• Kjexet

2009

Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?

• Svar på tråden 2009
  • VINTERBRUD 090214

Vi gifter oss 14 februari -09
    Har än sålänge
    Bokat kyrka
    Skrivit gästlista
    Börjat spåna på festlokal.

Men det är mkt att tänka på så jag är glad att vi har drygt 1 år på oss med planeringen.

• Moonlight Bride
    millanros skrev 2008-01-09 18:13:48 följande:
    ingen mer som planerar nyår-09???vi har tänkt försöka boka kyrka o lokal i veckan då nyår är väl ganska populärt... sen har vi bara funderat ut gästlista och budget
    Här har du en till som tänkt sig nyår -09! Sitter och försöker "bestämma" vart. Vill gärna ha det på hotellet, men då blir det så snordyrt. Så funderar på att ta någon bygdegård typ. Målet är ju nyår 09, men lyckas jag inte få jobb så vi kan spara så blir det ju uppskjutet :(
  • Maria2009

Hej på er!

Jag och sambon tänkte gifta oss nån gång i slutet av februari nästa år, det är ungefär så långt vi har kommit, möjligen vet vi vilken kyrka vi ska göra det i :) Har inte ens skaffat förlovningsringar än trots att vi friade till varandra i november...

Jag blir nervös över att alla verkar börja planera så tidigt, jag tänker att det inte borde ta ett helt år? Fast det beror väl på hur stort det ska vara kanske. Vi tänker inte ha nån middag efteråt, bara tårta och så en stor fest till sommaren istället för våra vänner, samt att vi kanske äter middag med närmaste familjen dagen innan. Och så blir det fyrverkerier så klart, och hela kyrkan full med ljus, facklor utanför, och temat till Star Wars som utgångsmusik!

Hmm, det var nog ändå en hel del planerat ändå... :)
    ska bli kul att följa alla er andra som gifter er ungefär samma tid nästa år!

• Rebellen75

Jag har ringt till Kyrkan för att boka men pga att "vår" dag är en röd dag var hon tvungen att prata med prästen först. Så vi får väll se. Jag såg att vi är nog inte så tidigt ute ändå. De har ju startat en tråd för de som ska gifta sig 2010.

• stich

Nu har vi bokat kyrkan! Så på sveriges nationaldag 2009 blir vår stora dag!
    Och vi har nog hittat en festlokal oxå..

• Rebellen75

Jag har noterat att vi är från V-ås båda två Stich och vi har samma dag också. Hmmm Hoppas vi inte tänker samma kyrka och lokal. Vore inte så bra.

• Rebellen75

Det är tur att Vås är en ganska stor stad med många ställen att vara på

• stich

Vi ska gifta oss i Romfartuna kyrka, bokade kyrkan i torsdag.
    Var har ni tänkt er?

• stich

Lokal är svårare tycker jag, men har hittat en som jag tycker verkar bra..

• bride09

Tessa P, ni skulle gifta er i sthlm sa du?
    Här är en till blivande sthlms-brud 2009!
    Vi bestämde oss för kyrka för ett par månader sedan, men har lite svårt med att hitta lämplig festlokal. Det stora problemet är väl kanske budgeten, båda är studerande!
    Hur ska ni göra? Vi lär nog hamna på ca 100 gäster.

Först tänkte vi att vi gör det hela enkelt med en mottagning med fika och tårta efter vigseln, men har insett nu att det är ännu svårare att hitta lämplig lokal för det syftet, så det blir säkert fest, plus att lusten att planera har vaknat till ordentligt nu...

Vi har inte bokat eller fixat någonting ännu, men har däremot rätt bestämda åsikter om vad vi vill ha (kläder, tårta osv.) fattas bara att införskaffa allt...

Svar på tråden 2009