• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • FruTez

Jisses! Det är bara 3 veckor kvar till påsk!!

• Bauti

Inne en snabbis å önskar bruttorna en skön helg.

Hämtat Lillen (Linus)(hunden) nu så här skall det gosas. Han är hos Maria under veckorna efter som jag är på a-huset hela dagarna.

Hej på er!!!!

• Bauti

Hej.
    Vaknade med massor av snö ute. Det tog inte lång tid innan det var borta

Idag skall vi till Varberg. Besöka Afrikahuset (www.afrikahuset.se). Lite kul med utflykt.
    En kompis som har lurat med oss. Berättar hur det var sedan.

Ha det!!

• Carma07

Hej svejs

Igår började jag bokslutet med revisorn och har inte haft en möjlighet att kika in här. Alltid kul att det är någon som uppskattat mitt jobb och noggrannhet.

På morgonen var vi och gjorde vårt rutinultraljud. Jättekul nu när bebisen är lite större. Fick lite mer foton med oss hem. Snart har vi mer kort på bebisen än på vårt bröllop.

Idag håller jag på och städar och plockar lite. Sånt som jag aldrig orkar på veckokvällarna.

• Frujj

Carma: kul med Rutin UL Ändrade sig BF-datum nånting?

Idag åkte vi till Allum hela familjen, jag har ju varit hemma hela veckan med W och kände mig instängd, men fy vad mkt folk det var där. Knöigt och jobbigt så det blev inget shoppat. Dessutom var vi ju hela familjen så en går långsamt, en tjatar o en vill inte sitta still.... Längtar till nästa helg när bara jag ohc W är hemma, då ska han och jag åka till stan och gå in i de affärer JAG vill hehe (han har ju inte så mkt att säga till om vilka affärer som grundligt ska undersökas.
    Nån som är sugen på en lördagslunch på stan nästa helg, så säg till
    Ska besöka en och annan mamma affär oxå....

• Bauti

Hemma från Afrika. Inget direkt att ha. Men alltid kul med en utflyckt.

Frujj
    Hur blev hårfärgen????

• Frujj

Bauti: Jag blev jättenöjd med hårfärgen! Färgade Kastanj... blev lite mörkare med en röd nyans
    Var lite orolig för man har ju hört att man inte ska färga håret när hormonerna stormar men jag gjorde en vild chansning

Jag har uppdaterat bloggen med en vilt dansande W.. hihi

• Carma07

God söndag

Precis tillbaka från en liten promenad och nu ska jag få i mig lite lunch.

Frujj: Eftersom vi vet vilken datum som ägget sattes tillbaka kommer de inte att räkna om min BF. De har ju redan det säkraste att räkna efter. Däremot så mäter de barnet för att se att den är tillräckligt stor.

Tezz: Dina kursuppgifter låter spännande och en del att bita i. Tycker du att det är kul?

• Frujj

God söndag från denna del av stan oxå!

Carma: Just det, tänkte inte på det. Kul ändå att veta exakt när det "blev" och hur det stämmer med vad UL räknar ut.

Ska strax iväg på middag och imorgon är jag hemma med W. Funderar på att planera lite brödbak

• FruTez

God morgon tjejer!

Carma: Alltid kul när någon uppskattar ens arbete, även om det är nån utifrån! Jag tycker kursen är jätteintressant, har lärt mig massa om tex. Word som jag ändå tyckte att jag kunde ganska bra innan! hihi! Där ser man!

Bauti: Kan du prata det afrikanska "clickspråket" nu efter ditt afrikabesök?

Frujj: Jag gjorde kladdkamuffins efter ditt recept igår, maken kom hem imorse vid halv 8 och var sååååå trött efter att ha jobbat konstant i helgen. Han såg muffinsen och sken upp som en sol! Två slank ner i en tom mage innan han gjorde iordning sig för sängen! Hihi! Själv tryckte jag nog i mig 4 st (!!!) igår! Hahha!

Idag kommer en tjej hit för upplärning. Hon är helt nu på bemanningsföretaget och behöver lära sig vissa rutiner. Chefen ringde och frågade i fredags om det gick bra och jag sa ja. Igårkväll såg jag ett mail att hon ville att tjejen skulle komma på tisdag me. Här ger man lillfingret och så tar dom hela handen... så känns det som iaf. Jag tänker lära upp henne de grejerna som hon behöver, sen tänker jag iaf. sätta mig med andra jobbuppgifter och kursen... speciellt kursen! Det har jag väl rätt att göra? Om jag liksom sitter brevid henne och hjälper henne ändå? Är inte van att vara handledare... hehe!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...