• Carma07

Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...

Dags att starta en ny tråd där vi kan snacka vidare. Passar på att döpa om den eftersom det inte är länge kvar tills vi alla är fruar.

Här är den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2531398.html

• Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...
  • Ab fab

Mornings
    en lugn o skön morgon. Sov lite längre o tog det långsamt o skönt.

Lördagsfika kanske? 15/3 på stan?

• Frujj

Tezz: usch då jag skulle känt mig kollad... huu men sitter du vid en "offentlig" dator så kanske du får räkna med att folk sitter o kikar i allt och lite till, tyvärr.

15/3 kan inte jag, är ju iväg på ni-vet-vad den dan. Men planera ni så får jag se om jag kan. Helgerna i den här familjen är ju som ni kanske märkt ganska smockade.

• Frujj

Imorse vaknade jag tidigt, lilleman snusade så gott i sin säng så jag tänkte jag skulle gå upp och fixa mig iordning INNAN han vaknade... då brakade stora dottern in i sovrummet ohc började babbla om en massa struntsaker. Sen blev hon arg för att jag ifrågasatte en sak hon pratade om o pratade då ännu högre vilket ju såklart gjorde att W vaknade... *morr* så där försvann den morgonplaneringen... Det underlättar en del om man kan duscha och sånt innan han vaknar, annars tar det dubbelt så långt tid... och jag blir inte påklädd förrän klockan är 11 eller nåt...

• Ab fab

tonåringar har en tendens att prata mycket o högt eller inte alls

det är ju svårt vid en offentlig dator, min dator är bara min o den bär jag med mig men det är lite svårare som du har det tezz. Men visst skulle jag känt det lite konstigt. jag blir ju skitsur om R kollar på min det av hemmadatorn...

• Frujj

samma här, vi har privata inlogg på jobbet o jag bär ju oxå med mig min dator. Å andra sidan jobbar jag i offentlig verksamhet o då är tex alla mail och allt man gör på jobbet dator offentliga grejor. Hehe så därför surfas det inte så mt bt därifrån. Eller inte alls ska jag väl säga.
    Tycker heller inte om när nån annan kikar i min dator hemma, även om man inte gör nåt knasigt så är det ju lite som en "dagbok"... eller vad man ska säga.

usch idag mår jag inte toppen. Blä

• FruTez

Fast, detta är ju ingen offentlig dator på det sättet. Den befinner ju sig på min arbetsplats och här sitter bara jag hela dagarna. De som kommer och löser av mig har inget att göra i denna datorn. De kommerju för att svara i växeln och den finns i en annan dator vid sidan av... förstår ni hur jag menar?

Så, eftersom rastavlösarpersonerna inte har nått att göra i sidodatorn, så känns det som min dator och att hon gått igenom mina privata grejer...

• FruTez

Helger framöver är lite svårt för mig också. Vi ska börja flytta på häckar och sånt och förbereda tomten litergann... bäst om det går att ta en vardagsfika!?

• Frujj

Tezz: Kan du inte ha lösenord så bara du kommer in bland just dina grejor då? så funkar det ju ofta på andra arbplatser. Man kan använda samma dator men bara du kommer in på ditt

• FruTez

Frujj: Hmm... ja, kanske borde fundera på det... behover har liksom inte funnit tidigare! Ingen av de andra "gamla" avlösarna har varit så nyfikna...

Jag är lite irriterad på henne med... Tex. så har hon ovanan att komma och lösa av lite tidigare än vanligt. Jag brukar ju kolla på klockan och se "ah, det är 5 min kvar, då ska jag bara göra klart detta och sen plocka undan mina grejer lite."

Men nä, då trippar hon ner! Ibland har jag suttit med nått privat tex. BT- mitt i ett inlägg och det blir så fel bara dåå...

• FruTez

En gång kom hon 10 min. tidigare och då sa jag lite förvånat "åh, jasså, du kommer redan nu?!?!"

Det är ju svårt att säga till liksom!

Svar på tråden Fikasugna Göteborgsfruar träffas vidare...