• Kjexet

2009

Vilka är tidigt ute, som vi, och planerar bröllop nästa år dvs 2009?

• Svar på tråden 2009
  • miss u

Jag har nog egentligen rätt mycket planering gjort (utan sambons vetskap naturligtvis), fast tillsammans har vi dock ändå bestämt gästlista och färgtema. Har lite planer om hur vi vill att festen ska se ut. Känns så länge kvar fortfarande, så jag är inte orolig. Ska först hinna med en New York- och Thailandsresa. Funderar på att få bröllopskläderna skräddarsydda i Thailand. Har ett år på oss att gå ner de önskvärda kilona.

Stich: Vi är också från Västerås! Du är välkommen till forumet för oss Västeråsbrudar, under medlemsgrupper.

• Bluebride

Vi hade tänkt att vi skulle gift oss iår, men jag tror vi får ta det nästa år istället. Vi har min klänning, färgtema, bestman/tärna och en påbörjad gästlista

• millanros

Vi med..

nyårsafton så vi är nog tidigast ute

• Lyckliga86

Hallojsan! :)
    Här är ett par till som gifter sig troligtvis den 14 februari 2009 på Hammarö utanför Karlstad.. :)
    Det är så skönt att se att det är fler som börjar planera inför sin stora dag.. :)
    Lycka till med allt allihopa.. Jättekull att få dela lite tips.. :)
    // E

• love4life

Gud vad glad jag blir att se att det är fler än jag som planerar långt i förväg! Vi har planerat bröllopet till maj 2009, och min -i detta avseende- väldigt traditionsbundne sambo vill att vi förlovar oss tidigast på dagen ett år innan, och inte en minut tidigare...har dock kontrat med att han i så fall får lägga manken till och komma med ett ordentligt frieri. Har dock inte för höga förväntningar, med tanke på hans oromantiska, oplanerade läggning...

• malous

Vi har köpt: brudklänning, frack, tyg till tärnklänningar, tyg till linneservetter, papper till trycksaker.

Vi har planerat: Gästlista (översiktligt), vigselplats (under diskussion), mat, dryck (mest diskuterat), att köpa champagneglas på Ikea nästa nyår eftersom vi missade i år, färgtema, övergripande tema, monogram, dresscode.

Håller på med just nu: att klippa till och sy linneservetter som sedan skall monogrammeras, leta efter slöja och brudskor.

Man kan ju börja ta tag i lite köp som man vet att man ska ha direkt så man slipper göra sådant sedan när man bör sätta igång med det seriösa planerandet.

juma skrev 2008-01-05 22:24:31 följande:
    Ser att det är några stycken som ska gifta sig sommaren -09:)det ska även vi göra:)Det jag undrar är om ni börjat planera något eller om ni väljer att vänta en stund till? Vet inte riktigt vad som är bäst? har ni några förslag?
  • Jessyt

jag ska oxå gifta mig 2009, vi har inte bestämt ett datum,men vi har sagt att det blir under sommaren. Ni som har bestämt datum, har ni fixat med kyrka o så redan?

• jenba

vi har också tänkt gifta oss 2009.

vi hoppas på 8 augusti 2009!

• malous

Jag tror det blir 8/8 för oss också.

• EllaM

Hej flickor!

Det här verkar vara en tråd för mig också!

Vi ska också gifta oss. Har bestämt maj 2009, i Stockholm (fast vi bor inte i Stockholm). Vi hade först pratat om att gifta oss på en strand utomlands, för vi vill absolut inte ha något stort bröllop, utan en liten intim vigsel med bara närmaste familjen. Borgerligt. Vi pratade även först om november i år, men dels inser vi att vi behöver mer tid att spara pengar, och vi får också mer tid att gå ner i vikt och bli fina, plus ordentligt med tid att planera. Tiden går så himla fort så det är bra att vara ute i tid! Vi ska gifta oss hemligt, dvs bara föräldrar och syskon får veta innan, och kommer att förlova oss precis innan (eftersom jag vill ha två ringar) så att ingen misstänker något. Planen är att åka iväg på bröllopsresa dagen efter och när man kommer hem så är man gift och då får folk veta det efterhand så att säga.

Närmast ligger att bestämma resa och därmed försöka hitta datum för vigseln. Spelar ingen roll om det blir på en vardag för oss. Vi vill också boka vigselplats. Jag vill gärna gifta mig i en vacker utomhusmiljö, men med chans till tak om det blir regn. Har hört många nämna Fåfängan, men eftersom jag inte är från Stockholm har jag ingen aning om vad det är för ett ställe.

Tessa P, jag tror att vi kanske har lite samma tankar om hur vi vill ha det. Kan inte du berätta lite om Fåfängan? Eller om du har tips på andra fina platser (behöver inte vara samma ställe som middagen, bara det är vackert och avsklijt och liksom lite privat, dvs inte en massa turister eller så runt omkring).

Och alla ni från Stockholm - tips på fotograf, florist, hår- och make-up-ställe mottages tacksamt!

Svar på tråden 2009