala honom om att få berätta om ett tag, han har ingen riktigt bra anledning till varför det ska va hemligt...
Vi har pratat om att gifta oss den 2:a maj 2009. Min sambo friade den 16 februari i år. det var på en middag med den närmst släkten så de vet men ej övrig släkt och vänner. Vi väntar med att berätta tills datum, kyrka och festlokal är helt bestämt och bokat.
Han kanske är lite nervös och spänd? Behöver kanske landa i det själv innan han berättar det för alla?
Men vi (jag) ska försöka hålla det hemligt för kompisarna i alla fall!
När det gäller hans föräldrar så är dom ett par riktigta skvaller "tanter". Vi vet inte riktigt om vi kan lita på att dom håller tyst om vi ber dom... och min m2b har en ganska stor släkt! Hade ju varit kul om alla fick reda på det via posten!
ja precis.. vi har ju inte kommit så långt med planerna än rent konkret, fast vi vet hur vi vill ha det. efter att vi kollat på lokal i helgen kanske det känns mer verkligt för honom!
Min m2b har vart lite halveuntusastisk hittils. Jag har väl blivit närmare en bridezilla, stackars karl. Men idag när vi fick bekräftelsebrevet från kyrkan gick det fort..
"kom älskling, vi ska ner i centrum och kolla festvåningen".
Sen när den vart bokad har han börjat göra upp budgeten, kollat hur vi ska ha våra inbjudningskort. OSV OSV :)
Så nu är han nästan som jag (dock har jag inte hittat honom här...ÄN)